Nasze Miśki - Biały Miś 1.3 (12V) 1993 kolegi Levyspor'a
Anonymous - 25-04-2007, 19:18 Temat postu: Biały Miś 1.3 (12V) 1993 kolegi Levyspor'a Narazie fotki, a sukcesywnie przytaczać będę historie związane z moim Białym Miśkiem !!!
Mario - 25-04-2007, 20:38
bardzo ladny colcik jeszcze jakies fajne felgi i git hehe
Anonymous - 25-04-2007, 21:00
Powolutku, narazie kupiłem nowe opony letnie, wiec w tym roku o alu felgach mogę zapomnieć. Chcę go technicznie najpierw doprowadzić do stanu zadowalającego, a potem poprawki optyczne dopiero. Najpierw zakupię tylnie światło przeciwmgielne bo ten czerwony plastyk jest połamany. Prawo jazdy mam od 12.03.07, a mego Misia od 11.04.07 - chcę się nim nauczyć jeździć - chcę aby godnie mi służył 2 latka, a potem go albo sprzedam, albo dam swojej Lady jeśli zrobi prawko, albo przerobię na rajdówkę i na KJS, a następny mój zakup to będzie Colt CJ0 z motorem 1.6 z rocznika 2000-2002, albo jakiś Lancer zobaczymy jak z kasą będzie.
Anonymous - 11-07-2007, 10:54
Postanowiłem rozpocząć opis historii mego Colta, naprawy, postęp przebiegu licznika itd.
10.04.2007 - przebieg 145 250
Zakup samochodu w Auto Komisie w Olsztynie, samochód zarejestrowany w niemczech od 05.07.1993, pierwsza rejestracja w kraju 19.08.2004 - staję się jego 3 właścicielem, płacę za niego sporo, bo 6 400 zł - niestety przy pierwszym zakupie auta są pewne emocje, które powodują, że człowiek przestaje myśleć racjolalnie, za 400 zł dokupuje radio LG na CD z mp3 i pilotem, potem ubezpieczam auto na rok (1060zł) i przerejstrowuje (170zł)
12.04.2007 - przebieg 145 390
Wymiana oleju (wcześniej lany Lotos półsyntetyk), ja postanowiłem uraczyć go Castrolem Magnatec 10W-40, wymieniam filtr oleju, powietrza i paliwa, jestem uboższy o 320 zł
16.04.2007
Wymieniam świece na NGK i przewody wysokiego napięcia (BOSCH), regulacja zaworów,
podspawanie czegoś tam w podwoziu, płacę 260 zł
17.04.2007
Kupuję i zakładam komplet nowych opon letnich Kleber (13" , 155/80) 500zł w plecy
24.04.2007 - przebieg 147 250
Wymieniam olej w skrzyni na VALVOLINE DuraBlend Gear Oil GL-5 75W-90 (100 pln uboższy)
09.05.2007 - przebieg 148 900
Wymiana paska rozrządu + rolki
Nowe Łączniki Stabilizatorów przód
koszt 490 zł
-dowiaduje się o pęknietnym kolektorze wydechowym
21.05.2007
kupuje oryginalny używany kolektor wydechowy z osłoną (rok 95) 120 zł (z przesyłką)
założenie 60 zł
20.06.2007 - przebieg 153 000
Wymiana Sondy Lambdy na uniwersalną NTK/NGK zakupioną na allegro, razem z założeniem 140 zł
11.07.2007 - przebieg 153 500
Kolejna wymiana oleju w skrzyni, operacja wykonana ze strachu i przezorności gdyż wcześniejszy olej był klasy lepkości GL5 i według opinii forumowiczów narażałem na uszkodzenie pierścienie synchronizatorów w przekładni zatem zalałem rekomendowany przez producenta auta CASTROL TAF-X 75W-90 GL4 (za 2 litry oleju 100 pln <do skrzyni wchodzi 1,8) i wymiana 20 pln, zatem kolejna kwota 120 zł zainwestowana w Miśka.
16.07.2007 - przebieg 153 900
Wymiana amortyzatorów z tyłu na KYB gazowe, wymiana złączki wydechu, piastowanie świec, regulacja zaworów - 700 pln w plecy ale warto było :
02.08.2007 - przebieg 154 700
Wymiana (30zł) Filtra Powietrza (38zł) i Filtra Oleju (13,50zł) oraz oleju (85zł)
- właśnie przeszedłem na minerał, zalany został CASTROL GTX 15W-40
26.09.2007 - przebieg 158 200
Wymiana wszystkich tulei wachaczy tylnego zawieszenia, koszty przeogromne, razem wyszło mi za tą zabawę 930 zł !!!! KOSZMAR !!!
