L200 Techniczne od 2006r - Remont / Wymiana Silnika L200
mix2ra - 22-11-2023, 16:56 Temat postu: Remont / Wymiana Silnika L200 Cześć,
Kilka dni temu w trasie pod maską coś zaczęło turkotać, jakby zatarte łożysko lub pasek
Po wyłączeniu klimatyzacji przestało
Po jakiś 20-30 km zapaliła się lampa Alladyna i silnik zgasł.
Nie było żadnych stuków, dymu, przegrzania, temperatura normalna.
Auta nie dało się już odpalić, pod maską wszystko upaprane w oleju, wyciek pod autem. Laweta do mechanika.
Olej musiał wyciekać już wcześniej. Niestety przed trasą nie sprawdziłem poziomu na bagnecie, miesiąc temu było ok. Brak śladów wycieku w garażu, nie zapalały się też kontrolki oleju.
Mechanik dzisiaj zrobił wstępne oględziny:
Twierdzi, że silnik zatarty, ale nie zdiagnozował tego szczegółowo.
Z tego co zrozumiałem próbowali kręcić wałem ale ani drgnął i stąd diagnoza o zatarciu, w silniku brak oleju.
Mechanik widzi trzy opcje (ceny bardzo orientacyjne):
- Remont silnika po wcześniejszej diagnozie za około 2k, cały remont koszt około 25k
- Kupno silnika używanego i montaż - robocizna + części dodatkowe około 14 - 15k + koszt silnika
- Nic nie robić, sprzedać auto "na części"
L200 przebieg 140 000
Rok prod. 2007
Czy jest ktoś na forum, kto pomógłby mi podjąć decyzję?
Co sprawdzić, gdzie ewentualnie szukać silnika, jak się upewnić czy jest w dobrym stanie itp.
Generalnie jak się do tego zabrać...
Pozdrawiam
Mix
Krzyzak - 23-11-2023, 11:03
To ten diesel vw 2.0? Czy jakiś inny silnik? Koszty są wg mnie kosmiczne a nadal masz silnik, który nie wiadomo jak długo pojeździ. Nigdy w życiu nie zdecydowałbym się na remont silnika, który kosztuje połowę wartości auta. A może i więcej. Ja w tej sytuacji poszukałbym tanio silnika na podmianę i auto sprzedał jak najszybciej. W to miejsce kupił coś pewniejszego.
pablo eldiablo - 28-11-2023, 12:48
Skąd 2.0 VW przyszło Ci do głowy? Nigdy ich w L200 nie było.
4D56 2,5 DID.
Ad meritum - ja bym zaczął od rozebrania silnika i oceny strat i kosztów. Bez tego wszystkie rozważania są bez sensu..
140kkm przebiegu to bardzo mało na tyle lat, jeśli przebieg jest autentyczny, a auto w ogólnej dobrej kondycji (rama, blachy, napęd) to warto rozważyć naprawę silnika.
Remont za 25k to też jakieś kuriozum IMO, te silniki kosztują ok. 10-15k + 3k przekładka.
Poza tym zawsze można pomyśleć w takiej sytuacji o swapie na coś fajnego
Krzyzak - 29-11-2023, 12:01
pablo eldiablo napisał/a: | Skąd 2.0 VW przyszło Ci do głowy? | a bo w innych występowały...
to słyszałem, że koło 300kkm lubiły się kończyć, znam 3 takie przypadki
pablo eldiablo - 05-12-2023, 17:47
Cytat: | Cytat:
4D56 2,5 DID
to słyszałem, że koło 300kkm lubiły się kończyć, znam 3 takie przypadki |
Ciii.. bo mój usłyszy, a przy 350k chodzi jak dziki
staciek - 16-02-2024, 19:05
pablo eldiablo napisał/a: |
Poza tym zawsze można pomyśleć w takiej sytuacji o swapie na coś fajnego |
czy możesz podzielić się co można fajnego zrobić...
u mnie w wersji 178KM z 2010 z przebiegiem 340 kkm co się zadziało z silnikiem i czekam na werdykt.
Może warto by było skorzystać z okazji i zrobić swap
pablo eldiablo - 21-02-2024, 12:57
staciek napisał/a: | pablo eldiablo napisał/a:
Poza tym zawsze można pomyśleć w takiej sytuacji o swapie na coś fajnego
czy możesz podzielić się co można fajnego zrobić... |
Można pewnie sporo, wszystko jest kwestią chęci, czasu, pracy i pieniędzy
W Patrolach jest świetnie rozpracowany temat swapów 6-cylindrowych rzędówek BMW, można pomyśleć też coś w tą stronę i w L200. Jak chodzi o miejsce pod maską, powinno się zmieścić. V6 powinny byc krótsze...
Zawsze swap silnika, który w danym aucie nie występował fabrycznie to rzeźba, ale może warto?
Ten nasz 2.5 DiD nie jest wybitny.. ani nie za mocny, ani nie za trwały, ani nie za kulturalnie pracuje..
Tygr - 05-03-2024, 21:45
mix2ra, remont zawsze lepszy, kwestia kasy.
|
|
|