To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse Cross Techniczne - Klocki hamulcowe tył elektroniczny ręczny

junki - 06-04-2023, 12:55
Temat postu: Klocki hamulcowe tył elektroniczny ręczny
Klocki hamulcowe tył elektroniczny ręczny ktoś wymieniał "pod domem" da radę czy trzeba kombinować z cofaniem mechanizmu ręcznego ?

Podobno trzeba cofnąć i wystarczy podać napięcie na mechanizm, z chęcią zrobiłbym to sobie sam w ramach hobby i po ostatnich przygodach w autoryzowanym serwisie.

krzychu - 10-04-2023, 22:43

Spróbuj:
https://www.youtube.com/watch?v=QST15oXntMY

Może jest inna sekwencja. Niektóre systemy działają też tak, że można wkręcić tłoczek (szczególnie jak tłoczek ma takie wpusty/nacięcia na klocek blokujące jego kręcenie się).

junki - 12-04-2023, 12:58

dzięki jest jakiś trop
krzychu - 12-04-2023, 13:02

W Maździe jest dużo prostsza sekwencja. Żadnych niespodzianek nie miałem przy samodzielnej wymianie. Można też próbować odkręcić silniczek i pewnie tam będzie jakiś torx. Patenty z baterią też widziałem, ale wydaje mi się najbardziej ryzykowny.
junki - 09-05-2023, 14:45

Dla potomnych

Do ogarniecia bez kompa, zdemontowałem cały mechanizm elektryki ręcznego, dopasowałem torxa do wieloklinu w "tłoczku" hamulca, maksymalnie wycofałem, następnie mechanicznie cofnąłem tłoczek do oporu. Później standardowa wymiana klocków, mechanikę elektryki ręcznego skręciłem na maksymalnie cofniętym tłoczku i wszystko zadziałało prawidłowo.

Michauek22 - 14-06-2023, 12:41

po co takie kombinacje z hamulcami na własną rękę? takie rzeczy to raczej ASO powinno robić
junki - 14-06-2023, 15:13

Takie rzeczy robię sobie dla relaksu przy własnych samochodach od ponad 20 lat bo lubię i wiem jak. A tu jedynie nie wiedziałem co z modułem elektrycznym. ASO to dla mnie zło konieczne i tyle, jak już wolę dać lokalnemu mechanikowi, którego możliwości znam niż losowemu praktykantowi w ASO.
krzychu - 18-06-2023, 19:26

Michauek22 napisał/a:
po co takie kombinacje z hamulcami na własną rękę? takie rzeczy to raczej ASO powinno robić


Ta na pewno mierzą bicie w każdym położeniu i montują najoptymalniej.... I teraz już wiem czemu to jest takie podstępne (filmik instruktarzowy ATE). Na początku będzie OK, a po paru tysiakach zaczynają bić, a producent tarcz odmawia reklamacji ponieważ tarcza ma bicie między powierzchniami.

Michauek22 - 21-06-2023, 17:17

junki napisał/a:
Twolę dać lokalnemu mechanikowi, którego możliwości znam niż losowemu praktykantowi w ASO.

w ASO nie ma praktykantów, to mit ...
tzn. są ale NIE mają dostępu do samochodów klientów

krzychu - 21-06-2023, 17:58

Michauek22 napisał/a:

w ASO nie ma praktykantów, to mit ...


Patrząc na moje doświadczenia, to ja bym nawet wolał żeby to byli praktykanci :twisted:

Ale jak to mówią pierwszy samochód sprzedaje salon, a drugi serwis. W przypadku Mitsubishi serwis skutecznie zachęca do kupienia marki, której nie serwisują (w moim przypadku zrazili mnie od razu do Suzuki i Nissana).
Za to w przypadku Mazdy to bardzo im wychodzi, żebym kupił od nich kolejny.

Krzyzak - 22-06-2023, 07:32

Michauek22 napisał/a:
w ASO nie ma praktykantów, to mit ...
ja 2x coś robiłem w ASO Seata, za drugim razem praktykant mi zmieniał olej - następnego dnia byłem na poprawce bo narozlewał po silniku jak tylko potrafił... nie wiem, może próbował trafić z dużej odległości...
junki - 23-06-2023, 12:59

Michauek22 napisał/a:
junki napisał/a:
Twolę dać lokalnemu mechanikowi, którego możliwości znam niż losowemu praktykantowi w ASO.

w ASO nie ma praktykantów, to mit ...
tzn. są ale NIE mają dostępu do samochodów klientów


Nie ma, są - nie wiem może to mechanicy z poziomem wiedzy praktykantów. Mnie takie kocopoły i brednie gadali że pierwsze co zapytałem czy to oficjalne stanowisko serwisu, po potwierdzeniu poprosiłem to na piśmie i dostalem pismo gdzie kierownik serwisu ani jednego zdania nie napisał z tych gadanych bredni.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group