Outlander II GEN Techniczne - Wycieraczki źle zbierają
Raiz3n89 - 30-05-2022, 23:09 Temat postu: Wycieraczki źle zbierają Cześć, to znowu ja Długi czas męczyłem się ze starą wycieraczką która nie zbierała wody "na powrocie", w jedną strone było ok a gdy wracała to szyba z powrotem cała mokra. W końcu zakupiłem nowe pióra, wymieniłem i dalej jest to samo. Zauważyłem że ktoś już próbował podginać ramie, nie wiem czy poprzedni właściciel czy aso jak byłem na wymianie mechanizmu. Nie potrafie znaleźć w katalogu numeru dla tej części, nie wiem czy szukam w złych działach (hood, windshield glass), czy po prostu taka część nie występuje i trzeba razem z mechanizmem kupować. Jakby ktoś był na tyle uprzejmy i podał mi numer dla ramienia wycieraczki od strony kierowcy, byłbym b. wdzięczny. Próbowałem naprostować swoje ale nie mam pojęcia jaki kąt był fabrycznie i każde kolejne podginanie tylko pogarsza sprawe.
Bizi78 - 31-05-2022, 00:42
Numer ramienia możesz sprawdzić na japancars.
https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mitsubishi&grp_id=54&area=M60&cat=C601V501D&mdl=CW5W&clf=XNHBZLA&cfg_id=1&blk_id=220
Raiz3n89 - 31-05-2022, 07:04
Dzieki Bizi jesteś katalogowym mistrzem szukałem na japancars ale nie w chassis electrical, myślałem że to są schematy elektryczne. Tak czy inaczej widze że dostępność raczej słaba i ciężko będzie to kupić w normalnych pieniądzach, rozejrze sie za używką. Dzisiaj troche poszarpałem wycieraczki i zauważyłem że ta od strony kierowcy (czyli ta zła:P) ma duży luz na tym trzpieniu gdzie osadza sie ramie, tzn cały trzpień lata góra-dół, można nim klikać jak myszką, druga wycieraczka też ma taki luz ale ledwo wyczuwalny. Czytałem że jakieś tulejki sie wyrabiają w carismach, 3 lata temu byłem na serwisówce i wymieniali cały mechanizm (niby) wiec raczej nie powinno być tam luzu? Chyba że czegoś nie dokręcili :/ może najpierw zdejme podszybie i tam zobacze.
Krzyzak - 31-05-2022, 07:11
Raiz3n89 napisał/a: | Czytałem że jakieś tulejki sie wyrabiają w carismach | pewnie chodzi o skrzynię biegów - w modelu z silnikiem 1.6 i skrzynią renault
przy wycieraczkach są w środku 2 teflonowe tulejki na każde ramię - jak tylko zacznie rdzewieć wnętrze, to ściera te tulejki do zera i powstaje luz
w swoim aucie mam dorobione tulejki z mosiądzu i są wieczne - polecam taką operację
Raiz3n89 - 31-05-2022, 07:25
Nie no napewno czytałem o tulejkach w temacie o wycieraczkach, o sposobach na kasowanie luzu butelką plastikową albo puszką po piwie a masz może wymiary tych tulejek? Na rysunku ich nie widze.
Bizi78 - 31-05-2022, 10:02
Najpierw spróbuj lekko dokręcić ramiona i sprawdź czy luz ustąpił i jest poprawa w działaniu.
Jeśli nie pomogło to zdemontuj ramiona i zobacz co się wyrobiło: wielowypust ramion czy mechanizmu i dopiero szukaj.
Ogólnie cały mechanizm w oryginale 560zł i zamienniku 170zł kupisz u Zbyszka z forum lub na allego .
https://e-pajero.pl/pozostale/4137-mechanizm-wycieraczek-outlander-ii-cw-8251a031.html
Skoro powstają zamienniki to możliwe, że to tam leży problem.
Co do ramion to najlepiej szukać używek tylko z ładnym wielowypustem.
Krzyzak - 31-05-2022, 13:33
Raiz3n89 napisał/a: | masz może wymiary tych tulejek? | nie mam, musisz samemu pomierzyć, moje były robione ponad 20 lat temu
Raiz3n89 - 19-03-2024, 16:37
Heh witam ponownie, w końcu dorosłem do wymontowania mechanizmu, zlikwidowalem luz na trzpieniu lewej wycieraczki. Troche sie poprawilo ale wycieraczka dalej lekko skacze na powrocie. Posprawdzalem wszystkie przeguby i jest sztywno. Za to znalazłem luz na ramieniu od silniczka, można nim ruszać jak na obrazku, skok ok 1cm mierzony na końcu ramienia. Czy to jest normalne czy raczej silniczek do wymiany? Ktoś może grzebal w silniczku? Obstawiam że jest tam ślimak i zębatka, pewnie sie wyrobiło?
Edit: coś miniaturka nie chce wskoczyć https://zapodaj.net/plik-OOayh21YVe
Krzyzak - 20-03-2024, 09:06
Próbowałem kiedyś przestawić to ramię i nie dałem rady, taki opór - zatem stawiam, że u mnie luzu nie było. Co prawda w innym aucie, ale zapewne konstrukcja ta sama.
|
|
|