To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełn± wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - nadmierne zuzywanie lozysk tylnej osi

omalinski - 29-06-2021, 09:36
Temat postu: nadmierne zuzywanie lozysk tylnej osi
Witam, to moj pierwszy post na forum. Mam nadzieje ze ktos bedzie w stanie pomoc w moim problemie z Outlander III rocznik 2014.

Praktycznie zawsze jezdze bez wlaczania 4WD przyciskiem przy hamulcu recznym. (istotna informacja dla tego postu)

2021 luty: objaw: dzwiek z tylnego lewego kola taki jakby cos do kola bylo przyklejone, dzwiek zalezny od obrotow kola.

2021 luty: zrobiona zbieznosc kol, wszystko w porzadku dzwiek pozostal

2021 luty: wymienone oba tylne lozyska, dzwiek zniknal

2021 kwiecien: po przejechaniu 3500km od wymiany lozysk dzwiek pojawia sie znowu

2021 kwiecien: ponowna wymiana lozysk tylnich (uznalem ze byc moze mechanik zalozyl bardzo tanie zamienniki jakies).

2021 maj: po przejechaniu 1500km ponownie dzwiek powrocil aczkolwiek jest on cichszy.

2021 maj: wymienione jedno z tylnych lozysk, dzwiek zniknal

2021 maj: szukam przyczyny co wplywa na nadmierne zuzywanie lozysk: zrobiona geometria, wymienione sprezyny tylnie, simenbloki, i gumki stabilizatorow

2021 czerwiec: dzwiek powrocil po 1500km od geometrii, tylne lewe lozysko znowu jest do wymiany, rozkladam rece i prosze was o pomoc

Dodatkowe informacje: kola nawet po dlugiej jezdzie nie sa gorace, dzwiek jest uciazliwy w czasie jazdy, nie wiem co jest jego przyczyna, w historii 'choroby' widac ze wymiana lozysk pomagala ale tylko tymczasowo i byc moze dzwiek jest wynikiem czegos innego. Najbardziej prawdopodobna opcja jest taka ze cos wplywa na nadmierne zuzywanie lozysk ale napewno nie jest to zbieznosc kol, oraz napewno nie jest to geometria.

W@sio - 29-06-2021, 12:40

Ale jeste¶ w 100% pewien, że ten dĽwięk pochodzi od łożysk, a nie np z wnętrza bębna hamulcowego, albo zacisku?
omalinski - 30-06-2021, 16:43

bylem wlasnie u mechanika powiedzial po sprawdzeniu ze na 100% lozysko tylne prawe
Fighter001 - 30-06-2021, 16:57

Wszystkie wymiany robił ten sam mechanik? Może za słabo dokręca przegub i łożysko się rozpada, albo w drug± stronę, dowala pneumatem i się zaciera.
omalinski - 01-07-2021, 10:36

nie wszystkie zmiany lozysk robil ten sam mechanik, wiec watpliwe ze wadliwy montaz jest przyczyna problemu, no chyba ze mialem pecha i dwoch roznych ludzi zle wykonalo montaz
mnerd - 01-07-2021, 11:05

Co¶ jest krzywe – to jedyne wytłumaczenie. Piasta lub koło jest Ľle nachylone. Mogło być np. uderzone tylnym kołem. Ciężki temat, zacz±łbym od pomiaru punktów nadwozia, następnie weryfikacja mocowań zawieszenia, same elementy zawieszenia, tylna piasta.
omalinski - 01-07-2021, 12:03

auto nie mialo wypadku, posiadam je od 2018 roku, przez pierwsze 2.5 roku nic sie nie dzialo zlego, geometria jest zrobiona jak pisalem wyzej i mam wydruk na ktorym widac ze jest ok.

[ Dodano: 11-07-2021, 12:30 ]
wymienione zostaly oba tylne lozyska ponownie na lepsze firmy SKF, zobaczymy ile pozyja



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group