To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - LPG w dieslu

daleniecki - 20-05-2022, 08:12
Temat postu: LPG w dieslu
Witam szanownych użytkowników Pajero
Do kupionego niedawno Pajero 4 3.2 170 KM rozważam dotrysk tego silnika gazem.
Przeglądałem forum i nie znalazłem żadnej informacji o opiniach, użytkownikach takiego rozwiązania. Temat tabu a pomysł nie tak do końca szalony, stosowany w ciągnikach siodłowych.
wg mnie zalety
Ekologicze -dopalamy prawie w 100% mieszankę oleju napędowego.
Techniczne Podnosimy moc silnika około 30 KM oraz rozszerzamy sprawność na niższych obrotach silnika.
Większy zasięg - min. 1000 km bez tankowania
spalanie około 7 l ON + 2-3 litry gazu/100 km
Wady
dodatkowy system zasilania komplikuje obsługę i serwis, ekonomicznie trudno uzasadnione działanie. Koszt w Gdańsku ( wstępna wycena) 6500 zł

Rozmawiałem z j zadowolonym z tego rozwiązania użytkownikiem stąd temat wywołany do tablicy
link jego auta

https://youtu.be/ry-RNlSOHYw
Proszę o podzielenie się wiedzą w temacie. Pozdrawiam

klapek - 20-05-2022, 08:16

Na YT, znajdziesz silniki parowe, instalowane np w motocyklach.
Może pójść dalej..? Dorzucić żagiel, jakiś składany - też Ci doda kilka KM.

daleniecki - 20-05-2022, 10:14

klapek napisał/a:
Na YT, znajdziesz silniki parowe, instalowane np w motocyklach.
Może pójść dalej..? Dorzucić żagiel, jakiś składany - też Ci doda kilka KM.


właśnie obawiałem się takich mądrości ludowych. Bez drwin się nie da tematu pociągnąć?
Powiedz to właścicielom firm spedycyjnych to cię wyśmieją. Oczywiście nie chodzi tak o wynik ekonomiczny ale i ten wariant obniża koszt o około 15 zł /100km
Ekologia i sprawność silnika. Bez urazy ale twój sarkazm mnie nie przekonuje do analizy tematu.
A tak na marginesie polecam z Kwidzyna JJS Design konstruktora prototypu WSK silnika dwutakt.
Szkoda czasu na YT na innowacje z żaglami i silikami parowymi.

Krzyzak - 20-05-2022, 11:43

Mało kto takie coś robi, szczególnie że do tej pory cena ON była z reguły niższa i dodając niższe spalanie jakoś to działało. Ztcw to da się oczywiście zamontować, dawno temu czytałem, że do 30% można dać LPG. Niestety nie znam szczegółów ani żywotności.
Z mojego doświadczenia wypowiem się tylko w kwestii ceny - jeśli proponują 6500, to znaczy że instalacja kosztuje max 3000zł, reszta to zarobek zakładu. 3000 w detalu, pewnie jako punkt partnerski mają jeszcze upusty. Do czego zmierzam? - ja sam taką instalację założyłem - zamiast 4300 kosztowała mnie 2100 (silnik V6 benzynowy, nie trzeba być ekspertem, robiłem to pierwszy i jedyny raz).

EDIT: drugą instalację dałem już do montażu komuś - ale tylko dlatego, że już mogłem odpisać VAT i wrzucić w koszty...

plecho1 - 20-05-2022, 13:51

W prostych silnikach taka zabawa nie jest zbyt trudna https://www.youtube.com/watch?v=cfWpe6zyvdM
Ale w silnikach w których nad składem mieszanki czuwa sterownik i dynamicznie ją koryguje już takie proste to nie jest bo trzeba odpowiednio oszukać system i tak dobrać skład mieszanki by nie zaszkodzić dla silnika. W benzyniaku gdzie mamy albo benzynę albo gaz jest prościej bo podajemy tylko jedno paliwo a w przypadku diesla samego gazu się nie da. Cyny takich instalacji są jednak jak z kosmosu w stosunku do zysku jaki mamy. Jest to trochę dziwne tak jak by wręcz zaporowe by nie było popularne.

klapek - 20-05-2022, 15:29

daleniecki napisał/a:
klapek napisał/a:
Na YT, znajdziesz silniki parowe, instalowane np w motocyklach.
Może pójść dalej..? Dorzucić żagiel, jakiś składany - też Ci doda kilka KM.


właśnie obawiałem się takich mądrości ludowych. Bez drwin się nie da tematu pociągnąć?
Powiedz to właścicielom firm spedycyjnych to cię wyśmieją. Oczywiście nie chodzi tak o wynik ekonomiczny ale i ten wariant obniża koszt o około 15 zł /100km
Ekologia i sprawność silnika. Bez urazy ale twój sarkazm mnie nie przekonuje do analizy tematu.
A tak na marginesie polecam z Kwidzyna JJS Design konstruktora prototypu WSK silnika dwutakt.
Szkoda czasu na YT na innowacje z żaglami i silikami parowymi.


Więc wytłumaczę...
Pracuję w transporcie od 2003r. - posiadamy ponad 50 zestawów w ruchu międzynarodowym.
Część floty, była wyposażona w instalacje gazowe. Tylko i wyłącznie dlatego, że przez 2 lata nie płaciliśmy myta w DE.
Nie było żadnych oszczędności, nie było żadnego wzrostu mocy. Wszystko kosztem mniejszych zbiorników paliwa, o koszcie zakupu nie wspominając.
Instalacja zwracała się po roku jazdy w Niemczech, Drugi rok był na plusie. W trzecim roku Niemcy zlikwidowały ulgę i praktycznie natychmiast instalacje były zdjęte. Droższe przeglądy, mniejszy zasięg na ON.
Także jak tak bardzo chcesz, to zapraszam - odsprzedamy, zainstalujemy.
Będziesz "cwańszy", od tych firm spedycyjnych, które obecnie wywalają instalacje.

Co do Twojego marginesu... Wspaniały inżynier p. Jacek Synakiewicz - o Nim piszesz, nie żyje.

daleniecki - 21-05-2022, 08:54

To już konkrety. Trochę szkoda z tym dotryskiem LPG. W IV gen ten Common Rail podobno da się zaszczepić. Nie upieram się dlatego pytam Was użytkowników o opinie. Moc 170 KM i nie mam dyskomfortu z jakości użytkowania. Przy tej masie, nie pali dużo a wnętrze wydaje się większe od Patrola GR i RR a kiedyś użytkując G 250 nabrałem dystansu do prędkości przelotowych.


Bardzo smutna wiadomość o śmierci Jacka Synakiewicza Niesamowity człowiek z wieloma pasjami.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group