To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Mirage/Space Star II 2018 1.3 80KM benzyna

daveh - 08-11-2023, 13:51
Temat postu: Mirage/Space Star II 2018 1.3 80KM benzyna
Witam Wszystkich,
jako, że jest to moj debiut na forum postaram sie krotko i tresciwie, mianowicie:
Mam problem z falujacymi obrotami na wolnym biegu. Albo po odpaleniu mam ok 1400 obr., albo sa "normalne" ale po delikatnym przygazowaniu i puszczeniu wahaja sie zanim wroca na pozycje wyjsciową. Wczoraj jak jechalem to nawet przy wcisnieciu sprzegla samochod zgasł.

"Mechanik" ponoc wyczyscil swiece, wyczyscil wtryski, wyczyscil przepustnice, ja wymienilem przepływke i poprawilo to nieznacznie sytuacje - wczesniej szarpalo autem bardzo mocno.

Dzisiaj dzwonilem do fachowcow naprawiajacych Mitsu i bez zawahania bez jakiejkolwiek diagnostyki powiedzieli ze musze wymienic przepustnice.

Mozecie prosze podpowiedziec, czy to dobry kierunek ?
Dzieki

Krzyzak - 09-11-2023, 07:27

daveh napisał/a:
ponoc wyczyscil swiece, wyczyscil wtryski
to już tam nie jedź, ok? :)
pierwsze do zrobienia to podpięcie się do komputera i sprawdzenie odczytów z czujnika przepustnicy
zakładam, że auto nie pokazuje lampki awarii silnika?

Marcino - 09-11-2023, 07:41

2018r świerza sztuka, tez bym sie najpierw podpinał na diagnostykę.
daveh - 09-11-2023, 23:09

Super - dzięki, tak zrobię. A wiedzyczasie możecie podpowiedzieć czy jakoś da się "zresetować" przepustnice lub jak ja od nowa zaadoptować? :?: :?:
Krzyzak - 10-11-2023, 07:39

Nie wiem czy tam się cokolwiek adaptuje. Zapewne jest przepustnica elektroniczna i trzeba sprawdzić wskazania pedału i czy silniczek nastawczy odpowiednio reaguje. A jak jest na linkę to na pewno się nic nie adaptuje. Czujnik na niej to pewnie zwykły potencjometr.
jacek11 - 10-11-2023, 15:42

Tak z ciekawości zapytam, jaki jest przebieg tego auta?
daveh - 10-11-2023, 22:03

Pebieg to ok. 60000km. Zmienna może być fakt stłuczki prawym przodem.

[ Dodano: 18-11-2023, 15:23 ]
Podsumowując:
Mechanik źle zdiagnozował usterke
Trzasnieta była przeplywka
Odłączając przepustnice mechanik nie przeprowadził adaptacji
To spowodowało wariowanie obrotów.
Przez tego pajaca straciłem 700zl (czyszczenie świec, wtrysków i przepustnicy) tylko dlatego że się gościu nie zna (450zl)
Plus używana przepustnica - jak się okazuje niepotrzebna) 250zl.
Jak adaptować przepustnice: 30minut pracujący silnik pod pełnym obciążeniem (wszystkie światła, radio, uchawa na max i klima). Później 2 minuty przerwy i kolejne 30 minut bez żadnego obciążenia. Uwaga przez ok 500km obroty do czasu zagrzania się silnika będą/mogą wariować.
Inny sposób - podłączyć do komputera i tam zrobić adaptacje - ale tego jeszcze nie ćwiczyłem. Dam znać jak znajdę warsztat z odpowiednim kompem i mi to zrobią.
Jak by co - piszcie.

Krzyzak - 18-11-2023, 19:22

daveh napisał/a:
Jak adaptować przepustnice
masz na myśli zbieranie danych przez komputer wtrysku a nie coś co można nazwać adaptacją (czyli dostosowaniem) przepustnicy
daveh - 13-03-2024, 11:47

Tak - racja. Wiecie może czy i jak można to zrobić sprawniej bez podpięcia komputera. Bo już jeżdżę kilka miesięcy i nadal obroty nie ustawiają się od razu prawidłowo. Dopiero po kilkuset metrach jazdy ich poziom wraca do normy.
Krzyzak - 14-03-2024, 07:41

Podwyższone wolne obroty na zimnym silniku to norma.
daveh - 19-03-2024, 12:58

Tak wiem natomiast nadal są niestabilne przez pewien czas. Nie wiem czy to minie czy jednak trzeba podpiąć komputer, za co w salonie wołają sobie 390zl :( . Możecie coś doradzić proszę?
Bizi78 - 19-03-2024, 14:44

daveh, na Śląsku masz usera Tokyo, zaglądaj do niego o podpięcie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group