To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Problem tylny prawy hamulec

Adrian126pk - 17-07-2025, 09:19
Temat postu: Problem tylny prawy hamulec
Witam mam taki ciężki przypadek .
Wymieniałem tarcze klocki tył TRW , wyczyszczone I nasmarowane prowadnice, czyste jarzma .
Problem taki ,że podczas jazdy po kilkunastu/ kilkudziesięciu km ,
Zaczyna huczeć prawe tylne koło , ustaje na chwilę po naciśnięciu pedału hamulca i powraca .
Po zatrzymaniu i sprawdzeniu temp tarcza jest bardzo gorąca tylko n, inne są dużo chłodniejsze .
Zaznaczę czy gdy wbije luz tarcza kręci się lekko bez oporu .
Rozbierałem czyściłem kilka razy ciągle to samo .
Zaznaczę że gdy cofałem tłoczek podczas wymiany ciężko się chował . Ale za drugim razem wysunąłem go i obejrzałem jest czysty ,po czym cofnąłem go już lekko bez oporu .
Zamieniłem tarcze miejscami nadal to samo
Nie mam pomysłu .

honda2 - 18-07-2025, 07:27

Może brakuje blaszki w jarzmie która ustala klocek?
Adrian126pk - 18-07-2025, 20:57

Chodzi ci o blaszki na jarzmie po których przesuwają się klocki , jak tak to są .

[ Dodano: 21-07-2025, 13:33 ]
Rozebrałem tłoczek wszystko wymieniłem . 50km przejechane I cisza aż tu nagle kilka dziur i dźwięk wrócił . Brak mi pomysłów nie wiem co to może być .

[ Dodano: 21-07-2025, 13:52 ]
Zastanawiam się co mogło mieć wpływ na to przed wymianą zawieszenia tarcz i klocków było ok

[ Dodano: 21-07-2025, 13:53 ]
Czy to łożysko gdy dostaje temperatury zaczyna hałasowac

Krzyzak - 22-07-2025, 06:58

Łożysko by nie działało tak:
Adrian126pk napisał/a:
ustaje na chwilę po naciśnięciu pedału hamulca
.
Musisz pokazać jak to wszystko smarujesz, bo może zrobiłeś błąd taki jak ja dawniej - nałożyłem smaru do wnętrza jarzma a potem wkładałem śruby - i ta z gumką zgarnęła cały smar do końca otworu a potem, przez dużą szczelność, zaczęła odpychać zacisk w kierunku zewnętrznym. Efekt to tarcza fioletowa od temperatury po 40km, smród od jej przypalenia itp. Tarcza była nowa a nadawała się do wymiany.

Adrian126pk - 26-07-2025, 08:38

Masz rację jeśli chodzi o smar w prowadnicach ale oczyściłem je i dałem mała ilość smaru .

Przełożyłem jarzma z klockami z prawej na lewej i po problemie .
Zaznaczę, że klocki były nie równo wytarte tak , że góra od wewnątrz była bardziej wytarta niż dół , a w klocku od zewnątrz na odwrót .

Dla mnie nie logiczne że zamiana jarzm z klockami rozwiązała problem .
Dziękuję za wasze podpowiedzi

Krzyzak - 26-07-2025, 15:59

Adrian126pk napisał/a:
Dla mnie nie logiczne że zamiana jarzm z klockami rozwiązała problem
Może śruba z gumką teraz trafiła na jarzmo z mniejszą ilością smaru. To gdybanie.
Generalnie najpierw zakłada się samą gumę do końca jarzma (wpychając tą śrubą bez zwężenia) potem smaruje delikatnie jarzmo w środku, następnie wkłada te gumowe harmonijki i dopiero teraz zakłada zacisk ze śrubami.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group