To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - [1.8DI-D] Wyciek spod kola pasowego po raz 3.

rfguicacs - 18-06-2024, 18:55
Temat postu: [1.8DI-D] Wyciek spod kola pasowego po raz 3.
Witam wszystkich.

Szukam opinii na temat uszczelniacza pod kołem pasowym silnika 1.8 DI-D, mianowicie pojawił się duży wyciek pod kołem pasowym. Uszczelniacz jakimś sposobem wyszedł ze swojego gniazda (brak widocznych uszkodzeń)... Wymieniony na oryginalny razem z paskami. Koło pasowe miało delikatne wytarcie, ale to nic szczególnego w stosunku do tego co widziałem np. w sprężarkach śrubowych gdzie uszczelniacz pracuje bez zarzutów np. na 7500 rpm, 15bar...

W każdym razie kilka miesięcy było OK. Po czym wszystko zalane od nowa olejem spod kola pasowego. Pasek alternatora został zmielony, pasek od pompy płynu chłodzącego tak się napił oleju że spuchł 2 razy w swojej objętości - uszczelniacz siedział na swoim miejscu - brak oznak uszkodzeń... Podejrzenie - może koło pasowe jednak ?

Zdecydowaliśmy się przetoczyć koło i dać uszczelniacz na mniejsza średnicę, typowy do 150°C tej samej firmy etc. (praktykowane na innych maszynach - nic nowego dla nas) Victor Reinz - dodatkowo zamontowany na Loctite żeby siedział tam gdzie ma siedzieć). Przejechane 100km, widoczny rozrzucony olejem dookoła kola pasowego ponownie...

W czym leży problem ? Jakieś pomysły ? Za uszczelniaczem jest otwór odpływowy - drożny.



https://www.youtube.com/watch?v=69gXJwEngHs

Gość pisze ze zmieniał uszczelniacz 4-5 razy łącznie z kołem i dalej się leje...........

Krzyzak - 18-06-2024, 20:48

Jeśli po latach stary uszczelniacz wytarł wał, to będzie ciekło niestety. Można próbować wbić głębiej (jeśli się da) albo wkleić cienką tulejkę na wał i dać uszczelniacz o większej średnicy wewnętrznej (jeśli da się taki dobrać - najlepiej dobierać tulejkę pod rozmiary uszczelniacza).
Bartek - 19-06-2024, 14:29

Tu jest inny kłopot. Koło pasowe jest z czajnizium, które wyciera się od uszczelniacza..... Do wymiany koło pasowe - prawdopodobnie Twoje jest przetoczone prawie centrycznie ;) .
Krzyzak - 20-06-2024, 07:26

Bartek napisał/a:
czajnizium
masz na myśli dalekowschodni stop ryżu z trawą morską? :D
moir_23 - 30-06-2024, 15:02

Cześć,
Mam podobny problem,
w moim ASX ten sam silnik 1,8 150 km 4x4 wymieniony został uszczelniacz oraz koło pasowe, Koło jest kupione w ASO. i mam wrażenie nie odparte ze ciągle leje się tamtędy olej, rozbryzguje go pod maska, dodatkowo mam wrażenie jak auto stoi na parkingu to zostawiam plamę jak by ktoś tam ten olej z kranu puścił Znacie może Mechanika który specjalizuje się w Mitsubishi w okolicach Katowic, Bielska, Żywca?

[ Dodano: 01-07-2024, 11:28 ]
Namierzyłem mechanika :)

podpowiedział że ten uszczelniacz to musi być oryginał nie zamiennik inaczej zawsze będzie puszczać. zamawiam oryginał i dam znać.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group