[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Wymiana półosiek
Konrad3421 - 25-10-2021, 21:23 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Wymiana półosiek W najbliższy weekend planuję wymianę półosiek. Przy okazji będę też zmieniać olej w skrzyni. Moje pytanko jak czasowo to wygląda mniej więcej i jak wygląda proces krokowy wymiany półosi, żeby to poszło w miarę sprawnie. Pozdrawiam.
Hugo - 26-10-2021, 08:17
Jaka skrzynia, manual czy automat?
Co do wyjmowanie półosi:
1. Podnieść jedną stronę przodu i zdjąć koło,
2. Odkręcić nakrętkę centralną przegubu,
3. Odkręcasz i wyjmujesz śrubę mocującą amortyzator do widelca oraz widelec do wahacza prostego i odkręcasz łącznik stabilizatora po czym wyjmujesz widelec,
4. I tutaj masz kilka możliwości gdzie i co odkręcić przy zawieszeniu żeby na tyle je odchylić by wysunąć przegub zewnętrzny z piasty, ja odkręcam zawsze i wyjmuję śrubę mocującą wahacz prosty do wózka zawieszenia, tym bardziej w aluminiowym wózku jest to najlepsze rozwiązanie,
5. Małym łomem wypychasz przegub wewnętrzny ze skrzyni biegów, są w korpusie skrzyni takie wypustki, o które zapiera się łom,
6. Wyjmujesz półoś z auta, a montaż w odwrotnej kolejności.
Konrad3421 - 26-10-2021, 09:46
Hugo napisał/a: | Jaka skrzynia, manual czy automat?
Co do wyjmowanie półosi:
1. Podnieść jedną stronę przodu i zdjąć koło,
2. Odkręcić nakrętkę centralną przegubu,
3. Odkręcasz i wyjmujesz śrubę mocującą amortyzator do widelca oraz widelec do wahacza prostego i odkręcasz łącznik stabilizatora po czym wyjmujesz widelec,
4. I tutaj masz kilka możliwości gdzie i co odkręcić przy zawieszeniu żeby na tyle je odchylić by wysunąć przegub zewnętrzny z piasty, ja odkręcam zawsze i wyjmuję śrubę mocującą wahacz prosty do wózka zawieszenia, tym bardziej w aluminiowym wózku jest to najlepsze rozwiązanie,
5. Małym łomem wypychasz przegub wewnętrzny ze skrzyni biegów, są w korpusie skrzyni takie wypustki, o które zapiera się łom,
6. Wyjmujesz półoś z auta, a montaż w odwrotnej kolejności. |
Racja zapomniałem o najważniejszym. Skrzynia automat
Krzyzak - 26-10-2021, 12:22
0. Spuść olej ze skrzyni
Hugo napisał/a: | Co do wyjmowanie półosi:
1. Podnieść jedną stronę przodu i zdjąć koło... |
Hugo - 26-10-2021, 14:04
Krzyzak, kolega piszę, że i tak wymienia przy okazji olej, więc przyjąłem, że będzie spuszczony
Konrad3421 - 26-10-2021, 22:56
To że spuścić zakładałem na starcie właśnie ciekawi mnie kwestia jak spuszczę olej i wtedy wyciągnę półośki to czy tamtędy też będzie leciała resztka? I jak to się przekłada na litraż zapotrzebowania w wymianie dynamicznej bo mam 10l i ewentualnie bym dokupił 1l extra.
Krzyzak - 27-10-2021, 08:11
Konrad3421 napisał/a: | jak spuszczę olej i wtedy wyciągnę półośki to czy tamtędy też będzie leciała resztka | nie
Konrad3421 - 27-10-2021, 10:24
Krzyzak napisał/a: | Konrad3421 napisał/a: | jak spuszczę olej i wtedy wyciągnę półośki to czy tamtędy też będzie leciała resztka | nie |
ok
Hugo - 28-10-2021, 07:46
10 litrów na wymianę dynamiczną Ci wystarczy.
Konrad3421 - 10-11-2021, 21:11
Jako że już jestem po wymianie zaznaczę swoje uwagi:
1. Polecam odkręcać pierw łącznik stabilizatora.
2. Wystarczy odkręcić widelec od wahacza prostego - nie trzeba od amortyzatora.
3. Jak poradzić sobie ze śrubą centralną bez udaru? - blokujemy tarczę śrubokrętem lub ktoś nam trzyma hamulec i długa przedłużka.
4. Przy zakładaniu nowej wkładamy pierw do skrzyni tak żeby weszło na zęby, potem na piastę i wpychamy piastą do skrzyni. Tym sposobem łatwo nam wejdzie do skrzyni i nic nie uszkadzamy.
Hugo - 10-11-2021, 22:43
Konrad3421, masz rację, złą kolejność wpisałem, jako pierwszy odkręca się łącznik stabilizatora od widelca, bo w przeciwnym razie drążek prze widelec w stronę tarczy i wszystko się klinuje. Chyba, że masz cały przód w górze i nie chcesz odkręcać widelca od amortyzatora, wtedy w ogóle łącznika nie musisz odkręcać. Najlepiej odkręcić widelec zupełnie i wyjąć, łatwiej wtedy wyjąć przegub zewnętrzny z piasty w górę lub w bok.
|
|
|