Lancer Ogólne - polski magik
Anonymous - 29-04-2007, 03:21 Temat postu: polski magik Hejka mam pytanko....podczas wymiany elementu przedniego wydechu mechanik...lub magik -jak lepiej go nazwac zlamal taka sonde....cos mi sie obilo ze sa jakies sondy lamda czy cos....ale teraz mam probiem bo w moim misku sa takie dwie...
i nie mam pewnosci czy to ta sonda czy nie jedna znajduje sie w pozycji 1 a druga w 2...i ktora to sonda lamda...czy jakas tam obie to to samo??? ona jest wkrecona w rure przed katalizatorem i odczodza od niej 4 kabelki do silnika gdzies....czy ze zlamana mozna jezdzic??? czy to jest ta sonda o ktorej slyszalem???
[ Dodano: 29-04-2007, 02:25 ]
saphire - 29-04-2007, 07:23
Masz dwie sondy - ta 1-sza to lambda na podstawie której komp pilnuje składu stechiometrycznego mieszanki a ta 2-ga to lambda korekcyjna za katalizatorem i z niej komp sobie wylicza korektę składu tak by nie wypalać kata niepotrzebnie i dbać o czystość środowiska. Jak jej nie wymienisz to komp może iść w kierunku pracy awaryjnej czyli z mniejszą mocą silnika itp. różnymi problemami.
West - 29-04-2007, 13:06
Można śmigać z padniętą ale nie długo... Komputer będzie miał błędny odczyt i mieszanka paliwo/powietrze będzie nie prawidłowa - zwiększy Ci się spalanie (może nawet dość sporo). Tak miałem też u siebie. Wymienić sonde to nie problem; tylko ja mam 9 lat starszego Miśka (90r) i u mnie jest na wierzchu (z przodu) w kolektorze.
Jeśli chodzi o ilość przewodów, to mamy sondy: jednoprzewodowe, dwuprzewodowe, trzyprzewodowe i czteroprzewodowe. Generalnie przy jednoprzewodowych kabelek przeznaczony jest na odczyt sygnału z sondy, masa jest brana z jej obudowy. Przy dwóch przewodach jeden stanowi masę, drugi sygnał. Przy trzech jeden to sygnał, pozostałe dwa to podgrzewanie sondy. Przy czterech: jeden jest sygnałowy, dwa od podgrzewania oraz jeden to masa.
Więcej możesz znaleźć tu: http://mitsubishifan.webpark.pl/
Pozdrawiam.
Anonymous - 29-04-2007, 15:07
hejka...szukalem i znalazlem jedynie boshki ktore odradzaja i Ntk-Ngk...wie ktos moze ile kosztoje oryginalna???czy te zamienniki beda ustepowac jakosciowo oryginalnej???Znalazlem taka bedzie pasowala do mojego miska?? NTK_NGK taka
[ Dodano: 29-04-2007, 14:10 ]
i jak ta ntk-ngk znalesc u producenta bo na tej stronie cos nie moge www.ngk.com
[ Dodano: 29-04-2007, 14:42 ]
dane odczytane na sondzie to; NTK JAPAN OZA85-m6 czy to jest oryginalna mitsubishi?????
Anonymous - 30-04-2007, 15:40
Oryginalna kosztuje 600-700zl mniej wiecej zależy od miejsca zakupu
wichura1 - 30-04-2007, 20:38
fuks007 napisał/a: | [ Dodano: 29-04-2007, 14:42 ]
dane odczytane na sondzie to; NTK JAPAN OZA85-m6 czy to jest oryginalna mitsubishi????? |
Tak bo Mitsubishi nie produkuje wszystkich części, tylko niektóre kupuje od innych producentów. Podejrzewam, że dobrze dobrane według katalogu NTK, NGK spełni swoją rolę znakomicie, byleby nie była to sonda uniwersalna.
Anonymous - 30-04-2007, 21:21
Niestety znalazlem w sklepie sonde firmy BERU...jest TUTAJ koszt 80euro ...ale co najciekawsze to jest niemiecka firma...a na opakowaniu wielka nalepka MADE IN U.S.A chyba ze wyslali ja z niemiec do usa a potem do irlandii... wyglada na solidna...ale sie okaze wydaje mi sie ze auto ma jakby nizsze obroty lub ciszej pracuje niz przedtem na luzie tak czy inaczej DZIEKUJE ZA POMOC WSZYSTKIM
|
|
|