To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 MIVEC CVT] Problem z automatyczną skrzynią biegów

dna2 - 30-10-2022, 13:18
Temat postu: [II 2.0 MIVEC CVT] Problem z automatyczną skrzynią biegów
Witam,
Kupiłem Mitsubishi Outlander II 2.0 automat + LPG z Holandii. Auto z przebiegiem 215 000 km. Z tego co widzę w książce ostatni serwis auta w lutym 2022 roku. Auto miało być w stanie bardzo dobrym. Początkowo bez żadnych błędów. Po przejechaniu 10 km zauważyłem że skrzynia zmieniała biegi w różnych momentach obrotów raz przy 3000 obrotów, raz przy 5000, co więcej dało się zauważyć szarpanie przy ruszaniu. Po wyłączeniu I włączeniu zapłonu pokazał się komunikat "transmission service required". Sprawdziłem OBD2 błędy I mam takie:

============1==============
P1778
Raw code: 1778
ECU: Jednostka sterująca skrzyni biegów
Status: Potwierdzona
OBDII: Transmission Reverse I/P Circuit Malfunction
Mitsubishi: Transmission Reverse I/P Circuit Malfunction; DCC solenoid

============2==============
P1778
Raw code: 1778
ECU: Jednostka sterująca skrzyni biegów[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci
OBDII: Transmission Reverse I/P Circuit Malfunction
Mitsubishi: Transmission Reverse I/P Circuit Malfunction; DCC solenoid

============3==============
P0868
Raw code: 0868
ECU: Jednostka sterująca skrzyni biegów[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci
OBDII: Transmission fluid pressure (TFP) sensor - low
Mitsubishi: Transmission Fluid Pressure Low

Macie może jakieś pomysły ?

Fred.X - 30-10-2022, 17:09

Prawdopodobnie sterownik skrzyni uwalony
alegator - 02-11-2022, 23:59

Witam
W szczecinie jest zakład Kisielnicki, który specjalizuje sie w tych skrzynkach. Robi je dobrze skoro ma klientów z Niemeic. Dane adresowe moza uzyskac w internecie. Ja korzystałem i jestem zadowolony. Gość kazda naprawe nawet obsługe i wymiane oleju zaczyna od diagnostyki komputerowej skrzynki CVT. Zna sie na tym. Podjedz lub zadzwoń i pogadaj. Jezeli cos jest z mechanika tej skrzyni to alternatywa jest własnie ta skrzynka z Nowej Zelandii. Ja do nich pisałem, odpisują natychmiast. Zapytałem czy sa w stanie wysłac skrzynke do Europy do Polski. Odpowiedz była twierdzaca. Oni maja te skrzynie po regeneracji na stanie i czas oczekiwania determinuje czas transportu przez firmę kurierska. Na te odległości wysyłaja poprzez loty Cargo.

[ Dodano: 03-11-2022, 00:20 ]
powiem tylko , ze w tej skrzynce CVT własnie mechanika wysiada raczej rzadko , częściej wysiada hydraulika czyli zawory i wariator. Po przebiegu ponad 200 tys km to juz mozliwe. Serwis w Szczecinie moze ci pomóc . Zadzwon tam, podaj objawy lub umów sie z jakims
mechanikiem na rozmowe przez telefon a jak trzeba podjedz. Z Warszawy to 6 godzin jazdy pociagiem.

A tak przy okazji to nie wiem czy wiesz ale to jest skrzynka bezstopniowa , z ta zmiana biegów to troche nie tak. Może nieswiadomie korzystasz z funkcji stopniowej zmiany biegów bo cos takiego tam jest i w czasie tego procesu coś sie dzieje.
Z komunikatów wynika, ze wysiada ci jakis zawór i spada cisnienie oleju sterujacego wariatoerm. Te zawory lub bardziej komplety naprawcze zaworów ywmienia sie po spuszczeniu oleju ze skrzynki i zdjeciu dolnej pokrywy. Pogadaj z Kisielnickim. Ta naprawa w cale nie musi byc skomplikowana tylko transport pojazdu do Szczecina. A sprawdzałes poziom oleju w skrzynce? Pamietaj, ze sprawdza sie na pracujacym silniku a wybierak skrzynki jest w połozeniu N Hamulec postojowy zaciągniety. To wówczas wyciagasz bagnet i sprawdzasz. Jak jest stary olej lub jest go mało to moze sie cos takiego zadarzyć

bryziu - 15-11-2022, 16:28

alegator napisał/a:
Jezeli cos jest z mechanika tej skrzyni to alternatywa jest własnie ta skrzynka z Nowej Zelandii. Ja do nich pisałem, odpisują natychmiast. Zapytałem czy sa w stanie wysłac skrzynke do Europy do Polski. Odpowiedz była twierdzaca. Oni maja te skrzynie po regeneracji na stanie i czas oczekiwania determinuje czas transportu przez firmę kurierska. Na te odległości wysyłaja poprzez loty Cargo.


