Space Wagon Techniczne - Olej silnikowy MSW 2.0 133KM
Drungar - 30-09-2022, 20:13 Temat postu: Olej silnikowy MSW 2.0 133KM Witam - jak w temacie:
Jaki Olej powinien być lany do silnika 2.0 133KM?
237k km
kuba!!! - 10-10-2022, 18:48
Jak masz instrukcję to zerknij, ale na 99% będzie to 5w30 i 5w40 API SL lub nowszy, a na Europę ACEA A3. Tanio i dobrze to lotos syntetic 5w40, jak coś lepszego to Shell helix ultra 5w30 lub 5w40 A3
Wym im eniaj co 10tys km i będzie git.
Drungar - 11-10-2022, 08:14
Chciałem się upewnić i dziękuję za odpowiedź.
Mam zalany 5W40 Texaco - wedle info od podobno dobrego fachowca od japończyków - dobry i w miarę przystępna cena. Inny mechanik jednak mnie mocno przekonuje do 10W40, bo mam przejechane 240k km...
Krzyzak - 11-10-2022, 09:27
Drungar napisał/a: | Inny mechanik jednak mnie mocno przekonuje do 10W40 | trzymaj się od niego z daleka
apg2312 - 11-10-2022, 11:41
Cytat: | trzymaj się od niego z daleka |
Dla wyjaśnienia - od tego oleju, i od tego "mechanika"...
waran73 - 11-10-2022, 17:57
Witam..Moj wagon ma na zegarze ponad 300. a w realu to nikt nie zgadnie,nawet skrzynia biegow jest od galanta bo oryginal pewnie padl..ciagle jezdzi na 5W40..lubi Mobila...
kuba!!! - 11-10-2022, 21:02
Drungar, nie ma sensu lać 10w40, gorsze bazy olejowy i parametry. Różnica cenowa między 5w40 a 10w40 nie jest duża. Czemu mechanik zachęca cię do tej lepkości? Bierze olej w dużych ilościach? Texaco to dobre oleje lecz nasz lotos im nie ustępuje w Selgros jak jest promocja to można kupić 5L za 95zł.
Drungar - 12-10-2022, 10:42
kuba!!! napisał/a: | Drungar, ...Czemu mechanik zachęca cię do tej lepkości? Bierze olej w dużych ilościach? ... |
Nie bierze grama - na jednej zmianie oleju "zero" dolewki
Stukały popychacze - wymienił popychacze na zamienniki, a nadal - po rozgrzaniu silnika - słychać lekki klekot.
apg2312 - 12-10-2022, 12:14
Drungar napisał/a: | Nie bierze grama - na jednej zmianie oleju "zero" dolewki |
To przejdź na jakiś porządny, prawdziwy syntetyk, 5W30 lub 5W40, sprawdź w instrukcji, jak jest zalecany dla tego silnika w naszym regionie i w naszych temperaturach zewnętrznych (Europa Środkowa). Skoro silnik jest w dobrym stanie, to leje się dobry, markowy olej, a nie byle g...
Drungar napisał/a: | Stukały popychacze - wymienił popychacze na zamienniki, a nadal - po rozgrzaniu silnika - słychać lekki klekot. |
Albo wina zamienników, albo kiepskiego oleju. Zakładam, może nazbyt optymistycznie, że mechanik nic przy wymianie nie spartolił
kuba!!! napisał/a: | nie ma sensu lać 10w40, gorsze bazy olejowy i parametr |
Nie przesadzaj. Zależy, jak to będzie olej, poza tym, co ma wspólnego klasyfikacja lepkościowa wg SAE z bazą olejową ?? Przykładowo olej 5W-40 to może być zarówno olej mineralny, półsyntetyczny, hydrokrakowany jak i pełny syntetyk. Tyle, że się tego nie dowiesz w sklepie (sprzedawcy nie mają najczęściej o tym pojęcia), ani nawet z etykiety, trzeba na stronach producentów szukać kart charakterystyki oleju.
