Nasze Miśki - Puszka Pandory V6
Quattro - 20-01-2022, 00:00 Temat postu: Puszka Pandory V6 W lipcu tego roku staliśmy się z żoną posiadaczami Galanta EA5W z 2001 roku, z przebiegiem circa 223 000km. Auto kupione zostało wcześniej przez mojego ojca na zlecenie przyjaciółki mojej żony, która potrzebowała ciekawego i pakownego auta, które mogłaby zabrać przeprowadzając się z Anglii przez Polskę, do nas do Norwegii.
Niestety poznała sobie nową dziewczynę i porzuciła plan przeprowadzki, zaś mój ojciec i my zostaliśmy z kukułczym jajem...
Galant został przygotowany częściowo, z uwagi, że plan przeprowadzki upadł, toteż auto otrzymało nowe hamulce, nowe zawieszenie (gleba, na której został kupiony wyleciała w pisdu), klima, tylny zderzak oraz serwis i koła - 17' Momo Ferrari (pomalowane dość ciekawie, ale strasznie niestarannie).
Do ogarnięcia została reszta problemów.:
- ABS się świeci i za cholerę nie wiem czego wina, nie można wyświecić żadnego błędu zworką, nie można podpiąć się pod moduł ABS z kabla.
Tutaj warto zaznaczyć - auto od paru lat należało do pewnego małżeństwa, ale jeździł nim ich syn, patrząc po przeróbkach w układzie elektrycznym - wiejski tjunerek. W komorze silnika, kabinie i pod podwoziem ciągną się metry zbędnych poszarpanych kabli które chyba miały za zadanie zasilać jakieś neony, sreony i inne ledowe dzikie węże. Światła poprzerabiane na chińskie żarówki LED, które oślepiały starannie wszystko za to nie potrafiły świecić na drogę. Klima, którą znajomy dobrze ogarnięty elektryk reanimował dwa dni... I inne cuda, które fajnie musiały błyskać pod remizą, bo już komplet siedemnastek z oponami był zbytkiem na który nie warto było wydawać hajsu.
- Check Engine również się świeci, ale tutaj już ogarnięta przyczyna. Padł jeden z dwóch zaworków na kolektorze dolotowym obok zaworu EGR. Ten czarny. O dziwo pod OBD można się połączyć z silnikiem i skrzynią. Teraz trzeba zaworek kupić w Polsce i wymienić.
- do środka kabiny leje się woda, pod nogi pasażera, winny zapewne wyciek gdzieś pod podszybiem - temat ogarnę kiedy będzie czas, ostatnio raczej łatałem moje właściwe daily (A3 8p TDI)
- przytarty jest krzyżak przy kolumnie kierowniczej - auto skrzypi podczas kręcenia kierownicą i niechętnie wychodzi z okolic pozycji "0" DONE
- dziurka w lewym kielichu rozmiarów jednogroszówki - to niestety musi poczekać do lata
- do wymiany maska bo zaczyna rdzewieć na rancie, oraz do połatania zderzak przód bo ktoś tam wsadził czujniki parkingowe, które wyglądają jak pomyłka
- nie działa grzanie zadków w obu fotelach (albo jest tak słabe w porównaniu z Audi, że nic nie czuję)
- lewe przeciwmgielne do wymiany
Więcej problemów na razie nie pamiętam. Uff. Auto jest dla nas jednak raczej "miną" mimo, iż nie kosztowało wiele. Z plusów - buda nie tłuczona i poza dziurką nie zeżarta. Blacharz w lato i tak będzie musiał pozwalać dokładki i obejrzeć progi.
Plany są spore, aczkolwiek na razie usatysfakcjonuje mnie już jak usunę "Puszkę Pandory" z nazwy wątku
Tak wyglądał jak przyjechał do Torunia:
To już w Stavanger:
Odnowiłem kierownicę, bo strasznie mnie irytowała.
A to obecnie setup zimowy - wróciły felgi na których został zakupiony, tyle że już z zimowymi balonami.
A tak poza tym, to miło mi was powitać, jestem Łukasz, lat 38, mechanik, od 20 lat nieuleczalnie zarażony JDM-em
Marcino - 20-01-2022, 09:10
Quattro napisał/a: | mechanik, od 20 lat nieuleczalnie zarażony JDM-em |
Witaj,
Jak go masz to znaczy ze już jesteś zarażony chorobą zwaną galant.
abdul - 20-01-2022, 10:06
Quattro napisał/a: | - do środka kabiny leje się woda, pod nogi pasażera, winny zapewne wyciek gdzieś pod podszybiem |
pewnie zgnił słynny kominek w podszybiu i dlatego leje się woda
Quattro napisał/a: | - przytarty jest krzyżak przy kolumnie kierowniczej - auto skrzypi podczas kręcenia kierownicą i niechętnie wychodzi z okolic pozycji "0" |
sprawdź czy nie masz do wymiany wahacza dolnego prostego, one bardzo często skrzypią a jak skrzypi to uważaj żeby się nie wypiął
Hugo - 20-01-2022, 10:19
Co do błędu ABS to jak sprawdziłeś oporność czujników i jest dobra (ok. 1,30 Ohm) to obejrzyj dokładnie koronki ABS na przegubach zewnętrznych. Często rdza na przegubach powoduje, że koronki pękają, zwiększa się odległość pomiędzy ząbkami i sterownik łapie błąd. Wtedy koronka do wymiany i przegub do oczyszczenia. Koronki są dostępne nowe.
