To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - colt gasnie na gazie

Anonymous - 02-12-2005, 11:43
Temat postu: colt gasnie na gazie
mialem ostatnio niezle przygody z LPG, najpierw colcik jezdzil na gazie ale na jalowym obroty wariowaly, przewaznie trzymaly sie na ok. 200 i cale auto strasznie drgalo, jeden gazownik powiedzil mi ze to wina parownika wiec po jakims czasie kiedy auto na jalowym nie drgalo tylko obroty lecialy i gaslo postanowilem kupic zestaw do regeneracji membrany w parowniku. zaznacze ze wczesniej na trasie dalo sie jechac na gazie, byle tylko nie wcisnac sprzegla na dluzej albo sie nei zatrzymac. w tym momencie po wymianie membrany auto dalej gasnie a nawet na trasie nie chce banglac na gazie tak jakby wogole nie byl podawany.
jesli ktos mialby jakies sugestie co mozna by sprawdzic/poprawic/wyregulowac lub ostatecznie wymienic to zapraszam do dyskusji

pozdrawiam

Anonymous - 02-12-2005, 14:44

rzeczy ktore ja bym sprawdzil przy takich objawach
- kolanko plastikowe w gornej czesci parownika (laczace rure idaca do przepustnicy z parownikiem)
jest zrobione z niesamowicie dziadowego plastiku i ma tendencje sie lamac (nowe 5zl)
- wyglada na to ze wymaga wymiany rowniez filtr gazu (lub jak mowia inni zestaw czyszczacy) -

robi sie to tak:
1. bierzesz w dlon klucz oczkowy 13 i odkrecasz "kopulke" takiego miedzianego pojemniczka
znajdujacego sie przed elektrozaworem (tym w komorze silnika)
2. zaczyna ulatniac sie gaz pozostaly w ukladzie
3. nie panikujesz ;) krecisz dalej
4. uklad puszcza baka i jest spokoj
5. odkrecasz do konca i wyciagasz delikatnie filterek - uwaga strasznie pyli metalowymi
opilkami (moze byc troche oszroniony - nagle rozprezenie gazu - spadek temp.)
6. wyciagasz z tej kopulki rowniez maly magnesik ktory ma za zadanie sciagac te opilki
7. ladnie czyscisz w srodku wszystko i wkladasz tak jak bylo
8. przy zakladaniu kopulki UWAGA zeby nie przyciac uszczelek kopulki (bardzo trudno je potem dobrac) - jedna uszczelka jest pod sruba mocujaca kopulke a druga uszczelnia
sama kopulke do "czesci wlasciwej"
9. przykrecasz z wyczuciem - nie za mocno ale tez i nie za slabo - radze najpierw lzej a potem, po odpaleniu zobaczyc-"zwachac" czy sie nie ulatnia i troszke mozna dokrecic.
10. jazda na regulacje

mam nadzieje ze instrukcja sie przyda
powodzenia
i pozdrowienia



slowa kluczowe do wyszukiwarki (FILTR GAZ WYMIANA GAZU ZMIANA)

Anonymous - 07-12-2005, 09:02

dzieki za pomoc...
a tez zeby wszyscy wiedzieli... problemem (najwiekszym) byla zuzyta sprezynka ktora znajduje sie miedzy sruba do regulacji wychylenia membrany a widelczykiem ktory steruje ta membrana, sprezynke trzeba bylo troszke rozgiac bo ze starosci zgiela sie za bardzo i juz nie wrocila do stanu pierwotnego i tak oto zawor byl caly czas zamkniety.

slowa kluczowe do wyszukiwarki (PAROWNIK, REDUKTOR)

krzysio1972 - 09-12-2005, 12:33

adams12 napisał/a:

robi sie to tak:
1. bierzesz w dlon klucz oczkowy 13 i odkrecasz "kopulke" takiego miedzianego pojemniczka
znajdujacego sie przed elektrozaworem (tym w komorze silnika)
2. zaczyna ulatniac sie gaz pozostaly w ukladzie
3. nie panikujesz ;) krecisz dalej
4. uklad puszcza baka i jest spokoj


Byc moze wiesz jaki wielozawor i instalke ma borecki w colcie i dlatego tak napisales, a jesli nie wiesz to istnieje prawdopodobienstwo, ze spusci sobie caly gaz z butli.
Ja robie troche inaczej:
1. Odlaczam elektrozawor przy wielozaworze i/lub zakrecam zawor na wielozaworze
2. Odpalam samochod, powoduje to spalenie gazu z ukladu zasilajacego i w efekcie potem filterek mi nie zamarznie po rozkreceniu i spuszczeniu resztek gazu

Pomijam fakkt, ze sa rozne obudowy filterka, ale dodam tylko, ze te 2 uszczelki warto lekko posmarowac smarem/towotem, aby sie nie ruszaly, latwiej bedzie zalozyc, u mnie filterek w carismie zamontowali pod akumulatorem, bez kanalu dlugich i cienkich lap ciezko sie wymienia ;-)

Maciek - 16-05-2006, 21:50

Tak wtrące dodatkowo (dziś zabrałem sie za wymiane) że w inst firmy _LANDIRENZO_ ta 13 jest skontrowana pod 17 sama pokrywka (a raczej denko bo akurat w moim przypadku jest to od spodu) jest zabezpieczona zawleczką i potrzebne są szczypce do zdejmowania takowych zawleczek. Strasznie sie zmarszczyłem jak zobaczyłem że jeszcze i to musze skombinować do wymiany filterka :( jak to ludzie potrafią skąplikować niby prostą sprawe.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group