Space Star Techniczne - [ MSS 1.6 ] UKŁAD HAMULCOWY - Problem z płynem hamulcowym
Hanys - 01-11-2024, 16:08 Temat postu: [ MSS 1.6 ] UKŁAD HAMULCOWY - Problem z płynem hamulcowym Jest to mój pierwszy post, ale przeglądam i jestem użytkownikiem od 2013 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Misi 1.8 GDI. Przejechałem tym samochodem mnóstwo kilometrów i w końcu musiała przyjść kryska na matyska. Z początkiem roku kupiłem w dosyć fajnym stanie technicznym Mitsubishi Space Star 1.6 z 2004r. Ponieważ, jestem mechanikiem ale nie samochodowym a okrętowym, potrafię zrobić to i owo sam. Tak był z poprzednim Miśkiem a styk też sobie radzę. Ale niestety trafiła kosa na kamień.
Po zakupie 1.6 wszystko posprawdzałem i powymieniałem co należy zostawiając płyn hamulcowy na koniec. Ale zauważyłem, że płyn ma zielony kolor. Hmm, ok. Nie znam się ale płyn czysty i hamulce działają więc jest ok. Ale mam poziom poniżej maximum i chciałem dolać do pełna więc pogrzebałem o kolorach i okazało się że kolor zielony ma tylko olej hamulcowy mineralny który wymaga specjalnych uszczelnień innych jak do Dot 4. Włos mi się na głowie zjeżył bo olej rozpuszcza uszczelki przeznaczone do płynu Dot 4. Co się uszukalem to moje ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi. Więc jak trwoga to do Boga. Koledzy pomocy.
1. Jak szybko olej rozpuści elementy gumowe i uszczelki układu?
2. Czy wymieniając olej na Dot 4 przepłukać system denaturatem czy też płukać już Dot 4?
3. Czy zalać Do4 czy też Dot 4 LV?
4. Czy w ogóle istnej płyn Dot 4 o kolorze zielonym?
Dodam że samochód kupiłem z komisu. Misiek przywieziony z Niemiec. Niestety brak historii serwisowania. Mam go od stycznia tego roku. Bardzo proszę Was o pomoc
Pozdrawiam serdecznie
Krzyzak - 01-11-2024, 18:10
Ten zielony to pewnie płyn R3 - kupisz go bez problemu i możesz przelać przez wężyki i będzie OK. Przelać w sensie zmienić z odpowietrzaniem.
Hanys - 01-11-2024, 19:16
Zdaje sobie sprawę że to najprawdopodobniej olej hamulcowy. Ale problemem jest że nie wydaje mi się, że w warsztacie w Niemczech wymieniono wszystkie uszczelnienia dostosowane do oleju mineralnego. Na deklu stoi jak byk Dot 4 więc układ z uszczelnieniami jest do niego dostosowany. A olej hamulcowy degraduje uszczelnienia Dot 4
Krzyzak - 01-11-2024, 21:03
Wg specyfikacji, niektóre R3 można mieszać z DOT3/4 i zapewne z DOT5.1
|
|
|