ASX Techniczne - [1.6] Silik przegrzewa się podczas postoju
Olo2115 - 16-08-2024, 17:02 Temat postu: [1.6] Silik przegrzewa się podczas postoju Witam, mam problem, podczas postoju silnik w mitsubishi ASX nagrzewa się do wysokiej temperatury, podczas jady silnik tak bardzo się nie nagrzewa.
pitt63 - 16-08-2024, 17:17
Do jakiej temperatury się nagrzewa? Za mało napisałeś ale z Twojego opisu wnioskuję, że uszkodzony może być termostat. Oczywiście wykluczam tak prozaiczną sprawę jak obecność płynu w układzie. Wentylator się uruchamia?
zbigniew77 - 16-08-2024, 23:02
Zacznij od sprawdzenia stanu płynu w układzie chłodzenia i napięcia paska wielorowkowego napędzającego pompę układu chłodzenia .Potem sprawdź rzeczywistą temperaturę płynu chłodzącego elektronicznym niezależnym termometrem takim po za układem pomiarowym silnika..Ja stosuję taki prosty ale skuteczny termometr elektroniczny ..
https://botland.com.pl/czujniki-temperatury-z-wyswietlaczem/19569-termometr-panelowy-z-wyswietlaczem-lcd-od-50-do-110-stopni-celsjusza-i-sonda-pomiarowa-5m-5904422307844.html?cd=19073492345&ad=142604055054&kd=&gclid=EAIaIQobChMI4KKbiOWU_AIVA7maCh26mQDrEAEYASABEgLeFfD_BwE
Ten termometr wykonuje pomiar temperatury co 15 sekund i wyświetla na wyświetlaczu .Jest dość precyzyjny co sprawdziłem osobiście . Końcówkę metalową sondy pomiarowej termometru przymocuj taśmą samoprzylepną na obudowie termostatu lub do węża idącego do chłodnicy tuż za termostatem tak aby cała sonda przylegała. Najlepiej aby była zaklejona na całej swojej długości.Otwarcie termostatu w ASX następuje przy temp. 87-88*C i taką temperaturę powinien pokazywać miernik.
Taki pomiar i porównanie wskazań pozwoli ci również stwierdzić czy masz sprawny czujnik temperatury w swoim samochodzie.
Jeśli niezależny miernik pokaże taką temperaturę a wskaźnik w samochodzie będzie pokazywał wyższą będzie to oznaczało że trzeba zastanowić się nad wymianą czujnika temperatury .Jeśli oba wskazania pokażą wysoką temperaturę trzeba się zastanowić nad wymianą termostatu bo może uległ uszkodzeniu i otwiera się z dużym opóźnieniem lub jest niepełne otwarcie termostatu .Obie usterki kwalifikują go do wymiany. Jeśli czujnik samochodu pokazuje większą temperaturę jak elektroniczny wskaźnik to winny jest czujnik temperatury samochodu i kwalifikuje się do wymiany bo zawyża ci wskazania.
Od kiedy masz taki wzrost temperatury??
Poniżej masz typowe usterki układu chłodzącego:
nieszczelność - wyciek płynu chłodzącego;
Luźne napięcie paska napędzającego pompę cieczy chłodzącej - ślizganie się paska
awaria pompy cieczy chłodzącej;- nie pracuje wirnik przemieszczający ciecz w układzie chłodzenia mimo ,że napęd pompy( koło pasowe) się obraca
niesprawny wentylator chłodnicy;
uszkodzony termostat;
uszkodzenie uszczelki pod głowicą.- gazy spalinowe przechodzą do układu chłodzenia i podnoszą temperaturę cieczy chłodzącej.
|
|
|