Problemy techniczne - Pomocy! Problem ze skrzynia biegów badz ze sprzęgłem
Anonymous - 05-05-2007, 21:55 Temat postu: Pomocy! Problem ze skrzynia biegów badz ze sprzęgłem Jechałem i zatrzymałem się gdy chciałem ruszyć nie moglem. Wrzucam bieg a auto (pajero 1987) wolniej jechało niż na terenowej jedynce aż w pewnym momencie stan±. W rzucam bieg a samochód stoi w miejscu nic nie brzęczy a ni nie ¶mierdzi.Próbowałem go zapalić na biegu i normalnie zapalił nic nie szarpało. nie wiem co sie stało?
Rafal_Szczecin - 05-05-2007, 22:15
sprzeglo kaput
wichura1 - 05-05-2007, 22:21
Albo Hydraulika sprzęgła, o ile masz hydrauliczne sterowanie sprzęgła.
Anonymous - 05-05-2007, 22:51
no jest hydrauliczne sprzeglo
[ Dodano: 05-05-2007, 22:52 ]
a ile by kosztowała naprawa tego
josie - 06-05-2007, 17:11
wichura1 napisał/a: | Albo Hydraulika sprzęgła, o ile masz hydrauliczne sterowanie sprzęgła. |
Jakby hydraulika padła to nie dałoby rady biegu wrzucić (cały czas skrzynia byłaby zasprzęglona)
Ew. po wci¶nięciu sprzęgła przytarł się wałeczek którym porusza wysprzęglik przy skrzyni i "zostawił" wci¶nięte sprzęgło. Ale byłaby istotna różnica w naciskaniu sprzęgła
wojmi1 - 07-05-2007, 14:54
przy 4 wd moze byc kwestja wysuniecia poloski z mechanizmu roznicowego np. tylni most wtedy silnik chodzi roznicowka ci daje moment na kolo o najmniejszym oporze.
Rozwiazanie: musisz wrzucic blokade centralnego mechanizmu roznicowego i blokade osi / przednia, tylna/
[ Dodano: 07-05-2007, 14:56 ]
Rafal_Szczecin, twoja diagnoza jest ok ale musialo by dojsc do zerwania tarczy sprzeglowej
Anonymous - 07-05-2007, 16:50
josie napisał/a: |
Ew. po wci¶nięciu sprzęgła przytarł się wałeczek którym porusza wysprzęglik przy skrzyni i "zostawił" wci¶nięte sprzęgło. Ale byłaby istotna różnica w naciskaniu sprzęgła |
Ato nawet moze byc to. Durzo by bylo z tym roboty?
wojmi1 - 07-05-2007, 17:13
gronkow, musisz i tak wyciagnac skrzynie by usunac lepiej zajrzyj przez rewizje lub otwor lapy czy ci
pracuje zespol docisku -ktos musi wtedy wciskac sprzeglo a ty obserwujesz z kanalu. przy lapie masz oslone gumowa zabezpiecza przed blotem - musisz ja sciagnac. jezeli zauwazysz ze na lapie jest lozysko dociskowe i sie przesuwa tzn nie to co pisze joasie.
Jezeli znajdzieszszpare i stwierdzisz ze po wrzuceniu biegow walek sprzeglowy sie obraca to problem masz dalej tj skrzynia biegow jezeli na wale masz obrot to mechanizm roznicowy itd
Krzyzak - 07-05-2007, 19:59
nie kazda skrzynia ma gume na lapie - w 4G37 jest, ale juz w 4G15 nie
Anonymous - 07-05-2007, 21:34
ale ten ma gume na lapie
wojmi1 - 08-05-2007, 12:53
gronkow napisał/a: | ale ten ma gume na lapie |
no to latwiej zajrzec do srodka zwroc uwage bo moze miec tez tzw rewizje jest to otwor w oslonie sprzegla zaslepiony -- blaszka przykrecona dwiema srubkami .
|
|
|