Eclipse Cross Techniczne - Klocki hamulcowe tył elektroniczny ręczny
junki - 06-04-2023, 12:55 Temat postu: Klocki hamulcowe tył elektroniczny ręczny Klocki hamulcowe tył elektroniczny ręczny ktoś wymieniał "pod domem" da radę czy trzeba kombinować z cofaniem mechanizmu ręcznego ?
Podobno trzeba cofnąć i wystarczy podać napięcie na mechanizm, z chęcią zrobiłbym to sobie sam w ramach hobby i po ostatnich przygodach w autoryzowanym serwisie.
krzychu - 10-04-2023, 22:43
Spróbuj:
https://www.youtube.com/watch?v=QST15oXntMY
Może jest inna sekwencja. Niektóre systemy działają też tak, że można wkręcić tłoczek (szczególnie jak tłoczek ma takie wpusty/nacięcia na klocek blokujące jego kręcenie się).
junki - 12-04-2023, 12:58
dzięki jest jakiś trop
krzychu - 12-04-2023, 13:02
W Maździe jest dużo prostsza sekwencja. Żadnych niespodzianek nie miałem przy samodzielnej wymianie. Można też próbować odkręcić silniczek i pewnie tam będzie jakiś torx. Patenty z baterią też widziałem, ale wydaje mi się najbardziej ryzykowny.
junki - 09-05-2023, 14:45
Dla potomnych
Do ogarniecia bez kompa, zdemontowałem cały mechanizm elektryki ręcznego, dopasowałem torxa do wieloklinu w "tłoczku" hamulca, maksymalnie wycofałem, następnie mechanicznie cofnąłem tłoczek do oporu. Później standardowa wymiana klocków, mechanikę elektryki ręcznego skręciłem na maksymalnie cofniętym tłoczku i wszystko zadziałało prawidłowo.
Michauek22 - 14-06-2023, 12:41
po co takie kombinacje z hamulcami na własną rękę? takie rzeczy to raczej ASO powinno robić
junki - 14-06-2023, 15:13
Takie rzeczy robię sobie dla relaksu przy własnych samochodach od ponad 20 lat bo lubię i wiem jak. A tu jedynie nie wiedziałem co z modułem elektrycznym. ASO to dla mnie zło konieczne i tyle, jak już wolę dać lokalnemu mechanikowi, którego możliwości znam niż losowemu praktykantowi w ASO.
krzychu - 18-06-2023, 19:26
Michauek22 napisał/a: | po co takie kombinacje z hamulcami na własną rękę? takie rzeczy to raczej ASO powinno robić |
Ta na pewno mierzą bicie w każdym położeniu i montują najoptymalniej.... I teraz już wiem czemu to jest takie podstępne (filmik instruktarzowy ATE). Na początku będzie OK, a po paru tysiakach zaczynają bić, a producent tarcz odmawia reklamacji ponieważ tarcza ma bicie między powierzchniami.
Michauek22 - 21-06-2023, 17:17
junki napisał/a: | Twolę dać lokalnemu mechanikowi, którego możliwości znam niż losowemu praktykantowi w ASO. |
w ASO nie ma praktykantów, to mit ...
tzn. są ale NIE mają dostępu do samochodów klientów
krzychu - 21-06-2023, 17:58
Michauek22 napisał/a: |
w ASO nie ma praktykantów, to mit ... |
Patrząc na moje doświadczenia, to ja bym nawet wolał żeby to byli praktykanci
Ale jak to mówią pierwszy samochód sprzedaje salon, a drugi serwis. W przypadku Mitsubishi serwis skutecznie zachęca do kupienia marki, której nie serwisują (w moim przypadku zrazili mnie od razu do Suzuki i Nissana).
Za to w przypadku Mazdy to bardzo im wychodzi, żebym kupił od nich kolejny.
Krzyzak - 22-06-2023, 07:32
Michauek22 napisał/a: | w ASO nie ma praktykantów, to mit ... | ja 2x coś robiłem w ASO Seata, za drugim razem praktykant mi zmieniał olej - następnego dnia byłem na poprawce bo narozlewał po silniku jak tylko potrafił... nie wiem, może próbował trafić z dużej odległości...
junki - 23-06-2023, 12:59
Michauek22 napisał/a: | junki napisał/a: | Twolę dać lokalnemu mechanikowi, którego możliwości znam niż losowemu praktykantowi w ASO. |
w ASO nie ma praktykantów, to mit ...
tzn. są ale NIE mają dostępu do samochodów klientów |
Nie ma, są - nie wiem może to mechanicy z poziomem wiedzy praktykantów. Mnie takie kocopoły i brednie gadali że pierwsze co zapytałem czy to oficjalne stanowisko serwisu, po potwierdzeniu poprosiłem to na piśmie i dostalem pismo gdzie kierownik serwisu ani jednego zdania nie napisał z tych gadanych bredni.
|
|
|