3000GT/GTO Techniczne - wyciek oleju na rozrząd
kabilski - 21-07-2023, 20:49 Temat postu: wyciek oleju na rozrząd Hej przerabiał ktoś już taki temat?
Kupiłem i doprowadzam do stanu używalności - rozrząd był cały uwalony olejem.
Wyczyszczony, wymienione uszczelniacze wałków, złożony pochodził chwile i znowu rzucił olej.
Co ciekawe olej znajduje się na rantach kół wałka po obu stronach wewnętrznej i zewnętrznej jak by ktoś lał z węża i wszystkie kółka są uwalone - jutro ściągam ponownie obudowę i spróbuje to zlokalizować ale jak ktoś już miał podobny problem to chętnie pogadam i wymienię informacje
To auto musi wrócić na drogę!
Krzyzak - 22-07-2023, 18:17
Możesz mieć wałki wytarte - też sam nie wierzyłem, że uszczelniacze z mieszanki akrylowej czy kauczukowej tudzież silikonowej potrafią taką dziurę wytrzeć...
W gniazdo możesz montować używając jakiejś pasty Dirco albo Reinz ale na wałku nie możesz mieć takich rzeczy, zatem sprawdziłbym jak wygląda wałek. Jak będzie rowek wydziergany, to jest kilka opcji naprawy. Od nowego wałka po stoczenie starego i albo dajesz szerszy uszczelniacz albo się wkleja tulejkę na wymiar starego wałka.
kabilski - 25-07-2023, 14:59
Na oko nic nie było widać, przeczyściłem powierzchnie wałków nałożyłem uszczelniacze i tyle.
Teraz próbuje dojść skąd nadal rozrzuca olej - mam podejrzenia że cieknie w dół spod uszczelki pokrywy zaworów.. I tak mam popychacze do wymiany to zrobię to jak należy bo widzę ze ktoś ja poprzednio założył bez silikonu.. Oby to było to bo jakoś mi się ni uśmiecha ponownie wracać do rozrządu
Nie wiesz czy ktoś z forum nie ma zbędnego tego klucza do wciskania sprężyny zaworowej - będzie mi to potrzebne przy wymianie popychaczy a nie chce ściągać dla jednorazowej akcji ..
Bartek - 25-07-2023, 16:41
Do wymiany popychaczy nie potrzebujesz specjalnego klucza do ściskania sprężyn - wystardzy duuuży płaski wkrętak (opierasz go o wałek i wciskasz zawór przez talerzyk)
|
|
|