Outlander II Ogólne - Nowy użytkownik Miśka
LordFlasheart - 24-12-2021, 11:17 Temat postu: Nowy użytkownik Miśka Mam MO2 od jakiegoś czasu i mam pytania.
Napiszę pytania w punktach i proszę odpowiedzi zaczynać od nr pytania
1. Czy w defaulcie w MO2 montowany był czujnik cofania z tyłu?
Jak widać na zdjęciach mam wymieniony zderzak i prawie się kolor zgadza.
Na rynku wtórnym samochodów wszystkie MO2 mają czujniki cofania.
https://zapodaj.net/babdce963ba6d.jpg.html
2. Czy gałka zmiany biegów w moim MO2 jest oryginalna? Znowu opierając się o zdjęcia z portali gdzie oferowane są samochody czasami taka gałka się pojawia jak moja. Choć są takie ze srebrnymi cyframi.
https://zapodaj.net/b83d9d2c90353.jpg.html
3. Mój samochód ma 11 lat ale na kierownicy nie widać śladów użytkowania. Nie to, że mnie to martwi. Czy Wasze kierownice też tak wyglądają po długich latach ściskania? Wydaje mi się, że kierownica została wymieniona przez handlarza. Jak się okazało z dokumentów jestem 5 właścicielem [4 Niemieckich]. Różnie każdy dba o swoja własność.
https://zapodaj.net/6a6606272ab1b.jpg.html
4. Czy macie plastykowe nakładki na mocowanie foteli przednich do podłogi? Jak widać moje były demontowane co widać na łbach śrub i albo ktoś połamał i nie założył lub może z oszczędności nie było ich.
https://zapodaj.net/ad52e843613c2.jpg.html
5. Czy pod fotelami też macie tak ordynarnie puszczone kable? A może ten stan wynika z wymiany foteli. Na samych fotelach przednich i kanapie nie widać śladów użytkowania. Nie są a ni wytarte ani wysiedziane.
https://zapodaj.net/3d9cbce6a2a1a.jpg.html
6. Wisienka na torcie. Pasy bezpieczeństwa!!! Czy jest możliwe aby pasy bezpieczeństwa miały datę produkcji młodszą niż data sprzedaży samochodu.? Wg. papierów Niemieckich samochód został zarejestrowany w STYCZNIU 2010. VIN też pokazuje datę styczeń 2010. A pas pasażera to lipiec 2010 a kierowcy czerwiec 2010. No i są inne modele. Czy w Waszych MO2 modele pasów są różne dla kierowcy i pasażera i czy daty są sprzed pierwszej rejestracji?
https://zapodaj.net/8fb29322e5493.jpg.html
https://zapodaj.net/645c859291856.jpg.html
7. Jak można sprawdzić czy są poduszki powietrzne i kurtyny? Pewnie za pomocą jakiegoś interface. Może jakieś propozycje? Do kierownicy się dobrałem i widać poduszkę. Nie mogłem zdjąć pokrywy z kierownicy a nie chciałem na siłę ciągnąc. Stwierdziłem, że jest a nie wiem tylko jaką ma datę produkcji. Na fotelach nie ma żadnych śladów rozerwania. W słupkach gdzie są kurtyny niby wszystko jest ok, ale jakoś te plastyki lekko są osadzone. Nie chcę na siłę ich zdejmować. Może tak musi być jak jest u Was? Czujnik lakieru pokazał, że jest jedna warstwa tylko na przednich błotnikach [lewy i prawy] są dwie. Co do karoserii nie można nic powiedzieć nie był bity. Lakier taki sam na wszystkich elementach. Spasowane są dokładnie. Nie ma rdzy. Podwozie oryginalnie zakonserwowany na szaro, bez śladów rdzy.
Czekam na informację jak jest u Waszych MO2
[ Dodano: 24-12-2021, 11:29 ]
8. Jeszcze jedno pytanie. przed kupnem wyczytałem, że MO2 są bardzo dobrze wyciszone. Ale po zakupie okazało się, że w moim MO2 nie można powiedzieć, że jest cicho. Przy prędkości 100 km/h poziom głośności to 78dB a przy 120km/h 79dB. Słychać nie tylko lekki szum wiatru, ale i znacznie głośniejszy szum opon, bo zmienia się natężenie w zależności od asfaltu. Słuchać też prace silnika. Miałem R. Espace 2 kilka lat temu i w tamtym samochodzie nie było słychać nic prócz delikatnego szumu opon. Czy w Waszych MO2 też jest głośno? wiem, że to subiektywne odczucie. Jak ktoś jeździł fancuskimi samochodami to będzie miał porównanie, głośno, cicho.
kajos - 24-12-2021, 20:23
1 nie wszytkie mialy
jak mial to powinien miec wylacznik na dole po lewej pod kierownica
2 nie wiem
3 slabo widac na zdj. ale kierownice sie wycieraja
4 ogolnie sa tam nakladki ale one kiepskiej jakosci plastiku sa i sie wypinaja/łamia
5 tak - wszytkie tak maja
6 to mozliwe jest
moj misiek np. jest z 2008r a odbierany byl w salonie w PL pod koniec czerwca
7 nie wiem
8 wszytkie miski sa slabo wyciszone i plastiki sa slabej jakosci
piotrc5 - 27-12-2021, 18:43
Witam. Gdyby kolega pozmniejszał te fotki łatwiej byłoby coś się dopatrzeć.
Możesz podjechać do mnie, daleko nie masz to porównamy.
msokol - 27-12-2021, 23:14
[quote="kajos"]1 nie wszytkie mialy
jak mial to powinien miec wylacznik na dole po lewej pod kierownica
2 nie wiem ]
Nie do końca prawda - ja mam najwyższą wersję O2 z 2007 i pod kierą nie ma przycisku do wyłączania czujników. Jest tylko do wyłączania kontroli trakcji.
- Gałka wygląda na oryginalną.
- Kierownica bardzo szybko się wyciera. Nabyłem O2 z przebiegiem 117 tyś i już były drobne przetarcia.
parian - 28-12-2021, 08:35
Plastiki pod fotelami potrafią odpadać, kierownicę mam minimalnie wytartą na wieńcu przy przebiegu 165kkm, możesz sprawdzić czy są kurtyny ściągając osłonę słupka A od kierowcy - jest na zatrzaski.
No i wyciszenie nie jest najlepsze, szczególnie od podwozia - to prawie standard w Japończykach.
kajos - 28-12-2021, 19:08
[quote="msokol"][quote="kajos"]1 nie wszytkie mialy
jak mial to powinien miec wylacznik na dole po lewej pod kierownica
2 nie wiem ]
Nie do końca prawda - ja mam najwyższą wersję O2 z 2007 i pod kierą nie ma przycisku do wyłączania czujników. Jest tylko do wyłączania kontroli trakcji.
- Gałka wygląda na oryginalną.
- Kierownica bardzo szybko się wyciera. Nabyłem O2 z przebiegiem 117 tyś i już były drobne przetarcia.[/quote
napisalem jak mial
ja tez mam najwyzsza wersje (z szyberdachem) i czujnikow orginalnie nie mial,nie ma wylacznika czujnikow
msokol - 28-12-2021, 21:21
kajos, Mój ma oryginalne czujniki, a nie miał przycisku do czujników. Przycisk do czujników był montowany w opcji z ori hakiem. Służył do przełączania trybu pracy czujników.
Ruszi - 30-12-2021, 12:26
kiera i gałka szybko się niszczą. Ja mam ori przebieg 160 tkm i kierownica z gałka wyglądają fatalnie. A gałke mam taką sama jak Ty więc masz oryginał 0gólnie plastki w Miśku są podatne i mało odporne na zarysowania...
Raiz3n89 - 04-01-2022, 10:44
Też dorzuce swoje 3gr co do wyciszenia.. Jest FATALNE po zakupie zastanawiałem się nad wyciszeniem ale doszedłem do wniosku że szkoda mi kasy i czasu, podgłaśniam radio Jeśli chodzi o kierownice to mam 330k przebiegu i moja wygląda okropnie, po lewej stronie mam już zerwaną całą skóre, musze w końcu oberwać całość. Jak zdejmiesz z gałki skóre to pod spodem masz normalną gałkę z wytłoczonymi biegami. Aha no i plastiki są tragicznej jakości, niedawno posciagałem wszystkie przy odkurzaniu i tylko w 1 sie nic nie połamało.
Muciek - 10-01-2022, 23:47
msokol napisał/a: | kajos, Mój ma oryginalne czujniki, a nie miał przycisku do czujników. Przycisk do czujników był montowany w opcji z ori hakiem. Służył do przełączania trybu pracy czujników. |
No nie zgodzę się się. Ewentualnie mogła być różnica w przedlifcie bądź polifcie ale i tak nie sądzę. W każdym razie po lewej w przyciskach przy oryginalnych czujnikach parkowania powinien być włącznik/wyłącznik tych czujników i nie ma to nic wspólnego z przyczepą i hakiem. U mnie w rodzinie O2 jest od nowości, haka nie było i nie ma, czujniki są oryginalne (wersja Instyle) i przycisk jest.
Komandor - 11-01-2022, 01:04
Mitsubishi w każdej kolejnej wersji MY zmieniało lub dokładało coś, tak było z modułem BT, gniazdami cinch w podłokietniku, przyciskiem od czujników cofania i pewnie jeszcze z wieloma innymi, do tego dochodzą 4 wersje wyposażenia jakie były w 2008/2009 dostępne w Polsce, inne specyfikacje dla Outlandera z zagranicy (np. podgrzewana przednia szyba) i różne wersje silnikowe. Chyba najlepszym rozwiązaniem jest sprawdzenie oryginalnego wyposażenia po numerze VIN jeżeli chce się ustalić dokładnie
msokol - 11-01-2022, 09:37
Muciek, mam również wersję wersję Instyle (2007). Przycisku nie ma, a czujniki są oryginalne - potwierdzone w ASO.
Komandor, mogło tak być.
np. O2 przed liftowy z 2009 którego mój wujek kupił w niemieckim salonie miał wejście AUX w podłokietniku. Mój miał tylko kostkę pod plastikiem.
LordFlasheart - 12-01-2022, 08:31
Miałem możliwość sprawdzenia głośności w Skodzie Fabia z 2020 roku. Benzyna z LPG. Pomiar przeprowadziłem na tej samej drodze S8, tym samym sprzętem, w podobnych warunkach atmosferycznych i przy wyłączonym sprzęcie audio i nawiewie. Czyli zachowałem wszystkie parametry co w czasie pomiaru w MO2.
I wyszło tak.
1. Prędkość 100km/h - 76dB
2. Prędkość 120km/h - 78dB
Jak zmieniła się nawierzchnia chyba na betonową, cały czas na S8. No chyba, że to jakiś inny asfalt [jasny]
3. Prędkość 100km/h - 77dB
4. Prędkość 120km/h - 81dB
Czyli z tym wygłuszeniem wewnątrz MO2 nie jest tak źle.
Komandor - 12-01-2022, 13:43
W moim przekonaniu jest w O2 słabo z wyciszeniem chociaż nie tragicznie (piszę o 2.4). Proponuję przejechać się nową RAV4 2.5 hybrid za 185 tys i porównać... według mnie subiektywnie jest podobnie. O klasę lepiej wypada dużo większy nowy Highlander z takim samym motorem i też hybrid a już zupełna cisza tak nawet do 140 km/h panuje w nowej Sorento 1.6 turbo hybrid i wtedy najbardziej słychać jak O2 jest głośny.
miron - 12-01-2022, 19:30
Ja na wiosnę/lato będę wygłuszał. Macie namiary na maty?
|
|
|