To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] silniczek krokowy problem i pytania

p0gr0m - 25-04-2007, 16:08
Temat postu: [CA4A 1.6] silniczek krokowy problem i pytania
jezeli sprawdzajac opornosc silniczka krokowego we wtyczce na ktoryms z pinow pokazuje sie ze jest 0 , to znaczy ze silniczek krokowy jest zepsuty ? jezeli tak to czy da rade to jakos naprawic i co trzeba zrobic ?
Anonymous - 26-04-2007, 00:33

Jeśli na którejś parze sąsaidujących (w poziomie) pinów nie ma przejscia to cewka jest zepsuta,Za około 40zł+przesylka kiedyś Japaneze naprawiał takie cewki. Na PW wysyłam namiary,zadzwoń a napewno dostaniesz szybką i konkretną odpowiedz.
Hugo - 26-04-2007, 08:26

Silniczek ma piny:

1 2 3
4 5 6

Rezystancja sprawnego silniczka w temp. pokojowej:

Między parami: 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 - 30 ohm +- 10%

Między parami: 1-3, 4-6 - 60 ohm +- 10%

Pozwoliłem sobie zacytować Bartka.

Tylko, że nie jestem pewien czy piny w silniczku krokowym CAO 1.6 nie sa ułożone tak: 1 2 3 4 5 6. Ale mierzy się je chyba tak samo.

Anonymous - 26-04-2007, 08:32

w silniczku krokowym (w gniezdzie) miedzy pinami 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 powinno byc okolo 30 omow w temp. 20 st. C, takie dane podal mi KRZYŻAK :wink:

u Japaneze silniczek do CAO kosztuje 590zł to i tak taniej niz w serwisie bo zycza sobie 3500zł :biggrin: a stary tez oczywiscie mozna naprawic

pozdrawiam

[ Dodano: 26-04-2007, 08:35 ]
tzn tam ma byc jak napisal wyzej HUGO :wink:

Hugo - 12-05-2007, 19:34

A jakie mają być oporności i pomiędzy którymi pinami w silniczku krokowym, który ma tak ułożone piny: 1 2 3 4 5 6? Ja takiego mam i nie wiem jak go pomierzyć. Pytanie drugie: czy zdarzają się awarie TPS-u?
Anonymous - 02-11-2007, 12:15

Witam

Kontynuuje w tym poście żeby nie zaczynać następnego. Oczywiście jest problem z krokowym. Mechanicznie podobno jest ok. wszystkie zębatki chodzą, tylko że nie podnosi obrotów. Maksymalne obciążenie (kola skręcone na maxa) a obroty spadają....i zostają przy 500 Czy silniczek jest do wymiany co mogło się popsuć? Magnetyzer nie działa? Czy w ogóle może się popsuć???? :|

Będę wdzięczny za odpowiedź.


Pozdrawiam

Krzyzak - 04-11-2007, 19:31

ECU nie steruje. Padl sterownik silniczka (scalak) w ECU. Moze.
Anonymous - 05-11-2007, 09:47

Witam

Dzięki Krzyzak za odpowiedź. Czy da się to jakoś naprawić bez wymiany całego ECU? Czy ktoś w okolicach Warszawy mógłby mi to naprawić, czy sam dam radę? Podstawowe zdolności elektro-mechaniczno-manualne posiadam :lol:

Pozdrawiam

Anonymous - 05-11-2007, 10:44

Może ECU nie widzi że gaz nie jest wciśnięty, w silniczku krokowym jest switch który o tym informuje. Jak tego nie widzi to nie będzie regulował wolnych. Może wystarczy przepustnice wyregulować.
Anonymous - 05-11-2007, 12:35

Wyregulować przepustnicę tzn.? Czyściłem ją, choć nie udało mi się jej rozkręcić więc zrobię to jeszcze raz rozkręcając. Obroty wyregulowane, choć lekko faluje tak +/- 100. Nie mam pojęcia czemu??? Sonda lambda zmieniona, kable itp. też.
I jeszcze dziwny objaw, jak jest zimny to obroty spadają do 400 prawie gaśnie. Ssanie za krótko trzyma?? To też ma związek z silniczkiem krokowym?


Pozdrawiam

[ Dodano: 05-11-2007, 15:32 ]
Sam sobie odpowiadam :shock: ale odkopałem temat na forum i tam były opisane podobne objawy (zimny prawie gaśnie, niskie obroty) a lekarstwem było wyregulowanie zaworów.

Więc będę walczył może pomoże a może nie.


No ale pozostaje kwestia silniczka krokowego i nie podkręcania obrotów. Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Pozdrawiam

YoGi - 04-08-2009, 21:33

pociagne temat dalej... przed naprawa (wymiana aparatu zapłonowego ktory mi padł) colcik chodził na luzie jak bym poprsotu go gazował , po naprawie gdy jade jest ok , gdy tylko wcine sprzegło colcik wchodzi na wyzsze obroty az powiem ze wyje no i nie wiem mechanik to ze mnie taki jak z koziej dupy traba no ale moze ktoś posiada własnie z takiego modelu 1.3 95r silniczek krokowy sprawny na zbyciu chetnie kupie :) bo nie wiem w naprawe to chyba nie ma co sie bawic...
Anonymous - 06-08-2009, 01:12

jesli to jest ten sam co w 1.6 (a tak slyszalem) to ja mam
zerknij sobie
http://allegro.pl/item702...92_96_ca4a.html
i jak chcesz to sie odezwij na gg

YoGi - 06-08-2009, 11:30

no elegancko jesli tak tylko teraz pytanie czy w colcie 1.6 siedzi taki sam silniczek krokowy co w 1.3 ?? prosze o pomoc !!
harpagan - 06-08-2009, 11:51

Cytat:
no elegancko jesli tak tylko teraz pytanie czy w colcie 1.6 siedzi taki sam silniczek krokowy co w 1.3 ??

Zewnetrznie nie jest taki sam ale wg tego co opisywał Bartek - Da sie go zamontowac i dziala bez zarzutow

Hugo - 06-08-2009, 20:26

borecki człowieku przecież to co sprzedajesz to nie silniczek krokowy tylko czujnik położenia przepustnicy (TPS). Co do tematu i w/w TPS i silniczki krokowe w Coltach CAO 1.3 i 1.6 są takie same.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group