Outlander II GEN Techniczne - 2.2 HDI PUG,CROSSER,OUTEK
robsongkw - 03-05-2022, 19:11 Temat postu: 2.2 HDI PUG,CROSSER,OUTEK Witam,
Co prawda mam PUGA 2008 2.2 HDI ale to to samo co OUTEK i CROSER wiec pytanie do was......
Czy macie problem z układem hamulcowym??? chodzi tu o powtarzające się trzymanie klocków na tarczach. Z tyłem sobie poradziłem i jest spokój z lewą stroną również ale prawa strona to jakaś masarka. Nowe tarcze klocki, nowy zestaw regeneracji zacisków gumki itp i dalej łapie mi klocek od środka tarczy. Czy może być tak że tłoczki są całe ale w jakiś sposób jeden z drugim nie równo pracują i blokują klocek na tarczy??? mowa tu o przodzie ( zacisk dwu-tłoczkowy) na sucho sprawdzam to idą jednakowo i się cofają też jednakowo - zmontuje i jest na pewien czas ok. ale po miesiącu znowu łapie mi prawa stronę po mieście krótkie trasy ciepła prawa felga a felga lewa zima. Na dodatek widać po brudzie lewa czysta a prawa jak by w kopalni węgla jeździła.
WiValdiBB - 04-05-2022, 20:27
Nie mam żadnych problemów, wcześniej miałem tarcze.klocki TRW, teraz komplet z BOSCHa, Wiem że chyba w 2008 wyszedł update ze zmianą miejsc bolców zacisków
Czy u Ciebie te zaciski ładnie lekko się przesuwają ?
robsongkw - 04-05-2022, 23:33
Wszystko ładnie pracuje posmarowane tak jak należny. blaszki wyszlifowane, wszystkie gumki wymienione, prowadnice ładnie wypolerowane i nasmarowane. Tłoczki sprawdzone( gładkie i bez rys ). Na such wszystko ładnie pracuje nawet tłoczki się cofają prawidłowo. założę, koło pojeżdżę tydzień dwa i znowu łapie i to klocek od środka do tarczy się lepi.
Tarcze i klocki firmy: Pagid by Hella ( pierwszy montaż MB, PSA,)
Zestaw naprawczy zaciskow firmy: TRW
sampler - 05-05-2022, 07:57
Jaki tam jest system hamulcowy? Czym smarowałeś prowadnice? Jak miałem jeszcze Galanta to jedynie smar ceramiczny zdawał egzamin.
robsongkw - 06-05-2022, 00:07
System dwu tłoczkowy tak jak pisałem. Smarowane było z FORCH'a Aluminium w sprayu - ( S424 - AL kontakt ). Zamówiony został przewód hamulcowy elastyczny. Wymienimy i zobaczymy oraz wymienię jeszcze raz płyn hamulcowy może się przegrzał i stracił właściwości. Wcześniej zalałem K2 - DOT 4 .
lukanio - 09-05-2022, 22:01 Temat postu: Re: 2.2 HDI PUG,CROSSER,OUTEK
robsongkw napisał/a: | Witam,
Co prawda mam PUGA 2008 2.2 HDI ale to to samo co OUTEK i CROSER wiec pytanie do was......
Czy macie problem z układem hamulcowym??? chodzi tu o powtarzające się trzymanie klocków na tarczach. Z tyłem sobie poradziłem i jest spokój z lewą stroną również ale prawa strona to jakaś masarka. Nowe tarcze klocki, nowy zestaw regeneracji zacisków gumki itp i dalej łapie mi klocek od środka tarczy. Czy może być tak że tłoczki są całe ale w jakiś sposób jeden z drugim nie równo pracują i blokują klocek na tarczy??? mowa tu o przodzie ( zacisk dwu-tłoczkowy) na sucho sprawdzam to idą jednakowo i się cofają też jednakowo - zmontuje i jest na pewien czas ok. ale po miesiącu znowu łapie mi prawa stronę po mieście krótkie trasy ciepła prawa felga a felga lewa zima. Na dodatek widać po brudzie lewa czysta a prawa jak by w kopalni węgla jeździła. |
Ja mam podobnie jak Ty. Rok po zakupie jak hamowałem cooś stukało i szarpało pod spodem. Wymieniłem wszystkie tarcze i klocki na nowe oraz zaciski z tyłu bo mechanik móówił że zapieczone. Pojeździłem 2 lata no i w styczniu zapiekło mi się w trasie prawe przednie koło. Inny mechanik stwierdził że ktoś dał za grube klocki - wymieniłem przód tarcze i klocki na delphi i nowe zaciski. OOd 3 miesięcy wqur**a mnie czasem dziwny odgłos z prawego przedniego koła jakby klocek tarł. Zdjąłem, nasmarowałem wszsytko i jest to samo. Dzięki temu poprawiłem po dziadach robotę bo wsadzili brudne prowadnice i już jedna nie chciała wyjść musiałem wybijać.
Przy okazji widzę znowu że pół tarczy z tyłu jest zardzewiałe więc czeka mnie grzebanie z tyłu bo pewnie to samo. Zamówiłem już nowe prowadnice. Przy okazji w sklepie rozmawiałem z kolesiem który miał outka i mówił że dokładnie miał to samo co opisujesz. Powiedział że u niego okazało się winne jarzmo - element który każdy pomija. Właśnie szukam do siebie odrazu ale nabycie jakiegoś markowego graniczy z cudem. A nie chcę chińczyka NTY bo może być jeszcze gorzej - niestety tyloo to jest w sklepach
sampler - 10-05-2022, 09:16
robsongkw napisał/a: | System dwu tłoczkowy tak jak pisałem. Smarowane było z FORCH'a Aluminium w sprayu - ( S424 - AL kontakt ). Zamówiony został przewód hamulcowy elastyczny. Wymienimy i zobaczymy oraz wymienię jeszcze raz płyn hamulcowy może się przegrzał i stracił właściwości. Wcześniej zalałem K2 - DOT 4 . |
Chodziło mi o producenta a nie o budowę. Macie japońskiego Akebono także to samo co w galancie. Ten system jest kiepski - po prostu trzeba dbać aby działał sprawnie. Ja smarowałem prowadnice 2 razy w roku smarem Textar. Po zakupie auta od razu była regeneracja zacisków i jakoś to działało. Średnica tarczy 294 mm też szału nie robi hamulce mają ciężko w tym aucie.
Dla porównania teraz w cytrynie mam ATE i nic nie trzeba robić. Ale tu mam 340 mm.
robsongkw - 12-05-2022, 21:35
Problem rozwiązany.
Wina: przewód Gumowo elastyczny. Wymieniono na nowy i jak ręką odjął spalenie spadło wszystkie bolączki zniknęły. Przewód na oko był cały i nie popękany ale w środku był mały prześwit i nie cofał się płyn odpowiedni co uniemożliwiało poprawnego powrotu tłoczków. A przewód był zagięty w środku bo nasi mechanicy blokują sobie płyn żaba stolarska albo jakimś dziwnym sprzętem raz po raz i tak to sie dzieje.
lukanio - 14-05-2022, 19:12
Pytanko na koniec bo nie chcę zakładać kolejnego wątku - czy skoro ręczny jest bębnowy to tłoczek w tylnym zacisku da się wcisnąć czy trzeba też wkręcać jak w reszcie?
robsongkw - 15-05-2022, 01:14
Wciskany.
lukanio - 16-05-2022, 10:21
robsongkw napisał/a: | Wciskany. |
super, dziękuję za pomoc
|
|
|