To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Akumulator vs. wycieraczka tylnej szyby

makabi - 03-02-2024, 15:16
Temat postu: Akumulator vs. wycieraczka tylnej szyby
Czołem,
usterka w outlanderze z 2009 r. czyli nie taki młody więc co jakiś czas się odzywają różne usterki...
Na początku przedstawię opis, bo ta informacja może być kluczowa w rozwiązaniu problemu.

W 2020 r. z pomocą forum zidentyfikowałem nadmierny pobór prądu z akumulatora - moduł bluetooth okazał się winowajcą, nie inaczej.
Z pół roku temu zauważyłem, że wycieraczka tylnej szyby jakby się przycina, chodzi wolniej i mniej płynnie, aż w końcu stanęła dęba na początku stycznia 2024 r.
W międzyczasie (te pół roku do momentu aż wycieraczka przestałą działać), akumulator z raz odmówił posłuszeństwa, i nie dało rady uruchomić samochodu - pojawiły się kontrolki, ale rozrusznik nie zakręcił.
Po tym jak wycieraczka "stanęła" w połowie szyby, akumulator rozładowywał się kilkukrotnie. Pierwsze rozładowanie tłumaczyłem dużym mrozem, aczkolwiek wydało mi się to dziwne, bo dzień wcześniej przejechałem 400 km, więc alternator powinien podładować... no nic. Później jeszcze kilkukrotnie, nie można było odpalić auta, ładowanie akumulatora załatwiało sprawę.

w końcu znalazłem chwilę, żeby zobaczyć co z tym mechanizmem tylnej wycieraczki... wymontowałem mechanizm, okazało się że zapiekła się ośka na której zamocowana jest wycieraczka. Bez mechanizmu wycieraczki jeździłem przez tydzień, samochód odpalał bez problemu, nie było powtórki z rozładowującym się akumulatorem.
Dzisiaj mechanizm rozebrałem, rozruszałem i nasmarowałem - chodzi jak nówka. Montaż i test. Działa. Zadowolony wyłączam samochód.
Zostawiłem na 5 minut (dosłownie) podłączoną kostkę do mechanizmu wycieraczki i wróciłem do domu po klucze żeby wszystko poskręcać.
Po powrocie do auta i próbie uruchomienia silnika, sytuacja powtórzyła się jak w 2020 r. choinka z kontrolek i rozrusznik nie kręci. Miernik na akumulatorze pokazuje 12,5 V.

Czy może wiecie co jest nie tak? Mechanizm sprawny, a w 5 minut akumulator, na którym wcześniej auto odpalało nie ma wystarczająco prądu żeby uruchomić silnik.
Gdzie szukać usterki? Co jest nie tak?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group