To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - [1.6] Koszt regulacji zaworów .... ?

Lawnowerman - 17-09-2024, 10:49
Temat postu: [1.6] Koszt regulacji zaworów .... ?
Mam 126 tys przebiegu i gaz od 7-8 tys km.

Zawory nigdy nie regulowane.
Z autem nic się nie dzieje [przynajmniej wizualnie / słuchowo].

Znalazłem warsztat specjalizujący się w Mitsu.

Warsztat chce [opcje po kolei] - robocizna z częściami
500 - sprawdzenie luzów
500 - demontaż wałków
1600 - demontaż osłony rozrządu
800 - szlifowanie szklanek
1600 - wymiana rozrządu

Czy na prawdę demontaż osłony tyle kosztuje?
Czy trzeba wymieniać rozrząd po takiej operacji ?

pitt63 - 17-09-2024, 12:52

Coś drogi ten warsztat, co najmniej jak ASO. Ja za sprawdzenie luzów zaworowych z nową uszczelką zapłaciłem 280 zł. Co do regulacji, jeśli faktycznie będzie to konieczne, to trzeba zdemontować rozrząd niestety. Czy będzie konieczna jego wymiana? Osobiście, przy takim przebiegi, wątpię. Te silniki, właśnie ze względu na na takie koszty, nie bardzo nadają się do gazu.
Lawnowerman - 17-09-2024, 16:10

pitt63 napisał/a:
Coś drogi ten warsztat, co najmniej jak ASO. Ja za sprawdzenie luzów zaworowych z nową uszczelką zapłaciłem 280 zł. Co do regulacji, jeśli faktycznie będzie to konieczne, to trzeba zdemontować rozrząd niestety. Czy będzie konieczna jego wymiana? Osobiście, przy takim przebiegi, wątpię. Te silniki, właśnie ze względu na na takie koszty, nie bardzo nadają się do gazu.



Byłem w ASO - serwis to informacyjnie tragedia - sprawdzenie i uszczelka pokrywy 670 zł.
Potem to zależy czy silnik jest z blokadą [?] bo są dwa rodzaje i jeszcze 3700 za coś [?] w tym 1200 nowe szklanki. Tak, ze razem może być 5000. Info od kierowniczki serwisu :x
Pani nie umiała przekazać info od mechanika :rolleyes:

pitt63 - 17-09-2024, 18:50
Temat postu: Re: Koszt regulacji zaworów .... ?
Lawnowerman napisał/a:
Mam 126 tys przebiegu i gaz od 7-8 tys km.

Zawory nigdy nie regulowane.
Z autem nic się nie dzieje [przynajmniej wizualnie / słuchowo].

Jeśli nie teraz to zapewne za chwilę będzie konieczność zajrzenia do zaworów. ASO wymienia szklanki i nie bawią się w szlifowanie. Kiedyś się orientowałem w tej kwestii i nie ma niestety żadnych zamienników tychże. Cena jednej około 100 PLN a jest ich szesnaście. Do tego inne koszty oczywiście, o których chyba nie musze mówić. W ASO może się spokojnie uzbierać te rzeczone 5000 PLN. Jeszcze raz: to nie jest silnik do LPG.

Lawnowerman - 20-09-2024, 15:13
Temat postu: Re: Koszt regulacji zaworów .... ?
pitt63 napisał/a:
Lawnowerman napisał/a:
Mam 126 tys przebiegu i gaz od 7-8 tys km.

Zawory nigdy nie regulowane.
Z autem nic się nie dzieje [przynajmniej wizualnie / słuchowo].

Jeśli nie teraz to zapewne za chwilę będzie konieczność zajrzenia do zaworów. ASO wymienia szklanki i nie bawią się w szlifowanie. Kiedyś się orientowałem w tej kwestii i nie ma niestety żadnych zamienników tychże. Cena jednej około 100 PLN a jest ich szesnaście. Do tego inne koszty oczywiście, o których chyba nie musze mówić. W ASO może się spokojnie uzbierać te rzeczone 5000 PLN. Jeszcze raz: to nie jest silnik do LPG.


Zawory i tak musisz regulować tu LPG nie ma nic do tego. Pierwszy raz to robię - czy miałbym LPG czy nie.


Pytanie czy da się zrobić to samemu ?

To masz - 20-09-2024, 17:22
Temat postu: Re: Koszt regulacji zaworów .... ?
Lawnowerman napisał/a:
Pytanie czy da się zrobić to samemu ?

Oczywiście, żaden problem. Wystarczy wiedza i odpowiednie umiejętności mechaniczne.

[ Dodano: 20-09-2024, 17:24 ]
Rozrząd był wymieniony czy od nowości jest oryginał?

