To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Lancer X 1.8 - SWAP głowicy z 4b10 ?

KamiS96 - 17-02-2022, 22:28
Temat postu: Lancer X 1.8 - SWAP głowicy z 4b10 ?
Witam. Mam na temacie Lancera z 08roku , silnik 4b10 który to ma popychacze zaworów na szklanach . Chciałbym się dowiedzieć czy jest opcja , założenia innej głowicy tak aby z szklanek przejść na zwykłe popychacze mechaniczne ? Coś takiego jak występuje w silnikach Hondy ( ogólnie siedzę właśnie w Hondach a Mitsubishi zaczynam poznawać i jest narazie dla mnie wielką tajemnicą 😅 ) Czy wogole w samochodach Mitsubishi występowały układy rozrządu oparte o popychacze mechaniczne ?
Głównym powodem dla czego mam dość tych szklanek , to uciążliwe i kosztowne dokonywanie regulacji luzu zaworowego .

grzesiopol - 18-02-2022, 18:37

Jakbyś dobrze popatrzył na 4J10 i porównał sobie z 4B10 to może byłaby taka możliwość. Pytanie tylko czy jest sens i starczy ci kasy, bo moim zdaniem lepszy byłby cały swap 4J10 i sprzedaż 4B10.
Co do samej głowicy to jest jeden problem, że trzeba by było mieć oba silniki i po prostu przymierzać. Ale czy koszt takiej operacji byłby mały? Chyba nie i lepiej by było jednak płacić za regulacje w 4B10.

KamiS96 - 18-02-2022, 22:59

Czyli przejście na SOHC , jest może na forum ktoś , kto próbował coś takiego ? Są jakieś inne jeszcze silniki które można brać pod uwagę ?
Ogólnie temat ucieczki od tych szklanek narodził się po odebraniu auta od mechanika . Nie miałem czasu sam zająć się regulacja więc dałem do warsztatu . Po odebraniu silnik bardzo "klepie" o nie chodzi równo . Po zdjęciu pokrywy i zmierzeniu okazało się że szklanki zostały przeszlifowane i mechanik ustawił duże luzy , na wydechowym wartości luzu są 0.50 do 0.58.... . Po tym cudownym regulowaniu przez szlifowanie jestem pewien że do wymiany będę miał 16 szklanek , dlatego też szukam innego wyjścia .

Bizi78 - 19-02-2022, 08:45

KamiS96 napisał/a:
Po zdjęciu pokrywy i zmierzeniu okazało się że szklanki zostały przeszlifowane i mechanik ustawił duże luzy , na wydechowym wartości luzu są 0.50 do 0.58.... .

No to powiedz, żeby ci oddał za szklanki, skoro norma dla 4B10 to:
Exhaust valve 0.30 ± 0.03 mm

KamiS96 - 19-02-2022, 13:30

Bizi78 napisał/a:
KamiS96 napisał/a:
Po zdjęciu pokrywy i zmierzeniu okazało się że szklanki zostały przeszlifowane i mechanik ustawił duże luzy , na wydechowym wartości luzu są 0.50 do 0.58.... .

No to powiedz, żeby ci oddał za szklanki, skoro norma dla 4B10 to:
Exhaust valve 0.30 ± 0.03 mm



Już byłem u tego mechanika , szkoda nerwów i gadania . Stwierdził że tak trzeba bo zawory mają się "zapaść" i jak zrobi się 10k km to się zapadną i luzy będą prawidłowe 😅😅



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group