To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Brak ogrzewania w Outlander Phev

osek1204 - 28-12-2022, 17:27
Temat postu: Brak ogrzewania w Outlander Phev
Witam
Problem jest taki że przestało grzać w Aucie.
Plyn nie dochodzi do nagrzewnicy nie wiadomo czemu bo wszystko jest sprawne wedlug mechanika.
Pompa wody tez ok bo zrobilem tak 1100km bez cieplego ogrzewania.
Ktos moze pomoc ?
Pozdrawiam

waran73 - 28-12-2022, 20:55

Witam. w Anglii gdzie sprzedalo sie ponad 30 tysiecy phevow wwiekszosci z opcjonalnym elektrycznym ogrzewaniem problem jest popularny..-phev forum facebook.-ponoc pomaga czyszczenie czegos takiego-7805A696..jak sie wpisze ten numer w wyszukiwarce to pokaze sie
to cudo..wielu czysci to i pomaga..wielu czysci i dalej nie grzeje..ale generalnie cos tam,jakis zgromadzony syf zatyka system..powodzenia..

[ Dodano: 28-12-2022, 20:56 ]
warto przy okazji sprawdzic termostat..

osek1204 - 28-12-2022, 21:48

Dzieki
Jutro sprawdzimy

MiG25 - 28-12-2022, 22:48

Tutaj są schematy: http://mmc-manuals.ru/man...10185900ENG.HTM
To coś 7805A696 to specyficzny zawór z pięcioma króćcami... Jak nie grzeje , to można też sprawdzić ,czy ta elektryczna nagrzewnica ( pod podwoziem na wysokości fotela kierowcy ) robi się ciepła ,czy węże się nagrzewają ,może da się wyczuć przepływ wody , i wtedy faktycznie zamiast wnętrza to ten zawór zacięty i grzeje silnik.... Jest tam jeszcze elektryczna pompa objegowa , jak nie działa to wiadomo , nagrzewnica się włączy ,zrobi ciepła i wyłączy bo nie będzie przepływu (i to nie jest pompa wody silnika) .

Ale naczęstsza przyczyna to zapchany filterek w kolanku aluminiowym ( ze śrubą do odpowietrzania) za grodzią , przy wejściu do nagrzewnicy, nr 6 to kolanko , nr 8 to filterek , Jak tu : https://carhoodsecrects.com/mitsubishi-outlander-phev-heating-problem-with-ptc-hater/

Tu jeszcze filmik ,jak gość zdjął i czyści zapchany filtr : https://www.youtube.com/watch?v=A5Jw-Trt19A

mohinder - 29-12-2022, 11:45

Ten problem dotyczy wszystkich phev'ów czy któregoś rocznika konkretnie?
osek1204 - 29-12-2022, 18:08

Chyba wszystkich ale pewności nie mam
Jutro odbieram Je od mechanika wiec dam znać konkretnie jaka była przyczyna

waran73 - 29-12-2022, 18:11

Ponoc wszystkich rocznikow z elektrycznym ogrzewaniem..lecz wiadomo...te starsze statystycznie czesciej beda na to chorowac.. Ale jak to pokazal powyzej ktos ogarniety-kolega Mig25-problem nie jest nierozwiazywalny..
osek1204 - 30-12-2022, 21:39

Witam
Tak jak MIG25 pisal to był zapchany filtr.
Dzieki za pomoc
Teraz grzeje aż milo

mohinder - 25-01-2024, 00:09

Witam
Dzisiaj wreszcie zabrałem się za ten filterek. Żeby sprawnie poszło to polecam zdjąć obudowę filtra powietrza. Dużo lepszy dostęp. Cała operacja włącznie ze skasowaniem błędów może 20 minut. Filterek był brudny ale nie tak, żeby nie było przepływu, był i to w sumie całkiem dobry. Tak czy inaczej wyczyściłem filterek (sprężone powietrze zrobiło całą robotę). Gdzieś na youtube widziałem filmik jak ktoś zaciskał przewody gumowe ale to w sumie nie jest potrzebne. Wiadomo troche poleciało ale to naprawdę mała ilość. Po założeniu filterka chciałem odpowietrzyć i w tym celu uruchomiłem ogrzewanie. Odpowietrzyłem ale niestety silnik który się uruchomił załapał błędy bo miałem zdjęty filtr powietrza razem z przepływomierzem. Był podłączony ale nie była podłączona rura do wlotu powietrza. No ale po poskładaniu do kupy skasowałem błędy i sprawa załatwiona. Czy ogrzewanie się poprawiło w sumie to nie wiem, troche za ciepło na dworze, było dzisiaj 13 stopni.

