To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Wymiana silnika

wojak999 - 08-01-2022, 13:52
Temat postu: Wymiana silnika
Cześć. Padł mi silnik w Carismie. Jaki wstawić drugi ? Wstawiał już ktoś drugi silnik i podzieli się wiedzą ?
Bizi78 - 08-01-2022, 14:10

Ale chcesz wstawić taki sam czy robisz swap na coś lepszego?
wojak999 - 08-01-2022, 14:41

Bizi78 napisał/a:
Ale chcesz wstawić taki sam czy robisz swap na coś lepszego?


Chcę to zrobić po prostu jak najtańszym kosztem i żeby dobrze było. Przejrzałem już neta w poszukiwaniu takiego samego i nie jest to jakiś kosmiczny koszt także może jednak kupić po prostu taki sam. Ceny za kompletny silnik z osprzętem oscylują w granicach od 800 do 2000 zł. 2 tysiaki to już gruba przesada, nie wiem czemu tak dużo za silnik z przebiegiem około 200 000 km. W moim przypadki maks 1000 zł co mogę dać. I jeszcze mam pytanie: czy kupować silnik z kompletnym osprzętem czy sam tzw. "słupek" czyli sam silnik ? Bo przecież cały osprzęt mam. Z osprzętem to się chyba kupuje jak sie wstawia do innego auta tak ?

Np. ten silnik ma 190 000 przebiegu i kosztuje 1900 zł to wg mnie przegięcie.

https://allegro.pl/oferta/silnik-1-8-gdi-mitsubishi-carisma-space-star-lift-8780643169

Bizi78 - 08-01-2022, 14:44

Ja bym polecał kupić coś co jeszcze jest na aucie coby sprawdzić stan.
wojak999 - 08-01-2022, 14:47

Bizi78 napisał/a:
Ja bym polecał kupić coś co jeszcze jest na aucie coby sprawdzić stan.


Właśnie, tylko weź znajdź coś takiego :) Kupując na necie diagnostyka jest nierealna. Może zlecić po prostu zlecić zakup mechanikowi który będzie go montował ? Tylko wierzyć ludziom na słowo to też nie bardzo.

Bizi78 - 08-01-2022, 14:52

Poszukaj po szrotach, czasami można znależć jeszcze nie rozebrane.
A tak z ciekawości co się stało ze starym :?:

wojak999 - 08-01-2022, 14:58

Bizi78 napisał/a:
Poszukaj po szrotach, czasami można znależć jeszcze nie rozebrane.
A tak z ciekawości co się stało ze starym :?:


Pisałem już w innym miejscu tutaj na forum. Podczas jazdy wywaliło check engine i obroty walił raz w górę raz w dół tak pulsacyjnie. Zawiozłem lawetą do stacji kontroli pojazdów ale tam rozłożyli ręce. Teraz zaprowadziłem do mechanika, zapalił go i mówił że jest tragedia, sam gaśnie, nie reaguje praktycznie na gaz, coś tarkocze. Mechanik mówi że wg niego to silnik jest uszkodzony mechanicznie. Po niedzieli zajrzy do niego i powie co jest grane dokładnie, ale raczej jest tak jak mówi bo silnik już od dawna nie działał dobrze ale jeździłem.

[ Dodano: 08-01-2022, 14:59 ]
Sam juz nie wiem czy wstawiać znowu ten silnik. Tutaj piszą żeby unikać jak ognia.

https://autokult.pl/12364,tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-12-poradnik

Bizi78 - 08-01-2022, 15:06

Niech mechanik sprawdzi błędy kompem.
Częstym problemem w gdi jest też pękający magnes w przepustnicy.
Ogólnie zaniedbane gdi jest najbardziej problematycznym silnikiem.

wojak999 - 08-01-2022, 15:11

Bizi78 napisał/a:
Niech mechanik sprawdzi błędy kompem.
Częstym problemem w gdi jest też pękający magnes w przepustnicy.
Ogólnie zaniedbane gdi jest najbardziej problematycznym silnikiem.


Sprawdzali już kompem w pierwszym warsztacie ale twierdzą że nic nie wykrył program. A czy mówią prawdę tego nie jestem w stanie powiedzieć bo mnie przy tym nie było. Powiedzieli że nie wiedzą co mu jest.

Bizi78 - 08-01-2022, 15:18

Przy swapie na mpi dochodzi jeszcze wymiana skrzyni, wiązki w komorze, co raczej będzie nieopłacalne.
wojak999 - 08-01-2022, 15:45

Bizi78 napisał/a:
Przy swapie na mpi dochodzi jeszcze wymiana skrzyni, wiązki w komorze, co raczej będzie nieopłacalne.


Co to jest "mpi" i "wiązki w komorze" ?

Bizi78 - 08-01-2022, 15:55

Mpi to oznaczenie zwykłego silnika: 1.3 1.6 i 1.8 ale nie gdi.
Przy wywaleniu spod maski gdi i wstawieniu mpi trzeba będzie wymienić całe okablowanie silnika.

wojak999 - 08-01-2022, 17:14

Bizi78 napisał/a:
Mpi to oznaczenie zwykłego silnika: 1.3 1.6 i 1.8 ale nie gdi.
Przy wywaleniu spod maski gdi i wstawieniu mpi trzeba będzie wymienić całe okablowanie silnika.


Czyli co, szukać takiego samego silnika i nie bawić się w zakładanie czegoś innego ?

Bizi78 - 08-01-2022, 17:59

Szukaj takiego samego, chyba że stary da się tanio uratować.
apg2312 - 08-01-2022, 19:30

Bizi78 napisał/a:
szukać takiego samego silnika i nie bawić się w zakładanie czegoś innego ?


Szukać innego auta.
Sam widzisz, co się dzieje z zaniedbanym GDI. A kupując silnik z netu, nie wiesz o nim nic, oczywiście, oprócz bajeczek wciskanych przez handlarza. Obawiam się, że możesz mieć wtopę.
Poza tym, jaki masz rocznik auta ??
Bo GDI 1,8 w Cari były montowane 3 rodzaje, nie różniące się nawet symbolem - 4G93. Ale taki sam symbol miał też silnik 1,8 MPI i 1,8 MSX, więc to jest cokolwiek mylące. Teoretycznie nie powinno być problemów z przekładką, ale wiesz, prawa Murphy’ego są nieubłagane :
Jeśli coś może pójść źle, to pójdzie
Jeśli wiesz, że coś może pójść źle i podejmiesz stosowne środki zapobiegawcze, to źle pójdzie coś innego.
Jeżeli istnieje prawdopodobieństwo, że kilka rzeczy może pójść źle, to nawali ta, która spowoduje największe szkody.
Jeżeli przewidzisz cztery możliwe sytuacje, w których coś może się nie udać i zdołasz je obejść, natychmiast wyłoni się piąta.
i tak dalej, i tak dalej...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group