[ Dodano: 20-09-2024, 17:29 ]
500 - sprawdzenie luzów_OK*
500 - demontaż wałków_OK*
1600 - demontaż osłony rozrządu_pomyłka w cenie, albo coś źle zrozumiałeś
może odma nie działa, a jest wbudowana w pokrywę i policzyli z wymianą pokrywy... nie znam budowy tego silnika
800 - szlifowanie szklanek_OK*
1600 - wymiana rozrządu_OK*

*ale za drogo

pitt63 - 20-09-2024, 17:40
Temat postu: Re: Koszt regulacji zaworów .... ?
Lawnowerman napisał/a:
pitt63 napisał/a:
Lawnowerman napisał/a:
Mam 126 tys przebiegu i gaz od 7-8 tys km.

Zawory nigdy nie regulowane.
Z autem nic się nie dzieje [przynajmniej wizualnie / słuchowo].

Jeśli nie teraz to zapewne za chwilę będzie konieczność zajrzenia do zaworów. ASO wymienia szklanki i nie bawią się w szlifowanie. Kiedyś się orientowałem w tej kwestii i nie ma niestety żadnych zamienników tychże. Cena jednej około 100 PLN a jest ich szesnaście. Do tego inne koszty oczywiście, o których chyba nie musze mówić. W ASO może się spokojnie uzbierać te rzeczone 5000 PLN. Jeszcze raz: to nie jest silnik do LPG.


Zawory i tak musisz regulować tu LPG nie ma nic do tego. Pierwszy raz to robię - czy miałbym LPG czy nie.


Pytanie czy da się zrobić to samemu ?

Wszystko da się zrobić samemu tylko trzeba mieć wiedzę i narzędzia. Co do szklanek to oczywiście może być tak, że nie trzeba wymieniać wszystkich tylko jedną czy kilka ale robota ta sama. Zawory musisz albo i nie musisz regulować a LPG ma niestety bardzo dużo do tego. Na LPG regulacja co 40 000 km a na Pb co 100 000. Chyba widać różnicę. Ja sprawdzałem po 100 000 i nie trzeba żadnej regulacji. Są wypowiedzi na forum, że na LPG po 40 000 potrzebne jest szlifowanie szklanek bądź ich wymiana zależy, gdzie i kto robi. Koszty znasz.

Krzyzak - 21-09-2024, 18:20

Bo to się robi tak, że się mierzy luzy i jak są za małe to można szlifować, jak za duże to się wymienia. Czasem da się szlifować jakąś i założyć do innego cylindra a do dawcy kupić nową - koszt jest niższy niż dwóch nowych.
Lawnowerman - 30-09-2024, 14:42

Krzyzak napisał/a:
Bo to się robi tak, że się mierzy luzy i jak są za małe to można szlifować, jak za duże to się wymienia. Czasem da się szlifować jakąś i założyć do innego cylindra a do dawcy kupić nową - koszt jest niższy niż dwóch nowych.


Szklanki mogę kupić tylko w ASO ?
Szukałem po internecie i nie ma w żadnym sklepie.

[ Dodano: 30-09-2024, 14:43 ]
To masz napisał/a:
Lawnowerman napisał/a:
Pytanie czy da się zrobić to samemu ?

Oczywiście, żaden problem. Wystarczy wiedza i odpowiednie umiejętności mechaniczne.

[ Dodano: 20-09-2024, 17:24 ]
Rozrząd był wymieniony czy od nowości jest oryginał?

[ Dodano: 20-09-2024, 17:29 ]
500 - sprawdzenie luzów_OK*
500 - demontaż wałków_OK*
1600 - demontaż osłony rozrządu_pomyłka w cenie, albo coś źle zrozumiałeś
może odma nie działa, a jest wbudowana w pokrywę i policzyli z wymianą pokrywy... nie znam budowy tego silnika
800 - szlifowanie szklanek_OK*
1600 - wymiana rozrządu_OK*

*ale za drogo


Odnośnie: 1600 - demontaż osłony rozrządu_[b]pomyłka w cenie, albo coś źle zrozumiałeś

Dostałem tabelkę z takimi cenami.
Jutro zadzwonię i zapytam.

pitt63 - 30-09-2024, 15:00

[quote="Lawnowerman"]
Krzyzak napisał/a:
Bo to się robi tak, że się mierzy luzy i jak są za małe to można szlifować, jak za duże to się wymienia. Czasem da się szlifować jakąś i założyć do innego cylindra a do dawcy kupić nową - koszt jest niższy niż dwóch nowych.