[ Dodano: 27-02-2024, 10:19 ]
Byłem w trasie kilka dni temu, na dworze było około 5 stopni. W aucie było cos koło 21 i w pewnym momencie temperatura zaczęła mocno spadać. Temperatura silnika 90 stopni a dmuchało całkowicie zimnym powietrzem pomimo ustawienia maksymalnego grzania. Po dojechaniu do celu i postoju auta około godziny ogrzewanie wróciło. Czy ktoś z Was wie czy i jeżeli to gdzie jest jakiś elektrozawór otwierający lub zamykający obieg do nagrzewnicy? Przypuszczam, że on się zawiesił jeśli jest w ogóle. Jeśli nie ma to jaka może być przyczyna?

No dobra podzielę się tym co znalazłem. Wyczyszczenie filterka to jedna sprawa. Trzeba jednak jeszcze zajrzeć do zaworu termicznego. Pewnie nazywa się to termostat ale to nie jest ten sam co otwiera lub zamyka obieg chłodzenia silnika. Myslałem, że jest to jakiś zawór elektryczny, Będzie okazja to zabiorę się za wyczyszczenie go i dam znać czy to coś zmieniło.

https://app.box.com/s/jjbdulmz36gpfqyiq53agohgczf37ax4
https://app.box.com/s/3imni1nvqx5he8sae6sk96ibg1897lyn
https://app.box.com/s/j8qvodrva8mdv1zieqd00mbcir61ix3w

MARCONIKUS - 10-02-2025, 22:17

czy udało się naprawić to ogrzewanie?
Jestem nowy i dopiero się zapoznaję z moim outkiem PHEV 2.0 z 2015r. u mnie nawaliła pompka - po wymianie na postoju ok ale teraz w trasie znów nie ma ogrzewania (niby coś tam grzeje ale jak włączam większy nadmuch to kicha zimno. dodatkowo u mnie nie było tego filterka i mechaniory były zdziwione. Co tu jeszcze może być niesprawne i gdzie tego szukać?



mohinder napisał/a:
Witam
Dzisiaj wreszcie zabrałem się za ten filterek. Żeby sprawnie poszło to polecam zdjąć obudowę filtra powietrza. Dużo lepszy dostęp. Cała operacja włącznie ze skasowaniem błędów może 20 minut. Filterek był brudny ale nie tak, żeby nie było przepływu, był i to w sumie całkiem dobry. Tak czy inaczej wyczyściłem filterek (sprężone powietrze zrobiło całą robotę). Gdzieś na youtube widziałem filmik jak ktoś zaciskał przewody gumowe ale to w sumie nie jest potrzebne. Wiadomo troche poleciało ale to naprawdę mała ilość. Po założeniu filterka chciałem odpowietrzyć i w tym celu uruchomiłem ogrzewanie. Odpowietrzyłem ale niestety silnik który się uruchomił załapał błędy bo miałem zdjęty filtr powietrza razem z przepływomierzem. Był podłączony ale nie była podłączona rura do wlotu powietrza. No ale po poskładaniu do kupy skasowałem błędy i sprawa załatwiona. Czy ogrzewanie się poprawiło w sumie to nie wiem, troche za ciepło na dworze, było dzisiaj 13 stopni.

