To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse Cross Ogólne - Eclipse Cross PHEV - informacje

janio_ - 06-02-2022, 17:55
Temat postu: Eclipse Cross PHEV - informacje
Dla posiadaczy - dla dzielenia się wiedzą i dla każdego zainteresowanego tą wiedzą

[ Dodano: 06-02-2022, 18:06 ]
Od grudnia 2021 jeżdżę tym modelem - cena zakupu z dopłatą za lakier w full opcji 186tyś..
Zużycie prądu w dojazdach do pracy po mieście i trasie z ograniczeniem do 70 km/h, w temperaturze od 7 do -11 st. C - średnio 28 kW/h. Bywały momenty (w mroźniejsze dni), że wzrastało do 32 kW/h. Dupy nie urywa, ale latem powinno być lepiej.
Zużycie paliwa w tych samych warunkach - średnio 3,2 l/100km.
W trasie ok. 1000 km, 2 os. z bagażami i roof-boxem to 24 kWh/100km i 9,6 l/100km przy jeździe 130 km/h na ACC, w temp. 2 do 9 st. C.
Na dystansach ok. 60 km dziennie w ruchu miejskim i podmiejskim (do 100 km/h) 25,8 kWh/100km i 5.0 l/100km w temp-3 do 9 st.C.
Wszystkie powyższe dane w trybie jazdy Eco.

Plusy i minusy (subiektywnie):
+ jeżeli kupiony na dojazdy do pracy do 40 km to się sprawdza;
+ zachęca do płynnej i niezbyt szybkiej jazdy zatem bezpieczeństwo;
+ skrzynia jest 1-biegowa orbitalna co daje efekt bardzo płynnego przyspieszania

- FCM nie działa już przy niewielkim opadzie śniegu (zalepieniu warstwą śniegu czujnika)
- brak na razie możliwości aktualizacji TomToma - pisałem o tym z MMP nie dali żadnej odpowiedzi - 01.2023 jest aktualizacja.
- klapa bagażnika nie ma elektrycznego sterowania nawet w najbogatszej wersji (teraz czerwiec 2022 podobno już ma);
- fortepianowe czernie w wykończeniach pokazują nawet niewielki kurz i łatwo się rysują

Po kolejnym roku używania:
- serwis po 1 roku kosztował 1100plz, po 2 roku koszt 1740plz;
- awarii brak;
- koszty miesięczne napędu auta to 1x45 l benzyny i ok. 110-120 plz za ładowanie w taryfie nocnej 😀 przy ok. 45 km dziennie bez weekendów.

Przegląd po 3 roku używania - 1772plz, bez uwag.
Zabezpieczyłem w pierwszym roku Crown-em i stan podwozia zwrócił nawet uwagę w PKT na przeglądzie - że jak na japończyka to bardzo dobry.

Po trzech latach i 46000 auto w pełni spełnia moje potrzeby - tzn. jazda "w koło komina" na energii elektrycznej i brak jakichkolwiek awarii. Koszty energii wzrosły do ok. 150plz/mies. po podniesieniu cen, ale wobec wysokich cen benzyny nadal bardzo się opłaca.

Pytania?!

Pozdrawiam

Michauek22 - 09-02-2022, 12:37

Niech zgadnę, samochód służbowy / firmowy / leasing :mrgreen:
janio_ - 09-02-2022, 20:24

Michauek22 napisał/a:
Niech zgadnę, samochód służbowy / firmowy / leasing :mrgreen:


Zgaduj proszę w jakimś innym wątku - ten ma służyć informacjom nt. tego modelu.
Sam szukałem na tym forum konkretów o tym modelu i nic nie znalazłem - stąd pragnę podzielić się swoimi spostrzeżeniami z innymi.
:)

Michauek22 - 14-05-2022, 15:56
Temat postu: Re: Eclipse Cross PHEV - informacje
janio_ napisał/a:
Zużycie prądu w dojazdach do pracy po mieście i trasie z ograniczeniem do 70 km/h, w temperaturze od 7 do -11 st. C - średnio 28 kW/h. Bywały momenty (w mroźniejsze dni), że wzrastało do 32 kW/h. Dupy nie urywa, ale latem powinno być lepiej

czy teraz jest lepiej ?

janio_ - 15-05-2022, 10:04

Tak, jest lepiej. Zużycie na poziomie 20-23 Kw/h na tych samych trasach przy temp. 14-22 st. C. Dwa razy zszedłem poniżej 20 Kw/h - jadąc na ACC z dojazdami do świateł i ruszaniem.
W upały pewnie będzie gorzej - klima sporo zużyje.

