ASX Techniczne - [1.6] MIVEC 117KM
Dariusz1964 - 26-09-2024, 05:19 Temat postu: [1.6] MIVEC 117KM ASX kupiony w 2019 roku z salonu, po miesiącu od ostatniego obowiązkowego przeglądu rocznego w ASO stwierdzono że uszczelka pod głowicą jest do wymiany oraz głowica do planowania ale nie na gwarancji.
W związku z tym bardzo proszę forumowiczów, może ktoś poleci mi DOBREGO mechanika/firmę do ogarnięcia tego problemu.
Jestem z Sosnowca woj. śląskie - proszę jak najbliżej
Może ktoś ma doświadczenie jaki będzie koszt wykonania ? bo pewnie rozebranie i złożenie silnika 😓
pitt63 - 26-09-2024, 07:22
Jak do tej pory chyba jesteś pierwszym w dziale ASX-a z takim problemem. Jaki masz przebieg i jakie objawy? Na Śląsku jedynie Adamus w Mikołowie specjalizuje się w Mitsubishi i tam pytaj o naprawę. Koszty, no cóż to jest głowica 16-to zaworowa, dwuwałkowa więc trudno mi tak strzelać. Planowanie, docieranie zaworów lub ich wymiana z gniazdami zaworowymi plus ewentualnie jakieś spawanie. Może około dwa tysiące ale to dopiero się dowiesz, jak przeprowadzona zostanie weryfikacji zdjętej głowicy. Całość naprawy może i kosztować z pięć. Pytam o przebieg, bo nie wiadomo w jakim stanie jest rozrząd, tłoki i inne podzespoły a co za tym idzie, czy to się w ogóle opłaca. Może lepiej będzie kupić inny silnik?
Dariusz1964 - 26-09-2024, 07:58
Przebieg 39000 km
pitt63 - 26-09-2024, 08:14 Temat postu: Uszczelka pod głowicą
Dariusz1964 napisał/a: | Przebieg 39000 km |
Tym bardziej jestem zaskoczony! Czy diagnoza jest trafna? Proponuję diagnostykę innego mechanika niż w ASO.
Dariusz1964 - 26-09-2024, 08:16
Serdecznie dziękuję za informację. Pozdrawiam.
[ Dodano: 26-09-2024, 09:33 ]
Przepraszam, z tego wszystkiego zapomniałem odpowiedzieć :
- autko słabsze niż zwykle
- lekko głośniejsza praca
- wyciek oleju, dopiero widać od spodu.
Wyciek dopiero pokazał mi technik na przeglądzie technicznym rejestracji.
Mógł być wcześniej i ASO na przeglądzie rocznym- ostatnim z 5 lat nie zareagowało.
Krzyzak - 26-09-2024, 14:30
Sprawa bardzo mocno "śmierdzi". Przy takim przebiegu to bardzo dziwna usterka. Zalecam umycie i sprawdzenie skąd cieknie. Być może są też zawory do regulacji.
zbigniew77 - 28-09-2024, 15:33
Czy to jest aktualny przebieg i czy liczysz go od nowości.??? Jeśli tak to szybko zmień mechanika.
Właśnie ja mam taki przebieg ale mój ASX to się dopiero wkręca na obroty a nie rozlatuje.To co lali do tej pory do silnika ..smołę" a jeśli nawet to i tak smoła nasmaruje ASX:D
Chyba ktoś chce cię doprowadzić do zawału serca :D i mocno ci wciska kit o awarii licząc ,że dasz mu nieźle zarobić.
mohinder - 28-09-2024, 16:47
Dariusz1964 napisał/a: | Serdecznie dziękuję za informację. Pozdrawiam.
Mógł być wcześniej i ASO na przeglądzie rocznym- ostatnim z 5 lat nie zareagowało. |
ASO nie zareagowało bo trzeba by to było zrobić na gwarancji, a tak może użytkownik nie zauważy i gwarancja minie co zakładam właśnie się stało.
Przykro, ze tak postępują punkty ASO.
Dariusz1964 - 28-09-2024, 17:18
Przebieg jak najbardziej aktualny.
Nikogo nie chciałbym doprowadzić do zawału.
Mam problem i chciałbym jakoś go rozwiązać.
Pozdrawiam.
Zbigniew 77 prawdopodobnie nie zrozumiał treści tematu.
zbigniew77 - 28-09-2024, 17:45
Zrozumiałem i nawet się uśmiechnąłem czytają twój post. Lekki spadek mocy ,nieznaczny wyciek oleju i nieco głośniejsza praca jednostki a ty szukasz... mechanika do remontu silnika przy przebiegu 39000km.??? Ten silnik ma tak szerokie spektrum doboru oleju że można wybierać i jest w czym .Możesz lać olej od 0W20,0W30,5W30 5W40 a pojedzie i na 10W40.Jeśli lali olej o tych parametrach to zapewne nikt nie uszkodził silnika.A wyciek oleju i nieznaczny spadek mocy nie musi oznaczać awarii silnika tylko zwykłe zaniedbanie w ASO które jak zwykle mocno nagina sprawę bo albo... lekceważą problem gdy jest dla nich niekorzystny i muszą coś zrobić w ramach gwarancji i dołożyć części i robotę albo... wyolbrzymiają gdy wyczują łatwy zarobek i przerażonego właściela..Tu potrzebny jest konkretny mechanik co postawi trafną diagnozę a nie będzie naciągał cię na koszty.Pit63.. pomóż koledze bo on z twojego rejonu a widzę że nieźle go ktoś przeraził baśniami z ,,mchu i paproci" o konieczności remontu silnika w aucie z 2019r i przebiegu 39000km..