04.10.2007 - przebieg 158 550
Wymiana sprzęgła, stanął w trasie i nie dało się wrzucić biegu. Koszt kompletu sprzęgła AISIN u Japaneze 250 zł, robota drugie tyle plus koszty holowanka. Kolejne zubożenie na rzecz wożenia dupy zrujnowanym Miśkiem.
22.10.2007 - przebieg 160 200
Po kryterium asów na karowej (jazda 60 km/h po kocich łbach z 4 pasażerów) uderzyłem złączką do tłumika końcowego o kamień. Złączka była skorodowana, zatem trzeba było fleksą odciąć i nałożyć pierścień zaciskowy po czym zespawać. Koszt 60 pln
16.11.2007 - przebieg 161 500
Wymiana płynu w układzie chłodniczym, zalany koncentrat Shell'a
26.11.2007 - przebieg 162 800
Wymiana oleju i filtra oleju, powietrza, paliwa (filtry 68 zł) (Olej 3 L Castrol 15W-40 GTX High Mileage oraz dodatek STP razem 103 zł), wymiana tarcz (Lucas) i klocków hamulcowych, płynu hamulcowego DOT-4 (części 278 zł).
03.03.2008 - przbieg 168 100 - wymiana oleju na ELF SPORTI 15W-40
Anonymous - 11-07-2007, 11:22
24.04.2007 - przebieg 147 250
Wymieniam olej w skrzyni na VALVOLINE DuraBlend Gear Oil GL-5 75W-90 (100 pln uboższy)
Majster masz zły olej w skrzyni! Musi być klasy GL4 a nie GL5!!! wykończysz synchronizatory
Anonymous - 11-07-2007, 12:26
Bastek napisał/a: | 24.04.2007 - przebieg 147 250
Wymieniam olej w skrzyni na VALVOLINE DuraBlend Gear Oil GL-5 75W-90 (100 pln uboższy)
Majster masz zły olej w skrzyni! Musi być klasy GL4 a nie GL5!!! wykończysz synchronizatory |
Dzięki Majster, kilka osób już mi to pisało zatem dziś śmigam po Castrol TAF-X 75W-90 GL4, mam nadzieję, że niczego nie spaprałem przez ten czas kiedy jeździłem na GL5. W poniedziałek wymienię, a także amortyzatory z tyłu na KYB gazowe.
turek61 - 11-07-2007, 15:40
Gratuluję i bezawaryjnej jazdy życzę
Ale....
Levyspor napisał/a: | przewody wysokiego napięcia (BOSCH) |
...co BOSCHA to do kosza
Anonymous - 11-07-2007, 20:48
No to malina:0 jak masz gdzieś u siebie hurtownie olei, to możesz spokojnie zalać coś takiego:
Texaco Geartex S4 75W90 klasy GL4, sam właśnie taki zalałem i jestem więcej niż zadowolony, koszt 38zł litr. Weszło mi równe 2 litry, natomiast za Castrola zapłacisz sporo więcej i wcale nie będzie lepiej Co do Bosha to już nie ta jakość , ale może masz fart i będzie ok, na przyszłość kupuj NGK lub Seiwa, ja mam te drugie są super, pozdr.
Anonymous - 11-07-2007, 22:09
Bastek napisał/a: | No to malina:0 jak masz gdzieś u siebie hurtownie olei, to możesz spokojnie zalać coś takiego:
Texaco Geartex S4 75W90 klasy GL4, sam właśnie taki zalałem i jestem więcej niż zadowolony, koszt 38zł litr. Weszło mi równe 2 litry, natomiast za Castrola zapłacisz sporo więcej i wcale nie będzie lepiej Co do Bosha to już nie ta jakość , ale może masz fart i będzie ok, na przyszłość kupuj NGK lub Seiwa, ja mam te drugie są super, pozdr. |
już zalałem Castrola do skrzyni więc już odwrotu nie ma, a co do przewodów to wiem że NGK rządzi ale akurat nie było i musiałem kupić boscha, przed zimą kupię nowe przewody NGK i świece. Narazie śmigam na tym co mam. Jeszcze parę spraw jest do zrobienia kosztownych - regeneracja maglownicy, złączka w układzie wydechowym... ale kocham moje autko i będę o nie dbał.
Anonymous - 11-07-2007, 23:02
No to fajnie, Castrol jak najbardziej dobry olej , więc super, co do Boscha to spokojnie jak normalnie idzie i n ie przerywa nie wydawaj niepotrzebnie kasy na nowe przewody, swoje polatają teraz przyciśnij swego miśka co by nie zapomniał jak to jest fajnie zbliżyć się do czerwonego pola
KaWu - 13-07-2007, 16:04
Levyspor, ja zalalem taki sam olej jak ty -Valvolina, ale na opakowaniu bylo GL-4. Widocznie maja 2 wersje. Sam specjalnie szukalem gl-4 a nie gl-5.
|
|
|