Nasze Miśki - O1T nr2 by TURBO&KRZYŚ
Turbocbr - 28-11-2021, 13:27 Temat postu: O1T nr2 by TURBO&KRZYŚ Witam wszystkich w nowym temacie O1T nr2 . Tak Tak kupiłem drugiego outlandera.
Napiszę w dużym skrócie ; rok 2007, przebieg 154tyś , salon polska, pełna seria, poprzedni sympatyczny właściciel niektórym dobrze znany.
Plan jest następujący : ma być zrobiony na naprawdę zdrową serię ,mechanicznie jak i lakierniczo.
Turbocbr - 28-11-2021, 13:46
zabrałem się trochę za robotę . Na pierwszy ogień poszedł Tył :
uszczelnienie dyfra,
demontaż piaskowanie sanek tył
wymiana zużytych tulei , parę nowych śrub i podkładek do zbieżności .
nahar - 28-11-2021, 19:17
Ło Panie, to się strucel doczekał tematu bo ja nie zakładałem.
Super, że sanki zrzuciłeś, posiadanie szopy/stodoły/garażu/jakiegokolwiek pomieszczenia do grubszego grzebania w aucie jest mega przydatne.
Jakbym miał go gdzie wstawić na pół roku i sobie w nim grzebać wieczorami to bym nie sprzedawał
Rozumiem, że hamownia później, żeby ostatecznie ustalić co ten HKS na dole dawał, co go nie zauważyłem????
best_x_treme - 28-11-2021, 19:26
Dla mnie najważniejszy był zakup samochodu z niewielką lub żadną rdzą. Kupowanie O1T tanio to zdecydowanie błąd, którego później będziesz żałować. Powodzenia w przywracaniu i publikowaniu aktualizacji, proszę.
Turbocbr - 28-11-2021, 19:42
nahar, tak jak juz będzie jeździł i będzie okazja sprawdzę auto na hamowni. Zabawa dopiero się zaczyna .
best_x_treme
Cytat: | Kupowanie O1T tanio to zdecydowanie błąd, którego później będziesz żałować. |
Spokojnie wiem co robię, tak mała ilość rdzy to nie problem. Obserwuj temat to zobaczysz jak się to robi fachowo w Polsce.
best_x_treme - 28-11-2021, 19:59
Moja rada dotyczyła kupujących po raz pierwszy, jestem pewien, że masz tam wszystko pod kontrolą . Dzięki.
nahar - 28-11-2021, 20:18
Turbocbr napisał/a: | nahar, tak jak juz będzie jeździł i będzie okazja sprawdzę auto na hamowni. Zabawa dopiero się zaczyna .
|
No brzmi groźnie.
Ale powiem tak - Outlander Turbo to BANAN przy naciskaniu gazu. Będzie brakować.
Za to skodzina ma hamunek seryjny taki, że nie mam pytań. Niemce ładują na tył tarcze takie jak Japońce na przód.
Czekam na dalsze info i trzymam kciuki.
Bzyk_R1 - 28-11-2021, 21:12
Ehh znam skądś te brykę
Lubię jak egzemplarze krążą w naszym wąskim gronie, a jak już trafił do Krzysztofa to krzywda mu się nie stanie. Parę kości z kurczaka wyjąć ze skrzyni biegów i będzie petarda
Hugo - 29-11-2021, 09:57
nahar, wielkość tarcz nie ma dużego wpływu na hamowanie. Tutaj znaczenie ma moc wspomagania hamulców i pompa. Niestety rodowite japończyki dają tutaj ciała strasznie, ale już te składane poza Japonią, a szczególnie w Europie, hamują świetnie.
nahar - 29-11-2021, 22:40
Hugo napisał/a: | nahar, wielkość tarcz nie ma dużego wpływu na hamowanie. Tutaj znaczenie ma moc wspomagania hamulców i pompa. Niestety rodowite japończyki dają tutaj ciała strasznie, ale już te składane poza Japonią, a szczególnie w Europie, hamują świetnie. |
Mhm być może. Ale jak do O1T wrzucisz tarcze i zaciski z E36 to zaczyna to hamować normalnie. A pompa jest ta sama. U nas się od hamowania tarcze gną. A jak poprawić wspomaganie?
Turbocbr - 30-11-2021, 00:01
Saneczki wypiaskowane . Stan oceniam na Bardzo dobry . Dziś juz poszła gruba warstwa podkładu epoksydowego na świeżo oczyszczoną stal.
Hugo - 30-11-2021, 08:32
nahar, wymiana serwa hamulcowego na bardziej czułe. W Galancie 97-04 hamulce są jeszcze gorsze niż w O1T i tutaj pasuje P&P serwo hamulcowe ze Space Stara z lat 1998-2005 Z silnikami 1,3 i 1,6. Zupełnie inaczej reaguje pedał hamulca na nim. Space Stary były produkowane w Holandii i hamulce mają niesamowite i nie ma z nimi żadnych problemów, nawet tarczę po 30 zł/szt. się nie gną, jeżdżę na takich już z 6 lat i nie piszczą ani nie biją, a są śmiesznie małe.
Krzyzak - 30-11-2021, 11:11
Hugo napisał/a: | Space Stary były produkowane w Holandii | miejsce produkcji ma drugorzędne znaczenie - tam są inne zaciski fabrycznie - Lucas... współdzielone z volvo i renówką...
z tej samej taśmy z tego samego zakładu produkcyjnego zjeżdżały volvo s/v40 oraz ss/carisma
nahar - 30-11-2021, 23:19
Turbocbr napisał/a: | Saneczki wypiaskowane . Stan oceniam na Bardzo dobry . Dziś juz poszła gruba warstwa podkładu epoksydowego na świeżo oczyszczoną stal.
Obrazek |
Brawo. Dawaj teraz epoksyd dwuskładnikowy, potem noxudol wosk i potem noxudol z czarny albo nawet ten z włóknem szklanym. I będą wieczne.
Hugo - 01-12-2021, 19:06
Krzyzak napisał/a: | miejsce produkcji ma drugorzędne znaczenie - tam są inne zaciski fabrycznie - Lucas... współdzielone z volvo i renówką... | Chodzi o to, że auta japońskie produkowane w Europie zawsze mają hamulce europejskie, Hondy produkowane w Anglii mają zaciski TRW i też spoko hamują, nie wiem tylko jakie zaciski montowano do Toyot produkowanych w Europie, ale na pewno TRW lub Bosh.
|
|
|