To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Interfejsy, MUT i PHEV

Trapp - 17-07-2023, 09:53
Temat postu: Interfejsy, MUT i PHEV
Witam wszystkich

Z uwagi na to że w mojej okolicy Mitsu i MUT3 jest zwierzęciem niespotykanym, prośba do wtajemniczonych o uchylenie rąbka tajemnicy - co trzeba kupić aby dogadać się z PHEV?

Oczywiście w rozsądnych pieniądzach, ponieważ zakup oryginalnego, dedykowanego interfejsu MUT3 aby raz do roku zrobić DBCAM albo inny reset BMU jest trochę kosztownym hobby....

Swoją drogą pytanie do posiadaczy PHEV - jak z baterią i czy coś "działacie" w temacie zasięgu w trybie EV? Poprzedni właściciel 1 x roku wykonywał DBCAM - czy ma to sens?

[ Dodano: 28-07-2023, 09:14 ]
Nikt nic?

Damiano88 - 23-08-2023, 10:42

https://pl.aliexpress.com/item/1005004231205006.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.2ca81c24Vrn2Mr&gatewayAdapt=glo2pol

+ sterownik 60 USD https://forum.kolyandex.su/viewtopic.php?f=14&t=21

Narazie nie mam czasu testować ale wydaje się działać w niedziele robię DBCAM i wyrównanie cel.

mohinder - 24-08-2023, 13:12

Jeśli nie masz dużych rozbiezności w napięciach miedzy celami to nie ma potrzeby robić wyrównywania. Sama procedura DBCAM ok. Tylko wtedy nie nalezy robic resetu BMU.
Damiano88 - 28-08-2023, 18:20

Mam auto z 2015r ,160 tys przebiegu BMU od nowości nie czyszczone (100 tkm przejechane na prądzie). Zasięg obecnie 28 km.
Wiedzę czerpię z unpluggedTV na YT, z tego co zrozumiałem bezwzględnie trzeba wyczyścić BMU bo w przeciwnym razie zasięg szybko spada.

mohinder - 29-08-2023, 08:27

Nie czyść BMU tylko zrób procedurę DBCAM. Jak sam tego nie ogarniesz to zrobia Ci to w serwisie. Jezeli od nowości nie było to robione to przybędzie Ci trochę zasięgu prawdziwego a nie tylko złudnego po wyczyszczeniu BMU i 50km na wysiwietlaczu.
Damiano88 - 29-08-2023, 18:49

Z tego co wyczytałem to jesteś autorem tego filmu https://www.youtube.com/watch?v=nuH6ct2zdH4 , jest tam info żeby wyczyścić BMU. Coś się zmieniło od tego czasu?
MiG25 - 29-08-2023, 19:38

Na filmie jest pełna procedura DB-CAM. Czyszczenie BMU to ta pierwsza czynność (Do napisu Reset BMU wkonany) , więc nic się nie zmieniło , @mohinder pisze ,żeby nie robić tylko samego resetu.
Damiano88 - 29-08-2023, 20:25

mohinder napisał/a:
Jeśli nie masz dużych rozbiezności w napięciach miedzy celami to nie ma potrzeby robić wyrównywania. Sama procedura DBCAM ok. Tylko wtedy nie nalezy robic resetu BMU.
Też odnoszę wrażenie ze się nie rozumiemy
mohinder - 30-08-2023, 11:56

Na filmie pokazałem możliwość jeśli ktoś chce. W sumie to nic nie powinno zmienić bo po wykonanej procedurze DBCAM nowe dane i tak są zapisywane w BMU.

Sam film nie jest może najdokładniejszy ale zrobiłem go tylko dlatego, że sam nie umiałem nic sensownego znaleźć no i zrobiłem jak umiałem w takich warunkach.

Damiano88 - 30-08-2023, 16:20

Zakładając że ten gość mówi merytorycznie https://youtu.be/BH-Z1Fm9KZE?si=FbykLKLxF7mLSLSI to, tak jak pisałem wcześniej, należy wyczyścić BMU przed procedurą DBCAM. W przeciwnym razie odczyt pojemności baterii będzie uśredniony z 499 pozostałymi zapisanymi w pamięci BMU co w efekcie da znikomy efekt.
Narazie jestem teoretykiem bo nie znalazłem całego dnia wolnego,zobaczymy co pokaże praktyka.

Trapp - 22-12-2023, 12:38

przetestowane:

1. pojemność 33,4Ah, bateria 2107 dni, 572 cykle, 27.121 km na samym prądzie
2. DBCAM - nowa zmierzona pojemność - 33,9Ah
3. Reset BMU i powtórny DBCAM - nowa zmierzona pojemność 33,8Ah
4 Jeździmy i obserwujemy i mierzymy...

Wnioski:

- DBCAM "sprawdza" faktyczną pojemność dokonując rozładowania/ ładowania.
- reset BMU w zasadzie nie wnosi nic dodatkowo, przez moment BMU "myśli" że ma dostępną pełną pojemność, następnie zaczyna weryfikować rzeczywistą pojemność baterii i po kilku cyklach "czyta" to samo co po DBCAM

Dodatkowo, jeżeli auto "jeździ", średnio co 10-12 dni wygląda na to że na "sztywno" BMU odejmuje z dostępnej pojemności 0,1 Ah.

Po resecie BMU wygląda to następująco:
- przez 56 dni przejechałem 2271 km od resetu BMU i kalibracji DBCAM z czego 1248km tylko na prądzie,
- licznik zliczył 26 pełnych cykli akumulatora,
- obliczeniowa utrata pojemności wyniosła 1,3Ah (było 33,8Ah jest 32,5Ah)

Wygląda na to że charakterystyka zapisana w BMU nie jest liniowa, Po resecie BMU "myśląc" że bateria jest nowa odejmuje 0,1Ah co 10-12 dni lub 100-200km , natomiast wcześniej odejmował 0,1 Ah co 30 dni lub 1000km.


Muszę wpisać faktyczny wiek baterii w BMU aby sprawdzić czy obliczeniowa degradacja zwolni.
Wiosną zrobię kolejny DBCAM, aby sprawdzić ile wyniosła faktyczna degradacja baterii

mohinder - 23-12-2023, 08:51

Potwierdziłeś to co już dawno twierdziłem. Reset BMU nic nie wnosi tak na prawdę. DBCAM jak najbardziej ale czasem oczekiwania mijają się z rzeczywistością.
Snoopi_lubin - 03-02-2024, 15:06

Dbcam zrobię tylko programem MUT i openport czy jest jeszcze jakiś inny program który to obsługuje?
mohinder - 03-02-2024, 21:05

Wiem, że można zrobić DBCAM przy pomocy komputera warsztatowego Autocom ale który model to nie wiem. Znajomy w polsce go używa do kilku marek. Więcej szczegółów nie znam.
Snoopi_lubin - 04-02-2024, 20:55

Akurat mam autocom. Dziś podłączyłem auto i są jakieś testy.
https://zapodaj.net/plik-YfgZOX5VDo
Czy automatyczny pomiar głównego akumulatora to jest dbcam?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group