Dariusz1964 - 28-09-2024, 17:50
Niestety ale tak 👍
Olej to 5W30.
Dziękuję serdecznie za reakcję.
zbigniew77 - 29-09-2024, 11:38
Nieco głośniejsza praca silnika...przyjrzyj się dla pewności układowi rozrządu choć przy tym przebiegu jeśli nie latasz na LPG to raczej wątpliwe aby coś się wydarzyło z rozrządem chyba że wystąpiła jakaś usterka związana z wadą materiałową. Ze swojej strony dodam ,że często w ,,trosce" o silnik a w zasadzie z niewiedzy sami sprowadzamy na siebie kłopoty. Często kierowcy leją olej 5W30 z normą C3 lub C4 czyli oleje ,,LOW SAPS" -niskopopiołowe uważając , że robią dobrze .Oleje te celowo pozbawiono pewnych dodatków w celu ograniczenia emisji sadzy i CO2.Oleje 5W30 C3 lub C4 do tego silnika się nie nadają gdyż zubożone o pewne dodatki powodują właśnie nieznaczny wzrost głośności pracy silnika.Dla Trójdrożnego katalizatora ,,TWC" jaki zastosowano w ASX olej z normą C2 jest w zupełności wystaczający i stosowanie oleju C3/C4 jest bezcelowe. Nic się nie stanie jak lejesz olej ,,Full SAPS" 5W30 z norma A1/B1 lub A5/B5.Na takim lekkobieżnym oleju katalizator będzie utrzymywał nomę oczyszczania spalin .A jaki olej ty lejesz może ta głośniejsa praca wynika właśnie z tego że masz olej 5W30 ale z norma C3?
A co do nieznacznego spadku mocy to..sprawdź jakie masz zamontowane świece zapłonowe.Jeśli masz zamontowane zwykłe świece DENSO IKH16TT to właśnie nadszedł czas ich wymiany przy przebiegu 40 tyś km stąd może być spadek mocy silnika bo irydowe NGK DILFR5A11 wymienia się przy 100tyś km.
Dariusz1964 - 29-09-2024, 15:53
Serdecznie dziękuję za poświęcony czas.
Castrol 5W30 nalało ASO z beczki na przeglądzie w dniu 06.08.2024.
Pojadę w tygodniu do jakiegoś mechanika (jeszcze nie znalazłem od Mitsu) w moim rejonie na obdukcję.
Koszt naprawy tego co pisałem, w ASO z planowaniem to ok. - robocizna 4.900 + planowanie i części to ok. 7.000.
Może coś pokryje Mitsu Polska.😮
zbigniew77 - 29-09-2024, 16:37
Czy ty masz u siebie silnik 1,6 benzyna 117 kM MIVEC kod silnika 4A92?
Pytam bo te silniki są w zasadzie bezawaryjne chyba że sam coś zepsujesz.
U mnie jest zamontowany właśnie ten model silnika i ...zero problemów.
Nie ma zapoceń olejowych na silniku a jedyne co jest to tylko kurz, który czasami najzwyczajniej wycieram i zdmuchuję.Jak otworzysz komorę silnika to wygląda tak jak by 5 miesięcy temu auto wyjechało z salonu a to już w grudniu będzie 6 lat.
Jedyna usterka to...zużycie 2 piór wycieraczek przednich i tylnej.Zazwyczaj te faryczne DENSO Hybrid wytrzymują u mnie 3 lata..właśnie założyłem 2 kpl.
A jak wygląda historia twojego samochodu wg książki przeglądów ? Czy były wykonywane w ASO jakieś naprawy silnika lub czy odnotowano wcześniej jakieś usterki ?
Na pomoc ze strony ASO bym nie liczył ich interesuje tylko jedno zarobiona ,,kasa"
W zasadzie to zawsze za wszelkie usterki winią użytkownika.
Ja swoje ASO powitałem i pożegnałem tego samego dnia czyli w dniu odbioru samochodu z salonu.Nigdy u nich nie byłem na żadnym przeglądzie w okresie gwarancji a ONI jeszcze 5 dni po zakończeni gwarancji wysłali mi piękne zaproszenie na przegląd gwarancyjny. bo chcieli zarobić.Oczywiście dzwonili zapraszając na przegląd co więcej w czasie rozmowy sugerowali ,że jak zapłacę za poprzednie przeglądy to podbiją mi książkę mimo że na tych przeglądach nigdy nie byłem.Ale twoja decyzja co do przeprowadzenia diagnozy u innego konkretnego mechanika jest słuszna.Myśle że warto ponieść te koszty aby uchronić się przed lawiną innych kosztów
Dariusz1964 - 29-09-2024, 17:27
silnik 1,6 benzyna 117 kM MIVEC kod silnika 4A92.
Od początku żadnych usterek, może jakieś bzdety.
Przeglądy, konserwacja w ASO, zawsze wszystko wporzo.
A miałem kupić Renegade, Mazdę 6 lub Corollę.
Wydawało się że Mitsu z Tokyo będzie jednak dużo lepszym wyborem. 🤔
W Japonii jest miasto przy fabryce Toyoty nazywa się Toyota dla pracowników firmy. Wspaniałe zorganizowane.
Tak tylko wspominam własne doświadczenia.
Dzięki za konwersację, że nie jestem sam.
|
|
|