To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - 4007 2.2 Automat Olej, wymiana, filtr

lyczko - 06-09-2022, 12:43
Temat postu: 4007 2.2 Automat Olej, wymiana, filtr
Witam,
wszystkie znalezione instrukcje i informacje dotyczą Outlanderów i skrzyni manualnej, a o automacie DCS jaki jest w 4007 cisza, także mam takie pytania:

Znalazłem jedynie jakiś film z wymiany oleju w skrzyni Powershift z forda (ponoć to to samo), ale pewności nie mam

1. Ile oleju wchodzi do skrzyni w automacie? (kalkulatory doboru, np. totala nie wiedzą)
2. Czy występuje tu filtr oleju skrzyni, jeśli tak to gdzie ?
3. Czy występuję tu korek od przelewu, jeśli tak to gdzie?
Zlokalizowałem korek spustowy - od dołu, wlot pod akumulatorem, lecz nie wiem czy jest sens rozbierać jeszcze nadkole

Z góry dzięki

Moody - 07-09-2022, 13:06

Skrzynia ta sama co w Outlander. Producentem jest niemiecki Getrag o ile dobrze pamiętam.
Masz link, wszystko jest pod tytułami z "TC-SST". Tam jest wszystko o co pytasz.
http://mmc-autoelectric.o...ervice-manuals/

lyczko - 07-09-2022, 13:29

Moody napisał/a:
Tam jest wszystko o co pytasz.
http://mmc-autoelectric.o...ervice-manuals/


Nie widzę niestety informacji o ilości oleju, jest typ itd., ale brak ilości i to samo jest w kalkulatorach doboru oleju.

Chociaż szacunkowa ilość, żeby nie kupić i nie zostać z niepotrzebnym litrażem.

Moody - 07-09-2022, 13:55

Szukaj, jest tam wszystko.
Bizi78 - 07-09-2022, 14:24

Jeśli skrzynia to TC-SST jak napisał kolega powyżej.
Ilości i jaki olej masz podane tutaj: http://mmc-manuals.ru/man...20021200ENG.HTM
Filtr masz pokazany tutaj: http://mmc-manuals.ru/man...60016400ENG.HTM
Korki wlewy i spustu tutaj: http://mmc-manuals.ru/man...10021900ENG.HTM
Oczywiście wszystkie dane z manuala od outlandera II rocznik 2010, które znajdziesz w kolegi linku :wink: .

lyczko - 07-09-2022, 14:28

Potwierdzam, że wszystko tam jest, coś źle spojrzałem i konieczne manual z 2010. Dzięki
Bizi78 - 07-09-2022, 14:37

Trochę dziwne, że info o typie oleju i ilości peugeot nie zamieścił w instrukcji obsługi auta :shock: .
Moody - 07-09-2022, 14:40

Ja tak tylko przy okazji.
Od jakiegoś czasu przy wejściach na te ruskie strony ze serwisówką (mmc-manuals.ru) dostaję alerty o zagrożeniu.
Nie zawsze, ale kiedyś tego nie było. Może to jest związane z obecną sytuacją? Nie wiem.
Na tych z UA także są te wszystkie dokumenty więc pewno pozostanę przy nich i takie ew. podawał.

lyczko - 07-09-2022, 14:43

Bizi78 napisał/a:
Trochę dziwne, że info o typie oleju i ilości peugeot nie zamieścił w instrukcji obsługi auta :shock: .

W instrukcji to nawet jedyna informacja o oleju silnikowym to pojemność i nic więcej.

Moody - 07-09-2022, 14:50

Bizi78 napisał/a:
Trochę dziwne, że info o typie oleju i ilości peugeot nie zamieścił w instrukcji obsługi auta :shock: .

Mam na stanie bemkę z automatem i tam też w instrukcji o tym ani słowa.
Gorzej: na samej skrzyni jest naklejka, że olej jest na cały okres eksploatacji samochodu.
Tymczasem ZF - producent tej skrzyni w swoich manualach podaje, że wymiana oleju i filtra co 60tkm ...

Bizi78 - 07-09-2022, 15:21

No to mitsu na plus, że podają dane o wszystkich płynach ustrojowych :mrgreen: .
c-cross - 08-09-2022, 18:13

Witam. Podepnę się, jeśli to nie problem, bo temat nieco podobny.
Otóż ja z kolei poszukuję chłodnicy oleju automatycznej skrzyni biegów do drugiego z klonów Outlandera II, a więc Citroena C-Crossera z 2011r.

Chłodnica oleju zaczęła mi się sypać, w ASO Peugeota z katalogu dostałem cenę 4700zł, w ASO Mitsubishi ok. 7000zł i sugestię, żeby poszukać sobie używanej...

W związku z powyższym mam pytanie: czy szanowni koledzy orientują się może w temacie jakichś zamienników ww. chłodnic?

Numer części w katalogu Citroena, to: 227569, natomiast w Mitsubishi to 2920A233.

lyczko - 08-09-2022, 18:15

A jakie objawy / co się stało, że chłodnica do wymiany?
c-cross - 08-09-2022, 18:56

Po przejechaniu ok. 1200-1500km po zakupie auta zauważyłem sporadyczne krople oleju pod lewym nadkolem. Po kolejnych 500km już przejeżdżając palcem pod nadkolem po plastiku, na palcach zostawał olej.
Pojechałem do mechanika, powiedział, że to wyciek ze skrzyni "z filtra", ale że nie dłubie w automatach, to samochód oddał. Pojechałem do ASO Citroena, tam mechanik wziął samochód na podnośnik, sprawdził wszystko i stwierdził, że to przewód do chłodnicy i na jego końcu jest wyciek, ale że C-Crosser jest rzadkim modelem dla ASO Citroena, to powiedział, żeby zapytać w Mitsubishi, bo może ceny części będą niższe (1l oleju ~400zł, przewód ~250zł) i będą znali skrzynię, skoro to klon Outlandera.
Pojechałem w końcu do ASO Mitsubishi, a tam po sprawdzeniu dostałem info, że to sypie się chłodniczka oleju i że ASO też ma ceny zaporowe, więc dostałem numer części i poradę, żeby sprawdzić OLX/Allegro.

Pomyślałem, że może sprawdzę coś takiego przykładowo: https://sklepjeep.redcart.pl/p/9923/2449046/chlodnica-oleju-automatycznej-skrzyni-biegow-254x403-uklad-chlodzenia-outlander-mitsubishi.html
Ale czekam na sugestie ze strony kogoś lepiej znającego Outlandera/4007/C-Crossera :)

Ogólnie chciałbym to załatwić w miarę jak książka pisze, żeby mieć spokojną głowę. Jeżdżąc z takim wyciekiem miałem wrażenie, że jak skrzynia przy zmianie biegów "kopnęła", to że zaraz się coś posypie.

Moody - 09-09-2022, 12:45

Niezła heca - dwa firmowe ASO i dwie różne diagnozy.
Wymontowałbym z auta aby to przede wszystkim dokładnie sprawdzić bo wężyk czy chłodnica to robi różnicę.
Gdy jednak chłodnica to już mam wzór do objazdu po autozłomach.
Także opcja oddania do warsztatu naprawy chłodnic bądź po prostu do kogoś kto spawa aluminium.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group