Grzanie foteli jest słabe w tym aucie, ale często pękają druty oporowe w siedzisku i nie grzeje w ogóle. Trzeba zdjąć skórę z siedziska i szczególnie od przodu przejrzeć kable i poszukać upalonego drutu.
Quattro - 20-01-2022, 17:25
abdul napisał/a: | ]
pewnie zgnił słynny kominek w podszybiu i dlatego leje się woda
|
też tak sądzę
abdul napisał/a: |
sprawdź czy nie masz do wymiany wahacza dolnego prostego, one bardzo często skrzypią a jak skrzypi to uważaj żeby się nie wypiął |
zawieszenie jest zrobione
Hugo napisał/a: | Co do błędu ABS to jak sprawdziłeś oporność czujników i jest dobra (ok. 1,30 Ohm) to obejrzyj dokładnie koronki ABS na przegubach zewnętrznych. Często rdza na przegubach powoduje, że koronki pękają, zwiększa się odległość pomiędzy ząbkami i sterownik łapie błąd. Wtedy koronka do wymiany i przegub do oczyszczenia. Koronki są dostępne nowe.
Grzanie foteli jest słabe w tym aucie, ale często pękają druty oporowe w siedzisku i nie grzeje w ogóle. Trzeba zdjąć skórę z siedziska i szczególnie od przodu przejrzeć kable i poszukać upalonego drutu. |
czujniki co do sztuki 1,3ohm, koronki z przodu zdrowe...
Krzyzak - 20-01-2022, 18:08
do ABS masz świetnie rozpisaną serwisówkę - odpinasz złącze przy pompie i krok po kroku sprawdzasz z tym, co jest napisane:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3447
Hugo - 21-01-2022, 08:43
Raz miałem przypadek, że była uszkodzona pompa ABS w tym aucie. Są tanie, może warto zmienić w takim razie.
Quattro - 14-02-2022, 23:05
Puszka Pandory tfu... Uszczelniłem kominek, zgadnijcie skąd teraz leci
Jak głęboko powinienem dać radę wepchnąć kawałek drutu w odpływ z klimy? Bo na razie jakbym po 2-3cm napotkał ceglany mur...
Hugo - 15-02-2022, 07:36
Wyjmij filtr kabinowym i zobacz co tam się dzieje.
Krzyzak - 15-02-2022, 08:57
Quattro napisał/a: | Bo na razie jakbym po 2-3cm napotkał ceglany mur... | użyj czegoś elastycznego - to jest tak wyprofilowane, żeby był spływ
Juiceman - 16-02-2022, 09:37
A woda leje się tylko przy włączonej klimie czy podczas deszczu ? : )
Quattro - 31-03-2022, 20:51
Juiceman napisał/a: | A woda leje się tylko przy włączonej klimie czy podczas deszczu ? : ) |
Woda leje się podczas deszczu oraz jak nie pada, ale jest włączona klima. Okazuje się, że jednak nie uszczelniłem odpowiednio. ale już 9 kwietnia auto wraca do Polski.
Przynajmniej jedno można wykreślić, jednak zawias nie był zrobiony cały, oba dolne proste wymienione, przestało skrzypieć i kierownica chodzi jak marzenie. Swoją drogą jestem w szoku - rzadko zdarza mi się wymienić wahacze w mniej niż godzinę, a tu proszę 45 minut i oba wymienione.
Juiceman - 31-03-2022, 21:02
Quattro napisał/a: | Juiceman napisał/a: | A woda leje się tylko przy włączonej klimie czy podczas deszczu ? : ) |
Woda leje się podczas deszczu oraz jak nie pada, ale jest włączona klima. Okazuje się, że jednak nie uszczelniłem odpowiednio. ale już 9 kwietnia auto wraca do . |
Skoro woda leję się przy włączonej klimie niezależnie od pogody to znaczy odpływ z klimy jest niedrożny. Pod maską po lewej stronie na grodzi jest gumowe kolanko
Coś podobnego do tego
https://gw.alicdn.com/i2/410539642/O1CN01iOscM62L65TUH14MF_!!410539642.jpg_300x300Q75.jpg_.webp
Wyjmij przedmuchaj i gotowe.
Quattro - 31-03-2022, 21:15
Wiem, próbowałem grzebać, ale jakbym skrobał ceglany mur... A mam taką mikrożmijkę do udrażniania przewodów i dupa...
Krzyzak - 01-04-2022, 08:57
Quattro napisał/a: | do udrażniania | jak ją drażnisz to nic zaskakującego
co innego gdybyś udrożniał - od "droga" - wtedy by się udało
udrażnia = drażni
udrożnia = toruje drogę
coś w stylu "kup filipsa i gól się" - chyba aż pójdę się ogólić
a na serio - to gumowe kolanko jest zdejmowalne, wystaje tam plastikowa rurka
i fakt - trzeba używać czegoś elastycznego, bo sam odpływ jest wygięty i trafisz na plastik
|
|
|