Niestety, w Polsce dozwolona jest reklama i sprzedaż oleju hydrokrakowanego jak pełnego syntetyka, a te oleje mają ze sobą tyle wspólnego, że mogą stać obok siebie na półce w sklepie czy magazynie.
kuba!!! - 12-10-2022, 14:11
Drungar, jakiej firmy wstawił te popychacze? Przy następnej wymianie oleju zastosuj płukankę.
apg2312, tak masz rację że 10w40 można zrobić z HC lecz przeważnie to polsyntetyk. Natomiast czy pao jest tu potrzebne to nie wiem HC nie jest zły a te silniki nie mają wygórowanych wymagań dotyczących oleju.
apg2312 - 12-10-2022, 14:54
kuba!!! napisał/a: | HC nie jest zły |
Ale dobry na pewno też nie jest. To po prostu olej mineralny. Oczywiście, przerobiony, hydrokraking to skomplikowana procedura, ale to dalej jest tylko olej mineralny. Nie półsyntetyk, jak napisałeś, pólsyntetyk to zmieszane bazy mineralna i syntetyczna.
Hydrokraking jest po prostu dużo tańszy, niż synteza oleju z gazu. Niby poprawia parametry oleju, no ale...
Liqui Moly sprzedawało oleje HC oznaczone "w technologii syntetycznej", dla odróżnienia od prawdziwych olejów syntetycznych. Czy dalej tak robią, nie wiem, bo z LM zrezygnowałem. Ale inne firmy mają na olejach HC etykietę "synthetic" czy "full synthetic"...czego nawet nie komentuję. W Polsce jest to dozwolone, ale już np. w Niemczech nie.
kuba!!! napisał/a: | te silniki nie mają wygórowanych wymagań dotyczących oleju |
Może i nie mają, ale jak w sumie wszystkie japońskie silniki lubią olej syntetyczny, pomijając już nawet parametry samego oleju.
Poza tym wiesz, w Polsce przeciętne auto robi roczny przebieg na poziomie ok. 15-20 tyś km. Czyli robisz wymianę raz, dwa razy w roku (ja np. robię co 10 kkm). To aż taka różnica, żeby wlać olej za 200 czy 250 zł/5L, a nie za 80-100 zł ?? Ja osobiście na wymianie oleju wolę nie oszczędzać, bo lejąc jakieś tanie mazidło, w dłuższej skali czasu dużo więcej zapłacisz za niespodziewane usterki czy awarie. Chyba się z tym zgodzisz ??
Wiesz, nie mam już Carismy, kupiłem półtora roku temu Accorda. 2003 rok, 2L/155 KM, rozrząd na łańcuchu - mam lać byle g..., bo będzie taniej ?? To ile czasu mi ten łańcuch wytrzyma ?? To samo z popychaczami zaworów - na byle jakim oleju nawet popychacze sterowane hydraulicznie szybko szlag trafi. O smarowaniu, chłodzeniu i czyszczeniu silnika nawet nie wspominam, bo są to chyba sprawy oczywiste.
Ale oczywiście, każdy zaleje do swojego auta to, co uważa. Jeśli o mnie chodzi, to ktoś może sobie zalać silnik nawet olejem rzepakowym, jego sprawa.
Ale po to jest to forum, żeby wymieniać się doświadczeniami i opiniami. Tylko tyle.
kuba!!! - 12-10-2022, 15:25
Oleje w pełni syntetyczne w lepkości 5w40 można na palcach jednej ręki policzyć.
