To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - [1.8DI-D] Problem z ABS i ESP, dodatkowo CHECK ENGINE

wocz - 12-07-2023, 17:36
Temat postu: [1.8DI-D] Problem z ABS i ESP, dodatkowo CHECK ENGINE
Cześć!

Czułem, że problemy w końcu kiedyś przyjdą, jednak nie spodziewałem się, że tyle na raz. Zwracam się do Was o pomoc.


Samochód:
ASX DID 1.8, 150 HP 4x4 wersja Intense, rok produkcji 2010, przjechane 190 tyś km

Opis usterki:
Podczas jazdy na trasie z prędkością 140km/h zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE, samochód wszedł w tryb awaryjny, pedał gazu nie działał jak powinien - wszystko zgodnie z instrukcją. Zatrzymałem się, zgasiłem samochód, odpaliłem i kontynuowałem jazdę z prędkością max 90km/h - kontrolka CHECK ENGINE dalej się świeciła. Dodatkowo po chwili jazdy zapaliły się kontrolki od ABS i ESP

Od tego momentu auto jest słabe - jakby dławiło się paliwem, od czasu do czasu puści dymka czarnego. Jak jadę pod górkę i chce "przycisnąć" turbosprężarka wydaje mega dziwny, metaliczny szybki stukot - no masakra.

Co zostało zrobione:
Mechanik, po diagnostyce komputerowej, stwierdził, że to problem z DPF - uwierzyłem, bo faktycznie cykle dopalania były już co chwilę, stwierdziłem, że już pora na niego: no i usunąłem DPF (czego żąłuję w sumie, mogłem dać do regeneracji).

Odebrałem auto, przejechałem trochę, dalej kontrolka CHEK ENGINE i kontrolki ABS i ESP

Ten sam mechanik stwierdził, że to EGR. Umówiłem się na obejście. Jednak przed tym, sam odkręciłem EGR, sprawdziłem, mało nagaru, wszystko chodzi lekko, zrobiłem kąpiel w nitro i założyłem - pomyślałem, że być moze elektronika.

Mechanik EGRa nei zaślepił w końcu, widziałem, że nei wie co jest nie tak.

I teraz jestem umówiony do serwisu, bo nie mam punktu zaczepienia, potrzebuje jakiejś konkretnej diagnostyki.

Dlatego też zakładam taki temat - być może ktoś z Was miał takie combo ? kontrolki ABS, ESP i CHECK ENGINE, dodatkowo dziwne odgłosy z turbo przy mocniejszym przyśpieszeniu i wkręceniu się na wyższe obroty.

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Bizi78 - 12-07-2023, 20:01

Skoro była diagnostyka komputerowa to jakie pseudo mechanik błędy odczytał?
wocz - 12-07-2023, 23:43

Czesc i dzieki za odzew.

Podczas pierwszej wizyty, mechanik stwierdzil, ze dpf jest zatkany patrzac po kilku odczytach - sam zrobilem blad i nie spisalem sobie tego po prostu :/ jedyny odczyt jaki bylem w stanie zapamietac to najwyzsza zapamietana temperatura ponad 1100 stopni C przy wypalaniu dpf

Przy kolejnej wizycie panowie stwierdzili, ze to musi byc egr, bo zatkany filtr dpf mogl sie do tego przyczynic, i dlatego, ze ak kasowali bledy na EGR (niestety sytuacja ta sama, nie zapisalem sobie tych bledow) to gasly wszystkie bledy od ABS i ESP - no i diagnoza: to musi byc EGR. Sugerowali to tym, ze czujniki ABS pobieraja informacje o mocy a ta byla slabsza przez EGR i dlatego swieca.

Ale w koncu to tez jednak nie EGR :/

We wtorek (18.07.2023) jestem umowiony w ASO na diagnostyke, dopilnuje zeby jakis spis bledow/odczytow uzyskac i dodam tutaj

Bizi78 - 13-07-2023, 11:16

Nie wydaje mi się aby dpf czy EGR miał coś wspólnego z ABS i ESP.
Pewnie jak kasowało błędy to skasowali też od abs-u i stąd samouzdrowienie.
Do ASO jedziesz do Sobczyka, czy gdzieś dalej na Śląsk?

wocz - 13-07-2023, 11:55

No nie znalazlem na necie pl czy en czegokolwiek, co by wskazywalo na zwiazek miedzy EGR,DPF a systemami ABS,ESP i 4x4.