[ Dodano: 27-02-2024, 10:19 ]
Byłem w trasie kilka dni temu, na dworze było około 5 stopni. W aucie było cos koło 21 i w pewnym momencie temperatura zaczęła mocno spadać. Temperatura silnika 90 stopni a dmuchało całkowicie zimnym powietrzem pomimo ustawienia maksymalnego grzania. Po dojechaniu do celu i postoju auta około godziny ogrzewanie wróciło. Czy ktoś z Was wie czy i jeżeli to gdzie jest jakiś elektrozawór otwierający lub zamykający obieg do nagrzewnicy? Przypuszczam, że on się zawiesił jeśli jest w ogóle. Jeśli nie ma to jaka może być przyczyna?

No dobra podzielę się tym co znalazłem. Wyczyszczenie filterka to jedna sprawa. Trzeba jednak jeszcze zajrzeć do zaworu termicznego. Pewnie nazywa się to termostat ale to nie jest ten sam co otwiera lub zamyka obieg chłodzenia silnika. Myslałem, że jest to jakiś zawór elektryczny, Będzie okazja to zabiorę się za wyczyszczenie go i dam znać czy to coś zmieniło.

https://app.box.com/s/jjbdulmz36gpfqyiq53agohgczf37ax4
https://app.box.com/s/3imni1nvqx5he8sae6sk96ibg1897lyn
https://app.box.com/s/j8qvodrva8mdv1zieqd00mbcir61ix3w

mohinder - 11-02-2025, 04:41

Od tamtego czasu nic nie robiłem. Mieszkam w kraju gdzie zima nie jest jakoś specjalnie zimna, i podgrzewanie fotele i grzana kierownica i takie ogrzewanie jakie było wystarczało. Nie było ono jednak takie jakie powinno.
Kilka dni temu stwierdziłem że trzeba to zrobić. Zakupiłem środek do czyszczenia układu chłodzenia/ogrzewania i oryginalny nowy płyn chłodzący. W poniedziałek jadę dopiero do kolegi do warsztatu. Dam znać jaki będzie efekt. Masz u siebie elektryczne ogrzewanie? I który to model auta? W innym wątku podałem linki do filmików gdzie pokazują jak czyszczą nagrzewnicę.

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=116996

MARCONIKUS - 11-02-2025, 10:04

Dzięki za podpowiedź z linkami/ podglądnę w wolnej chwili - teraz jestem w trasie więc jak wrócę do domu to się dokładnie zapoznam z moim układem (mój to rocznik 2015 phev 2.0 benzyna + instalacja gaz holenderska - fotele podgrzewane są ). Wczoraj w trasie nie grzał, dziś rano -5 stopni i na postoju grzeje. Znowu na trasie będę sprawdzał.

mohinder napisał/a:
Od tamtego czasu nic nie robiłem. Mieszkam w kraju gdzie zima nie jest jakoś specjalnie zimna, i podgrzewanie fotele i grzana kierownica i takie ogrzewanie jakie było wystarczało. Nie było ono jednak takie jakie powinno.
Kilka dni temu stwierdziłem że trzeba to zrobić. Zakupiłem środek do czyszczenia układu chłodzenia/ogrzewania i oryginalny nowy płyn chłodzący. W poniedziałek jadę dopiero do kolegi do warsztatu. Dam znać jaki będzie efekt. Masz u siebie elektryczne ogrzewanie? I który to model auta? W innym wątku podałem linki do filmików gdzie pokazują jak czyszczą nagrzewnicę.

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=116996

mohinder - 20-02-2025, 00:22

Zrobiliśmy z kolega w warsztacie płukanie układu z użyciem płukanki do układów chłodzenia. Cos tam wyleciało syfu ale nie było tego dużo. Sławny filterek nie był jakoś specjalnie zabrudzony ale zdecydowałem się go nie wkładać na miejsce. Niestety mieliśmy problem ze znalezieniem korka spustu płynu z bloku silnika więc zostało około 1 litr starego płynu. Nowego weszło 6,5 litra. Aha, pod korek spustu z elektrycznego ogrzewania kupiłem nową podkładkę, nie chciałem ryzykować wycieku.
Wydaje mi się, że ogrzewanie działa dużo lepiej ale za ciepło jest na dworze, żeby się upewnić. Tak czy inaczej jest poprawa.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group