W przypadku tego miska problem może być w przeciaganych interwałach (nie koniecznie przez obecnego właściciela) a jak wiadomo hydrauliczne popychacze lubią świeży olej. Nie pisz że olej za 100zl to byle mazidło, bo prawda jest taka że konstrukcyjnie duża część silników ma początki w latach 70 i 80, a wtedy nawet takich mazideł nie było a auta robiły też spore przebiegi. Powtórzę że olej 5w40 zmieniany co 10tys km będzie dobrym rozwiązaniem i nie trzeba wcale płacić za niego 200zl za 4l.
apg2312 - 12-10-2022, 21:36
kuba!!! napisał/a: | Nie pisz że olej za 100zl to byle mazidło, bo prawda jest taka że konstrukcyjnie duża część silników ma początki w latach 70 i 80, a wtedy nawet takich mazideł nie było a auta robiły też spore przebiegi |
Powiedzmy. W każdym bądź razie jesteśmy teraz w 2022 roku, a nie 40 czy 50 lat temu. I nie tylko trudno byłoby w tej chwili znaleźć silnik, który wymagałby oleju wg klasyfikacji API między SD a SE (lub starszych), ale też trudno byłoby kupić taki olej.
I niestety, może nie wszystkie, ale lekko licząc 70-80% olejów silnikowych sprzedawanych w Polsce to mazidła. Oczywiście, nie wątpię, że nawet najtańsze smarowidła dostępne choćby w marketach spełniają normy zadeklarowane przez producenta, ale ja bym czegoś takiego do silnika mojego auta nie wlał. No ale jak pisałem wcześniej : "każdy zaleje do swojego auta to, co uważa"
kuba!!! napisał/a: | Powtórzę że olej 5w40 zmieniany co 10tys km będzie dobrym rozwiązaniem |
Ale ja przecież prawie dokładnie to samo napisałem wcześniej :
"przejdź na jakiś porządny, prawdziwy syntetyk, 5W30 lub 5W40"
Przy jeździe typowo miejskiej, na LPG (zakwaszanie oleju) czy dieslu (sadza) nawet bym ten interwał wymiany zmniejszył. Ale wiadomo, bez przesadyzmu )
różnica jest tylko w tym :
kuba!!! napisał/a: | i nie trzeba wcale płacić za niego 200zl za 4l. |
Za porządny, markowy syntetyk ?? Hmmm...ale niech Ci będzie ;')) Tylko wiesz, płaci się za markę, ale cena niestety tez jest wyznacznikiem jakości.
tościk - 13-10-2022, 17:39
apg2312 napisał/a: | Tylko wiesz, płaci się za markę, ale cena niestety tez jest wyznacznikiem jakości. |
Cena nie jest wyznacznikiem jakości. Cena jest jedynie wyznacznikiem tego, że firma chce dobrze wypaść przed akcjonariuszami na cokwartalnej prezentacji.
Po prostu marka jest wyznacznikiem ceny. A najśmieszniej jest, jak jakiś producent zrobi super-duper olej wyścigowy, da go do pierdyliarda badań i wszyscy laboranci walą na prawo i lewo swoje ochy i achy i potem na tej famie sprzedaje oleje dla ludu, które reklamuje jako równie super-super. Tylko dziwnym trafem próbek do badań nie chce dać, a jak ktoś zrobi prywatne i im wytknie słabą jakość za wysoką cenę, to albo siedzą cicho i udają, że nie widzą, albo zła konkurencja czarny PR robi.
Jak się poskacze trochę po forach olejowych, to można się za głowę złapać
Więc przy kupnie oleju faktycznie dobrze zadbać, żeby był to pełny syntetyk, bo oznaczenie oleju 5w40 wcale tego nie gwarantuje i zmieniać co 10-12k km. I kupować bez żydzenia, ale też bez zbędnego drenażu kieszeni. W czasie jazdy tylko słuchać silnika, on powie, jak mu olej nie będzie zbytnio odpowiadać.
kuba!!! - 14-10-2022, 13:03
Porównajcie sobie analizy motula xcess 5w40 który jest wychwalany pod niebiosa w internecie
https://www.oilclub.pl/in...cess-5w-40.254/
Oraz naszego lotosa syntetic 5w40
https://www.oilclub.pl/in...lus-5w-40.2737/
Biorąc pod uwagę błędy pomiarowe laboratorium to są to bliźniacze oleje, lecz lotosa można kupić za ok 90zl za 5L w Selgros na promocji i do tego nie trzeba się zastanawiać czy to przypadkiem nie podróba.
|
|
|