To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - phev nie jedzie :(

mick797 - 12-11-2022, 17:52
Temat postu: phev nie jedzie :(
Witam. Dziękuję za przyjęcie do grupy. Mam pewien problem z Outlanderem Phev 2014. Auto najpierw nie przełączało się na silnik spalinowy a później w ogóle przestało jeździć. Mój elektryk wyjąła baterię i znalazł 2 spuchnięte cele oraz spalone zabezpieczenia we wszystkich sterownikach baterii. Po naprawie ciągle wyskakuje błąd różnicy napięcia w celach i auto nie chce jechać. Co robić?
MiG25 - 12-11-2022, 19:29

No przecież sam błąd mówi co trzeba zrobić:)
Wyrównać napięcia , co fachowo się nazywa balansowanie....
Coś takiego jak tu : https://youtu.be/2MLuhEEjtVE?t=555

Poza tym można sprawdzić jakie napięcia mają poszczególne cele programikiem PHEV Watchdog i zwykłym ELM327.

waran73 - 12-11-2022, 21:49

Witaj kolego..przykra sprawa..Tak z zaciekawieniem pytam jak to dokladniej wygladalo-cala sprawa.Bo wystarczy miec darmowa aplikacje,wspomniany phev watchdog zeby zobaczyc co sie dzieje na celach.Pozatym w slowach-wyjal baterie-kryje sie cala glebia i ogrom pracy..
Jak ten elektryk poradzil sobie na przyklad z olejem od klimy-,specjalnym nieprzewodzacym pradu,czy uzupelnil potencjalny brak tego oleju etc .. czy nie prosciej byloby wymienic cala baterie na uzywana ??

[ Dodano: 12-11-2022, 21:50 ]
Czy w tej baterii byla woda ??

mick797 - 13-11-2022, 11:31

MiG25 napisał/a:
No przecież sam błąd mówi co trzeba zrobić:)
Wyrównać napięcia , co fachowo się nazywa balansowanie....
Coś takiego jak tu : https://youtu.be/2MLuhEEjtVE?t=555

Poza tym można sprawdzić jakie napięcia mają poszczególne cele programikiem PHEV Watchdog i zwykłym ELM327.


Z tego co wiem to przed montażem nowych ogniw sprawdził napięcie i naładował nowe zgodnie z pozostałymi.

[ Dodano: 13-11-2022, 11:34 ]
waran73 napisał/a:
Witaj kolego..przykra sprawa..Tak z zaciekawieniem pytam jak to dokladniej wygladalo-cala sprawa.Bo wystarczy miec darmowa aplikacje,wspomniany phev watchdog zeby zobaczyc co sie dzieje na celach.Pozatym w slowach-wyjal baterie-kryje sie cala glebia i ogrom pracy..
Jak ten elektryk poradzil sobie na przyklad z olejem od klimy-,specjalnym nieprzewodzacym pradu,czy uzupelnil potencjalny brak tego oleju etc .. czy nie prosciej byloby wymienic cala baterie na uzywana ??

[ Dodano: 12-11-2022, 21:50 ]
Czy w tej baterii byla woda ??


Wody nie było w baterii, a o płynie chłodzącym nic nie wiem. Jutro go wypytam dokładnie. Baterię chętnie bym kupił, ale na nic nie trafiłem (Allegro, Olx)

MiG25 - 13-11-2022, 17:48

Trudno jest baterie naładować zgodnie z pozostałmi....
Na pozostałych masz powiedzmy 4V... To jak naładujesz tą do 4V ,odłączysz , a za 10 min będzie miała 3,9V , a za 2h 3,85V... Balansowanie to trochę coś innego jednak.
Program PHEV Watchdog b ci powiedział jaka jest różnica napięć , i na jakich celach jest najniższe.

mohinder - 14-11-2022, 05:06

A jak to się stało że się nie chciał przełączyć na silnik?
MiG25 - 14-11-2022, 07:24

Nie ma chyba możliwości zbajpasowania akumulatora trakcyjnego (żeby generator zasilal tylko napędy),wiec spięcie silnika z generatorem przy uszkodzonej baterii to ryzyko(porażenia, jeszcze większego uszkodzenia cel).
A żeby się silnik spiął tylko z napędem i ruszyl tez nie, robi to dopiero przy znacznej prędkości - jedno duze przełożenie, tak jakby z piątki w manualu ruszać, nie da się.

nemmooo - 14-11-2022, 11:41

U mnie była uszkodzona bateria i silnik spalinowy się uruchamiał ale nie działało ani Charge ani Save, z kabla tez się nie ładował, jak wymusiłem reset BMSa i podładowałem z kabla to w trakcie jazdy wykryło uszkodzenie baterii i przeszedł w tryb żółwika. Po wymianie modułu (jeden moduł miał o 0.27V za niskie napięcie) w baterii wszystko działa.

U ciebie zanim elektryk wymienił dwa spuchnięte moduły powinien pomierzyć cała resztę i sprawdzić, które jeszcze mogą być uszkodzone a nie widać tego z zewnątrz. Jeśli problemem jest to że nowe moduły dają zbyt wysokie napięcie i wolniej z niego schodzą co w trakcie jazdy powoduje błąd zbyt dużej różnicy napięcia to trzeba zamiast dwóch nowych wrzucić jakieś używane moduły.

waran73 - 14-11-2022, 19:05

Jest w Radomiu taka firma elektrykow co zajmuja sie wszelakimi autami elektrycznymi i hybrydami..Elektryka u Patryka-sie zwie ta firma..chwala sie ze niejedno juz auto przyjechalo do nich na lawecie prosto z bezsilnego serwisu...i naprawili..pare outlanderow phev tez juz tam mieli.. wiec jakby co ...to jest ktos kto ma ,,ogarniecie" w temacie..
popiolekpolska - 15-11-2022, 08:16

Mogę polecić Patryka. W moim przypadku auto było gotowe po dwóch dniach od dostarczenia.
mick797 - 15-11-2022, 10:26

waran73 napisał/a:
Jest w Radomiu taka firma elektrykow co zajmuja sie wszelakimi autami elektrycznymi i hybrydami..Elektryka u Patryka-sie zwie ta firma..chwala sie ze niejedno juz auto przyjechalo do nich na lawecie prosto z bezsilnego serwisu...i naprawili..pare outlanderow phev tez juz tam mieli.. wiec jakby co ...to jest ktos kto ma ,,ogarniecie" w temacie..


Dzięki. uderzę do nich



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group