To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - Błędy

lukasz12 - 20-04-2007, 12:09
Temat postu: Błędy
Mam taki problem:
Udało mi odczytać kody błędów z różnych systemów tj. ECU,ECS,TCU blablabla.
Mam tylko problem z interpretacją bo nie mogę w ogóle znaleźć dobrej rozpiski co one znaczą. Czy ktoś może pomóc? Proszę ładnie :-) .
Z tego co odczytałem:

ECU błąd 62 - VIC Valve Position Sensor - być może to jest przyczyna że samochód nie jeździ tak jakbym chciał (muli go w wyższym zakresie obrotów)

ECS - raportuje błedy 22 i 55 - w sumie bez zaskoczenia - czujnik wysokosci i regulacja wysokosci

TCU - NIEZNANY (nie ma go na liscie!) błąd 34 - czy to znaczy że coś się dzieje z samym komputerem skrzyni? (gdzieś wyczytałem że jak sa uszkodzone kondensatory to moze sypać fałszywymi błędami)

ABS - 35 - wg Magna Workshop ten błąd może sie pojawiać przy wyłączonym silniku - niby mówi o zbyt niskim napięciu na alternatorze (nie wiem jakie to ma znacznie dla ABSu)

Chodzi mi o ten błąd 62 - od czego zacząć?
Dzieki za pomoc

Anonymous - 20-04-2007, 13:50

Witam,

lukasz12 napisał/a:
ECU błąd 62 - VIC Valve Position Sensor - być może to jest przyczyna że samochód nie jeździ tak jakbym chciał (muli go w wyższym zakresie obrotów)


O ilę się nie mylę chodzi o Variable Intake Control Sensor. Otóż twoje auto ma system regulacji przepustowości kanałów dolotowych. W kolektorze zamontowane są osobne "grodzie" dla każdego kanału, regulowane przez silniczek zamontowany vis a vis przepustnicy (tzn. na drugim boku kolektora). Silniczek ten ma czujnik położenia - otwarcia grodzi i to o niego właśnie chodzi. Ten gadżet niezmiernie rzadko wysiada, spróbuj najpierw przesmarować sam silniczek i ślimak łączący go z ośką grodziową. Czujnik jest bowiem nierozbieralny więc w najgorszym wypadku czeka cię zakup innego. Nie wiem tylko czy ktoś będzie chciał sprzedać sam czujnik bez kolektora...

lukasz12 napisał/a:
TCU - NIEZNANY (nie ma go na liscie!) błąd 34 - czy to znaczy że coś się dzieje z samym komputerem skrzyni? (gdzieś wyczytałem że jak sa uszkodzone kondensatory to moze sypać fałszywymi błędami)


Chyba coś źle zczytałeś, spróbuj ponownie... ;)

lukasz12 napisał/a:
ABS - 35 - wg Magna Workshop ten błąd może sie pojawiać przy wyłączonym silniku - niby mówi o zbyt niskim napięciu na alternatorze (nie wiem jakie to ma znacznie dla ABSu)


I owszem pojawia się a oznacza iż czas przyjrzeć się układowi ładowania. A ponieważ ABS pochłania spore ilości energii, jest jednym z pierwszych systemów które w takiej sytuacji wariują...

Pozdrawiam.

lukasz12 - 21-04-2007, 22:57

Skasowałem te błędy i później dokonałem "kalibracji" wg jakiejś tam instrukcji z jakiegoś programiku tj. najpierw grzanie na biegu jałowym, później przez 2 minuty na > 1200 rpm i później go przegoniłem trochę przez kilka kilometrów, błedy znikły :) . Tajemniczy bład 34 ze skrzyni też, wyglada na to że niczego nie złapał jak sprawdzałem po jeździe testowej, sprawdze jutro rano ale mysle ze bedzie OK


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group