Szklanki mogę kupić tylko w ASO ?
Szukałem po internecie i nie ma w żadnym sklepie.
Niestety ale tak to wygląda. Szukaj niezależnego warsztatu, który to robi. Chyba na forum ktoś wspominał o regulacji zaworów u gazowników bodajże w Łasku. Na Śląsk masz za daleko raczej.

zbigniew77 - 01-10-2024, 10:12

Tak wiec jak sami widzicie jazda na LPG to pozorne oszczędności.To co zaoszczędzisz jadąc na LPG to zapłacisz za remont silnika.Normalny przebieg dla tego silnika do regulacji zaworów to 100 tyś km ale przy LPG regulację lub sprawdzenie wykonuje się co 40 tyś km.Wiec pytam gdzie tu sens i oszczędności???
Krzyzak - 01-10-2024, 10:18

Najlepiej sam policz - cena LPG jest zmienna, ale wciąż uzależniona od cen Pb. Do niedawna to było ok. 40% - jeśli Pb 6,2zł a LPG 2.65zł a spalanie Pb to 5.5l a LPG 7.2 (dane konkretne mojej Dacii i zakupów 10 dni temu). 100 km na Pb to 34zł, na LPG 19zł. 10 000 km to 1500zł różnicy, 40 000km to 6000zł różnicy.
zbigniew77 - 01-10-2024, 10:55

Przy dużych przebiegach to owszem zgodzę się z tym że są oszczędności ale ja patrzę pod kątem moich przebiegów i jazdy w koło komina . :D Mój kolega ma ASX Clar-Tec i lata na gazie już chyba 10 rok i rzeczywiście on dużo bardzo dużo jeździ z tego co się orientuję to jako przedstawiciel handlowy raz w tygodniu robi trasę Przemyśl >Szczecin lub Przemyśl > Gdańsk i to auto nieustannie jest w drodze.
pitt63 - 01-10-2024, 12:23

Krzyzak napisał/a:
Najlepiej sam policz - cena LPG jest zmienna, ale wciąż uzależniona od cen Pb. Do niedawna to było ok. 40% - jeśli Pb 6,2zł a LPG 2.65zł a spalanie Pb to 5.5l a LPG 7.2 (dane konkretne mojej Dacii i zakupów 10 dni temu). 100 km na Pb to 34zł, na LPG 19zł. 10 000 km to 1500zł różnicy, 40 000km to 6000zł różnicy.

Tylko, że nie jesteśmy na forum Dacii, Mówimy o konkretnym silniku ASX-a, czyli 1,6 4A92 a tutaj oszczędności z jazdy na LPG są bardzo wątpliwe, mówiąc delikatnie. Nie przeczę, że są silniki dobrze tolerujące gaz ale ten do nich nie należy.

Lawnowerman - 01-10-2024, 13:12

zbigniew77 napisał/a:
Tak wiec jak sami widzicie jazda na LPG to pozorne oszczędności.To co zaoszczędzisz jadąc na LPG to zapłacisz za remont silnika.Normalny przebieg dla tego silnika do regulacji zaworów to 100 tyś km ale przy LPG regulację lub sprawdzenie wykonuje się co 40 tyś km.Wiec pytam gdzie tu sens i oszczędności???


Ale gdzie jest powiedziane, że masz remont silnia robić?
Może się okazać, że po sprawdzeniu zaworów wszystko jest ok.
Więc po co taka demagogia?

[ Dodano: 01-10-2024, 13:17 ]
Krzyzak napisał/a:
Najlepiej sam policz - cena LPG jest zmienna, ale wciąż uzależniona od cen Pb. Do niedawna to było ok. 40% - jeśli Pb 6,2zł a LPG 2.65zł a spalanie Pb to 5.5l a LPG 7.2 (dane konkretne mojej Dacii i zakupów 10 dni temu). 100 km na Pb to 34zł, na LPG 19zł. 10 000 km to 1500zł różnicy, 40 000km to 6000zł różnicy.


Mi pali około ~10l beny i 11 gazu.
To jest 60 zł <> 30 żł
To po 10 tys mam 3 tys zł, po 40 tys 12 tys zł i dalej nie jest powiedziane, że będę musiał kupować nowe szklanki

[ Dodano: 01-10-2024, 13:18 ]
pitt63 napisał/a:

Tylko, że nie jesteśmy na forum Dacii, Mówimy o konkretnym silniku ASX-a, czyli 1,6 4A92 a tutaj oszczędności z jazdy na LPG są bardzo wątpliwe, mówiąc delikatnie. Nie przeczę, że są silniki dobrze tolerujące gaz ale ten do nich nie należy.


Co znaczy, że dobrze tolerujące? Bo ma hydraulikę?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group