Michauek22 - 22-05-2022, 13:23

janio_ napisał/a:
Dwa razy zszedłem poniżej 20 Kw/h - jadąc na ACC z dojazdami do świateł i ruszaniem.

Używasz ACC w mieście? Czy potrafi płynnie wyhamować do 0? Myślałem że poniżej 30 się wyłącza... tzn. tak było przed liftem...

janio_ - 23-05-2022, 12:35

ACC działa w ruchu miejskim - wykorzystuję je tylko do testowania pojemności baterii.
W ostatnich - ciepłych dniach, miałem cały czas wskazania poniżej 20kW, np. dzisiaj 17,4 (nie używając klimatyzacji).

Michauek22 - 02-06-2022, 12:10

OK, ale czy ACC potrafi płynnie wyhamować do 0, czy ma funkcję Stop&Go czyli jazdy w korku?
janio_ - 06-06-2022, 13:37

Tak, wyhamowuje do 0, później ruszam klikając w + i płynnie przyspiesza, funkcja Stop&Go jest chyba tylko dla silników spalinowych w PHEV tego nie mam.
Michauek22 - 21-06-2022, 18:13

A kupiłbyś go jeszcze raz? Tzn. patrząc z perspektywy czasu...?
janio_ - 23-06-2022, 21:36

Tak
Michauek22 - 07-07-2022, 11:32

Podobno już kończą produkcję tego modelu.
Marcino - 07-07-2022, 13:12

Michauek22 napisał/a:
Podobno już kończą produkcję tego modelu.

Czyki szału nie zrobił,

LBA - 03-08-2022, 11:59
Temat postu: Re: Eclipse Cross PHEV - informacje
Witaj,

janio_ napisał/a:

[ Dodano: 06-02-2022, 18:06 ]
Zużycie prądu .. - średnio 28 kW/h. Bywały momenty .. do 32 kW/h.
..
Zużycie paliwa w tych samych warunkach - średnio 3,2 l/100km.


To mnie technologicznie zastanawia. Jakieś zwyczajne elektryki zużywają 15 kWh/100km

https://www.cupraofficial.pl/samochody/cupra/born

Ty piszesz o zużyciu kW/h. Ale pewnie chodzi o okolice 30kWh/100. Przy jednoczesnym zużywaniu paliwa.

To dużo...

janio_ napisał/a:


W trasie ok. 1000 km, 2 os. z bagażami i roof-boxem to 24 kWh/100km i 9,6 l/100km
...
Na dystansach ok. 60 km dziennie w ruchu miejskim i podmiejskim (do 100 km/h) 25,8 kWh/100km i 5.0 l/100km


Z tego co widziałem z katalogu to na samym prądzie powinien pokonać 40km. Czyli na co dzień powinien mieć śladowe zużycie paliwa. Mimo to piszesz o 3,2l/100 przy krótkich trasach.

Przy takich 60km zużycie prądu to 26kWh/100km i jednocześnie 5l. 50% mniej niż zrobiłby zwykły benzynowy silnik - ale prądu zużył więcej niż elektryk.

Na trasach to już miazga. Ale tutaj jeśli nie ładować baterii szybkimi ładowarkami to akurat zrozumiałe bo trzeba holować ciężką baterię.


Martwią mnie jednak te dwa wcześniejsze wyliczenia. Bo synergia silnika spalinowego i elektrycznego daje dziwne wyniki zużycia energii.

Nigel - 04-12-2022, 15:28

No to teraz moja subiektywna ocena:

- brak możliwości zapamiętania ustawień trybu jazdy (np. priorytet EV, odzysk na poziomie B5). Za każdym uruchomieniem wszystko trzeba ustawiać od nowa
- trąci myszką. Wygląd kokpitu, grafika na ekranie multimediów przypomina auto z lat 2000 a nie 2022.
- mała moc, instrukcja podaje max moc chwilową silników, ich moc ciągła jest o ponad połowę mniejsza. Konkurencyjny grandland X ma 2x osiągi do 100
- aplikacja na telefon do zdalnego sterowania wymaga zasięgi wifi z AP w aucie, z aplikacji nie dowiemy się o np. stanie naładowania akumulatora (!!!)
- metaliczne rzężenie przy wolnym toczeniu się w trybie EV. To chyba ma być dźwięk ostrzegawczy ale mi się kojarzy z obcierającym o coś wentylatorem

+ ciekawa konstrukcja szeregowo-równolegla
+ wygodne fotele
+ gniazdo 230V
+ System V2H umożliwiający zasilanie domu przez 10 dni
+ 8 lat gwarancji na baterię



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group