To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - Zawór EGR oraz problem z gaszeniem

Adam.Z - 19-06-2024, 20:31
Temat postu: Zawór EGR oraz problem z gaszeniem
Witam wszystkich Mitsumaniaków :)

Chciałbym zapytać o zawór EGR w Pajero 3.2Did CR 190 2015 r.
Wymieniłem w moim samochodzie zawór EGR z powodu pojawiającego się błędu P2413.
Po wymianie EGR na nowy błąd nadal pozostał (pojawia się natychmiast po przekręceniu stacyjki). Próbowałem podglądnąć parametry zaworu EGR (wartość zadana 0%, błąd EGR 0%).
Po odłączeniu wtyczki od zaworu EGR pojawia się błąd: P2009
Samochód jeździ normalnie, nie występuje utrata mocy itd.

Ponadto zauważyłem, że po wyłączeniu stacyjki silnik nie gaśnie natychmiast (tak jak to miało miejsce wcześniej) tylko po około 2-4sek od momentu przekręcenia stacyjki. Czy w Pajero występuje klapa gasząca (np taka jak w silnikach PSA, sterowana podciśnieniem)?

Chciałbym również zapytać w jaki sposób sterowany jest zawór EGR? Czy uszkodzone zaworki od podciśnienia mogą wpływać na pracę i parametry zaworu EGR?

edmunek - 20-06-2024, 12:50

Jeśli gaśnie Ci po chwili, a wcześniej tak nie robił, to znaczy że EGR jest cały czas otwarty i auto wciąż oddycha spalinami. O ile paliwo (ropa) jest odcięta, tak silnik chodzi jeszcze chwilę bo wciąż jest i paliwo jak i "tlen"/powietrze czyli właśnie wszystko z obwodu recyrkulacji.

Skąd wiem? A wiem bo jak czyściliśmy EGR i dolot to po złożeniu okazało się że mój oddycha tak ładnie i mocno, że zassał gdzieś z dna jakiejś rury jakąś zapomnianą metalową uszczelkę która wpadła kidealnie pod grzybek/zawór EGRa i ten się zaciął w pozycji otwartej.
Efekt? Brak check engine ale niemożliwość jazdy szybciej niż 4km/h bo się silnik dławił.
Doturałem się z powrotem do mechanika tak właściwie nie dotykając pedału gazu.
Na luzie co dziwne, można było go (krztuszącego się) wkręcić na maks 2200 obrotów i dalej to już dostawał telepawki.
Po przekręceniu kluczyka auto wciąż chodziło przez 3-5 sekund.
Tak - sprawdzaliśmy przepływomierz i ten funkcjonował poprawnie i stąd moje przypuszczenia padły właśnie że EGR pozostawał otwarty.

Zawór wymieniłeś - a sprawdzałeś jaki jest stan wężyka podciśnienia który wchodzi w układ? Jest zaraz przy filtrze paliwa.
Jeśli nie czyściłeś dolotu, a masz EGR, to moim zdaniem zapewne masz zapchany kolektor.
Jaki był stan tego EGRa który ściągałeś?

P.S. Ja na szczęście od początku tego roku jeżdżę już po usunięciu EGR.
Kolektor i EGR wyczyszczony, EGR wyłączony. DPFa nie ma od dawna.
I spokój na wieki wieków od wszystkich bolączek tego chorego systemu

toshimin - 03-03-2025, 16:29
Temat postu: Re: Zawór EGR oraz problem z gaszeniem
Adam.Z napisał/a:
Witam wszystkich Mitsumaniaków :)

Chciałbym zapytać o zawór EGR w Pajero 3.2Did CR 190 2015 r.
Wymieniłem w moim samochodzie zawór EGR z powodu pojawiającego się błędu P2413.
Po wymianie EGR na nowy błąd nadal pozostał (pojawia się natychmiast po przekręceniu stacyjki). Próbowałem podglądnąć parametry zaworu EGR (wartość zadana 0%, błąd EGR 0%).
Po odłączeniu wtyczki od zaworu EGR pojawia się błąd: P2009
Samochód jeździ normalnie, nie występuje utrata mocy itd.

Ponadto zauważyłem, że po wyłączeniu stacyjki silnik nie gaśnie natychmiast (tak jak to miało miejsce wcześniej) tylko po około 2-4sek od momentu przekręcenia stacyjki. Czy w Pajero występuje klapa gasząca (np taka jak w silnikach PSA, sterowana podciśnieniem)?

Chciałbym również zapytać w jaki sposób sterowany jest zawór EGR? Czy uszkodzone zaworki od podciśnienia mogą wpływać na pracę i parametry zaworu EGR?

Witam;)
Udało Ci się ustalić usterkę? U mnie egr sprawny sprawdzony po wyjęciu a komp wyrzuca P2413, pomierzyłem wtyczke i wygląda na to że nie dochodzi zasilanie silnika EGR, ale nie mam jeszcze schematu instalacji żeby zacząć szukać gdzie leży problem....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group