[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Oring klimatyzacji 
						
												 wicus77 - 25-09-2023, 14:21 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Oring klimatyzacji Witam. Szukam wymiaru o-ring klimatyzacji od ściany grodziowej. Na schemacie znalazłem numer/y i uszczelki na zagranicznych stronach. Pytałem na miejscu i sprzedawca powiedział że dopasuje ale tylko po wymiarze. Stara nic nie da... numeryy katalogowe to: MR146634 MB276215 lub MB946606 Na stronach nie ma wymiarów. 
 
Z góry dziękuje.
												 Marcino - 25-09-2023, 14:28
  Ja wziołem stary na wzór i dobrałem sobie nowe zielone i juz z 5 lat trzyma.
												 wicus77 - 25-09-2023, 16:53
  Jeszcze nie wiem w jakim stanie są stare uszczelki. Zastanawiam się nad ewentualnym uszczelnieniem pastą do klimatyzacji..
												 Bizi78 - 25-09-2023, 17:41
  Podjedź do ASO i spytaj o koszta oryginałów.
												 Krzyzak - 26-09-2023, 06:23
  Bo w Galancie są oringi w systemie calowym - zamienniki różnią się chociaż wyglądają podobnie i później ludzie się skarżą, że im czynnik ucieka. Miałem podobnie na sprężarce i po 2 wyciekach zakupiłem oryginały w cenie ok. 8zł/sztuka, zamawiane w Grafixie w Białymstoku.
												 savagger995 - 26-09-2023, 19:46
  Wymieniałem 2 lata temu. MR146634. MB946604. Koszt ok 13 wiekszy i 5 zl mniejszy.
												 wicus77 - 26-09-2023, 20:59
  Dzięki za odpowiedź. Dziś udało dobrać się wszystkie trzy. Jak twierdził sprzedawca poprzednie były nieodpowiednie do klimy. Takie założyli przy poprzednim serwisie jak też myślałem. Sam powiedział że zaopatruje się u niego kilka serwisów i zawsze biorą te zwykłe/tańsze. Zobaczymy ile wytrzymają te.
												 rastafarianinek - 06-03-2025, 17:48
  To zapytam Czy wymiana tych oringów ma związek z cieknącą wodą do kabiny po stronie pasażera?
												 Faza - 06-03-2025, 20:22
 
  	  | rastafarianinek napisał/a: | 	 		  | To zapytam Czy wymiana tych oringów ma związek z cieknącą wodą do kabiny po stronie pasażera? | 	  
 
Nie ma. Oringi w klimie są od tego by gaz nie uciekał z układu. Tobie zapewne chodzi o wodę na dywaniku pasażera po deszczu a przyczyną tego jest korozja "kominka" w podszybiu.
												 rastafarianinek - 06-03-2025, 20:54
  tego się obawiałem. 
 
Widziałem ten kominek i dostęp do niego i jestem trochę... zmartwiony.
												 Bartek - 07-03-2025, 10:39
 
  	  | rastafarianinek napisał/a: | 	 		  tego się obawiałem. 
 
Widziałem ten kominek i dostęp do niego i jestem trochę... zmartwiony. | 	  
 
 
Nie ma tragedii - deski nie musisz ściągać - wyjmij wentylator nawiewu, otwórz klapkę zamykającą obieg powietrza i przy odrobinie fitnesu zobaczysz kominek w całej okazałości
												 Krzyzak - 07-03-2025, 11:41
 
  	  | Bartek napisał/a: | 	 		  | wyjmij wentylator nawiewu, otwórz klapkę zamykającą obieg powietrza | 	  tyle szkoła falenicka
 
bo szkoła otwocka mówi, że można zdjąć podszybie, mechanizm wycieraczek z silnikiem i rozpruć blachę a potem robić od góry
												 Marcino - 07-03-2025, 13:07
 
  	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		   	  | Bartek napisał/a: | 	 		  | wyjmij wentylator nawiewu, otwórz klapkę zamykającą obieg powietrza | 	  tyle szkoła falenicka
 
bo szkoła otwocka mówi, że można zdjąć podszybie, mechanizm wycieraczek z silnikiem i rozpruć blachę a potem robić od góry | 	  
 
I to jest najlepsza metoda aby rozpruć i zrobić to od góry bez demontaży środka.  Ja zostawiłem swój kominek skrócony i przyspawany do kawałka blachy która została wklejona na klej do szyb uszczelnacz i nie ma kłopotu. Blacha podszybia jest zaspawana i schowana pod plastikiem nic nie widać. Są tu gdzieś fotki w odpowiednich tematach.
												 Hugo - 08-03-2025, 10:02
  Żeby wyjąć obudowę nawiewu wewnątrz pod deską trzeba najpierw wyjąć obudowę parownika klimatyzacji z parownikiem, co wiąże się oczywiście z wcześniejszym odessaniem czynnika z układu klimatyzacji.
												 Bartek - 09-03-2025, 10:53
  Hugo, kto pisał o obudowie wentylatora? Ja pisałem o wentylatorze przez dziurę po nim ocenisz stan kominka bez dużej demolki
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |