Outlander III GEN Techniczne - Rura wydechowa w Mitsubishi Outlander phev
pawelek2086 - 22-05-2025, 07:55 Temat postu: Rura wydechowa w Mitsubishi Outlander phev Dzień dobry.
Mam taki objaw odnośnie rury wydechowej w moim Mitsubishi Outlander phev z roku 2014. Otóż podczas jazdy eską zaczął głośno silnik pracować. Słychać było, że to wina wydechu (dziura albo wypaliło uszczelkę). Po dojechaniu do domu i sprawdzeniu okazało, się, że rura odpadła od kołnierza, który jest przykręcony do katalizatora. Jak się przyjrzałem to poprostu zgniło. Pomyślałem, że wytoczę pierścień stalowych na średnicę rury i przyspawam do rury i do kołnierza. Jakie było moje zdziwienie, że nie chce się spawać. Rura nie wygląda jakby była ze stali węglowej tylko coś w rodzaju żeliwa albo staliwa. Czy ktoś wie z jakiego materiału jest zrobiona?
waran73 - 22-05-2025, 19:33
W moim było dokładnie tak samo w tym samym miejscu..Kupiłem używany katalizator, kilkuletni..działa..Mechanik-kolega powiedział mi że ludzie co sie zajmują wydechami są w stanie zrobić taką obudowę z nierdzewki..
pawelek2086 - 22-05-2025, 20:57
waran73 napisał/a: | W moim było dokładnie tak samo w tym samym miejscu..Kupiłem używany katalizator, kilkuletni..działa..Mechanik-kolega powiedział mi że ludzie co sie zajmują wydechami są w stanie zrobić taką obudowę z nierdzewki.. |
Dzięki za odpowiedź.
Lecz masz rację obudowę z nierdzewki ale jakoś ją do tej rury trzeba przyspawać a trzeba wiedzieć co to za materiał jest. U mnie kołnierz po stronie katalizatora jest w dobrym stanie ale odpadł po stronie rury. Mało tego jest tam rura fi43.5 a takiej nie ma, nawet nie ma takiej kryzy. Jest kryza jako zestaw naprawczy od Hondy ale na fi 45.
waran73 - 23-05-2025, 08:17
Było to powiedziane tak: ,,najtańszy i najlepszy sposób to jest ten najdroższy" --jesli chcesz trzymać auto dłuzej to wbijasz do gości od wydechów ../co dorabiają/ i masz spokój z tematem do końca życia auta..
pawelek2086 - 31-05-2025, 14:40
Ja myślałem, że forum jest od wzajemnej pomocy a nie wysyłania do serwisu gdzie biorą chore pieniądze.
Ale pomijając te wypowiedzi, materiał rury to staliwo, spawać trzeba odpowiednią elektrodą, elektroda ESAB OK 92.18 (Ni-Cl) 2.5 x350, prąd spawania to 60A, więc kto ma możliwości to może sobie sam pospawać, tłumik przed spawaniem wyjąłem, wcześniej natrasowałem wspomnianą w innym wątku kryzę dokąd sięga na rurze i jak ma być postawiana aby pasował rozstaw śrub, otwory pod śruby, które kupiłem oryginalne trzeba rozwiercić na fi 12, po spawaniu w całości pomalowałem farba do rur wydechowych. Jest cicho i komfortowo.
|
|
|