Tak, do Sobczyka - nie mam juz pomyslow, brakuje mi informacji.

apikus - 13-07-2023, 12:16

Czy ABS, ESP i 4X4 gasi się po uruchomieniu auta i pojawia po jakimś czasie?
Bizi78 - 13-07-2023, 13:12

wocz, jak Sobczyk nic nie pomoże to skontaktuj się z userem tokyo, może on coś poradzi 8) .
wocz - 13-07-2023, 14:48

Tak - ABS, ESP i 4x4 gasna po uruchomieniu auta i wracaja na nowo po przejechaniu np 15 sekund - czy to jakis trop apikus ?

Bizi78 - dziekuje za kontakt.

Bizi78 - 13-07-2023, 14:55

Skoro ABS się zapala po kilkunastu sekundach od zgaśnięcia to podejrzewam któryś czujnik, wtczkę lub przewód.
Chyba, że za mało jest płynu hamulcowego w zbiorniczku.
Podstawa to podpiąć kompa i błąd prawdę ci powie.
Daj znać co powiedzieli w ASO.

wocz - 13-07-2023, 15:02

Plyn byl sprawdzany.

Po podpieciu do kompa wyszlo, ze zwalony jest czujnik prawy tyl - ten sam mechanik co wycinal DPFa przy okazji wymienil czujnik, ale kontrolki dalej sie swiecily, ich soft chyba nie byl w stanie namierzyc bledu po wymianie czujnika lub nie potrafili tego dobrze zdiagnozowac. Moje badziewiate obd2 nie pokazuje bledow ABS ;( cala nadzieja w dobrym oprogramowaniu jakie mam nadzieje bedzie w ASO

[ Dodano: 13-07-2023, 15:03 ]
Mozliwe, ze przy wymianie tego jednego czujnika, zwalili cos jeszcze ;(

Bizi78 - 13-07-2023, 15:19

Skoro zamontowali nowy czujnik (jeśli go zamontowali) to może jest problem z kostką, instalacją bądź koronką abs-u.
wocz - 13-07-2023, 15:31

Dzieki! Sprawdze to, moze mi sie to uda.

Tak mi jeszcze przyszlo do glowy, ze mogli zalozyc czujnik, ktory nie jest kompatybilny :/

apikus - 14-07-2023, 09:32

wocz napisał/a:
Tak - ABS, ESP i 4x4 gasna po uruchomieniu auta i wracaja na nowo po przejechaniu np 15 sekund - czy to jakis trop apikus ?


Sprawdź, czy czujniki ABS są na swoich miejscach, tzn, czy ich mocowania nie przerdzewiały. Ja to miałem i potrzebna była wymiana piast tylnych. I koronka ABS też nie była w dobrym stanie.
Jakby czujnik był walnięty to raczej nie kasowałoby błędu.

wocz - 14-07-2023, 14:03

Dzieki!

Sprawdze to w ten weekend.

Zauwazylem pewna powtarzalnosc, jak jade z predkoscia do 20km/h, choinka sie nie zapala, jak tylko przekrocze 20km/h zapalaja sie kontrolki abs, esp i 4x4.

Scenariusz, ze gdzies cos moze byc skorodowane/zabrudzone lub gdzies na wiazce wydaje sie bardzo prawdopodobny.

Jeszcze raz dzieki i wracam z info jak posprawdzam.

[ Dodano: 15-07-2023, 16:03 ]
No to tak:

Odkrecilem kolo tam gdzie byl wymieniany czujnik. Wlozylem glowe w nadkole i faktycznie, tam gdzie jest montowany czujnik jest duzo rdzy.

Mam pytanie: czy ten czuknik powinien tak po prostu wchodzic w ta dziurke? Nie ma tam jakiegos zarrzasku? Dziwi mnie to, ze taki element a jest po prostu wsuwany... I teraz nie wiem czy to tak ma byc, czy moze tam jest juz taka korozja ze tefo nie idzie wcisnac do konca... Wchodzi doslownie 5mm tylko :/

Bizi78 - 15-07-2023, 16:50

Zdejmij drugie koło i porównaj.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group