Cześć,

a możesz powiedzieć coś więcej o tych skrzyniach z NZ? Możesz podesłać link do strony?

dna2 - 19-11-2022, 14:18

alegator napisał/a:
Witam
W szczecinie jest zakład Kisielnicki, który specjalizuje sie w tych skrzynkach. Robi je dobrze skoro ma klientów z Niemeic. Dane adresowe moza uzyskac w internecie. Ja korzystałem i jestem zadowolony. Gość kazda naprawe nawet obsługe i wymiane oleju zaczyna od diagnostyki komputerowej skrzynki CVT. Zna sie na tym. Podjedz lub zadzwoń i pogadaj. Jezeli cos jest z mechanika tej skrzyni to alternatywa jest własnie ta skrzynka z Nowej Zelandii. Ja do nich pisałem, odpisują natychmiast. Zapytałem czy sa w stanie wysłac skrzynke do Europy do Polski. Odpowiedz była twierdzaca. Oni maja te skrzynie po regeneracji na stanie i czas oczekiwania determinuje czas transportu przez firmę kurierska. Na te odległości wysyłaja poprzez loty Cargo.

[ Dodano: 03-11-2022, 00:20 ]
powiem tylko , ze w tej skrzynce CVT własnie mechanika wysiada raczej rzadko , częściej wysiada hydraulika czyli zawory i wariator. Po przebiegu ponad 200 tys km to juz mozliwe. Serwis w Szczecinie moze ci pomóc . Zadzwon tam, podaj objawy lub umów sie z jakims
mechanikiem na rozmowe przez telefon a jak trzeba podjedz. Z Warszawy to 6 godzin jazdy pociagiem.

A tak przy okazji to nie wiem czy wiesz ale to jest skrzynka bezstopniowa , z ta zmiana biegów to troche nie tak. Może nieswiadomie korzystasz z funkcji stopniowej zmiany biegów bo cos takiego tam jest i w czasie tego procesu coś sie dzieje.
Z komunikatów wynika, ze wysiada ci jakis zawór i spada cisnienie oleju sterujacego wariatoerm. Te zawory lub bardziej komplety naprawcze zaworów ywmienia sie po spuszczeniu oleju ze skrzynki i zdjeciu dolnej pokrywy. Pogadaj z Kisielnickim. Ta naprawa w cale nie musi byc skomplikowana tylko transport pojazdu do Szczecina. A sprawdzałes poziom oleju w skrzynce? Pamietaj, ze sprawdza sie na pracujacym silniku a wybierak skrzynki jest w połozeniu N Hamulec postojowy zaciągniety. To wówczas wyciagasz bagnet i sprawdzasz. Jak jest stary olej lub jest go mało to moze sie cos takiego zadarzyć

Wielkie dzięki za odpowiedź :) Dzwoniłem do mechanika, który zajmuje się tylko skrzyniami automatycznymi w okolicach Mszczonowa i polecił mi po 1 zbadać błędy komputerem stricte pod Mitsubishi, a po 2 sprawdzić poziom oleju na biegu N przy włączonym silniku. Narazie czekam na jego odpowiedź.

Co do skrzyni automatycznej z Nowej Zelandii to pisałem do nich i skrzynia zregenerowana kosztuje około 3500 dolarów nowo zelandzkich i niestety fracht jest bardzo drogi tzn. opcja tańsza, gdzie skrzynia szłaby jakieś 10 tygodni to koszt 1300 dolarów nowo zelandzkich, a opcja droższa to 2 tygodnie i koszt 1600 dolarów. Zatem sumaryczny koszt to około 4800 dolarów co daje 13600 zł.

Mam pytanie - w załączniku przesyłam zdjęcie bagnetu właśnie przy badaniu poziomu oleju. To jest ok? (Włączony i rozgrzany silnik, bieg N)

https://files.fm/u/hf2bkeze2



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group