To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - szarpanie silnika - inne niż wszystkie inne

Anonymous - 06-05-2007, 18:08
Temat postu: szarpanie silnika - inne niż wszystkie inne
witam,
potrzebuję pomocy w nastepującej sprawie: (samochód stał kilka razy w warsztacie - ostatecznie mechanik się poddał)

objawy - samochód przyspiesza płynnie, ale podczas równej jazdy bardzo wyraźnie odczuwalne jest nierównomierne szarpanie (rwanie)
objaw występuje tylko i wyłącznie przy utrzymywaniu stałych obrotów
(na zimnym i gorącym silniku jest tak samo)
każde szarpnięcie jest zauważalne jako drgnięcie wskazówki obrotomierza
na biegu jałowym wskazówka obrotomierza skacze sobie pomiedzy 1000 a 800 obr (skacze - nie faluje)
dodatkowo wzrosło zuzycie paliwa do z 8-9 do 13-14 litrów/100km

przy jeździe na gazie szarpanie nie występuje lub jest na tyle słabe że mogę je mylić z nierównościami w asfalcie

mechanik stwierdził że nie są to:
przewody WN - nowe
kopułka - nowa
świece - nowa
silnik krokowy - sprawdzony
wyregulowany jest zapłon
wyregulowane są zawory
wtryski - sprawdzone - czyste jak nowe
przepustnica wyczyszczona

dziekuje z góry za wszelka pomoc -

czy ktoś może mi powiedzieć jakie są dokładnie objawy zatkanego filtra paliwa?

pozdrawiam


p.s. mój samochód to Lancer`93 4G92 przebieg 370 tys.

Adaho_krak - 06-05-2007, 18:22

... polecam albo, podjechać do warsztatu wyposarzonego w komputer i podpiąć pod kompa wybadać usterkę. W/g Twojego opisu może być wszystko, komputer sterowania silnika (ECU), modół zapłonu, sonda lambda, itp. Albo, pogrzebać po forum i samemu odczytać błędu ECU. Raczej bym wykluczył filtr paliwa. A wymienianie czegoś na "sucho", rzadko przynośi spodziewne efekty.
Anonymous - 06-05-2007, 18:28

Daj znac jak coś wykryjesz :!:
Anonymous - 06-05-2007, 18:30

CE się nie zapala - sprawdzałem diodą - nie ma żadnego błędu

[ Dodano: 06-05-2007, 18:39 ]
dm17 napisał/a:
Daj znac jak coś wykryjesz :!:
mechanik powiedział to samo :badgrin:
Tomasz82 - 06-05-2007, 18:58

mozliwe ze przeplywomierz do wymiany,podmienic na chwilke i zobaczyc czy jest jakas zmiana.pozdrawiam
kamilek - 06-05-2007, 20:09

Ja stawiałbym na sondę lambda. Jak moja była już na wykończeniu, to może nie szarpało silnikiem, ale też obroty latały przy próbie ich utrzymania na stałym poziomie. Również podwyższone spalanie może wskazywać na sondę...

PS. Czy na LPG zauważyłeś wzrost spalania?
PS2. Jaka to instalacja? Której generacji?

BUBU - 06-05-2007, 20:12

Suaby takie objawy występują przy przestawionym czujniku położenia przepustnicy , lub ewentualnie czujnik zalicza padaczkę , sprawdź to.

Pozdrav

Anonymous - 06-05-2007, 20:21

Cytat:
mozliwe ze przeplywomierz do wymiany,podmienic na chwilke i zobaczyc czy jest jakas zmiana


Odpada bo ja mam podobnie ostatnio a nie mam przepływomierza................


Cytat:
Ja stawiałbym na sondę lambda. Jak moja była już na wykończeniu, to może nie szarpało silnikiem, ale też obroty latały przy próbie ich utrzymania na stałym poziomie. Również podwyższone spalanie może wskazywać na sondę...


Spalanie takie same od długiego czasu, zero błedów, CE sie nie pali


Cytat:
występują przy przestawionym czujniku położenia przepustnicy , lub ewentualnie czujnik zalicza padaczkę , sprawdź to.


Cenna porada- jak sprawdzić :?: :?: gdzie znajduje sie czujnik :?: :?:

Anonymous - 06-05-2007, 20:23

kamilek napisał/a:
Ja stawiałbym na sondę lambda. Jak moja była już na wykończeniu, to może nie szarpało silnikiem, ale też obroty latały przy próbie ich utrzymania na stałym poziomie. Również podwyższone spalanie może wskazywać na sondę...

PS. Czy na LPG zauważyłeś wzrost spalania?
PS2. Jaka to instalacja? Której generacji?


na lpg pali chyba troche wiecej ale różnica nie jest tak znaczna,
instalacja jest juz stara - założona przy ok 180 tys - z mieszalnikiem i bez komp.

kamilek - 06-05-2007, 20:33

dm17 napisał/a:
Spalanie takie same od długiego czasu, zero błedów, CE sie nie pali

Oczywiście, że przy niedomagającej sondzie CE się nie zapali. Tak już jest w Miśkach, że póki sonda przekazuje JAKIEKOLWIEK zmienne napięcie, CE się nie zapali. Także to, że kontrolka się nie świeci, o niczym jeszcze nie świadczy...
BUBU napisał/a:
takie objawy występują przy przestawionym czujniku położenia przepustnicy , lub ewentualnie czujnik zalicza padaczkę

Raczej nie to. Przestawiony czujnik niewiele ma do utrzymywania stałych obrotów. Jedynie jego awaria (przetarcie ścieżki) może powodować taką jakby "dziurę" w przyspieszeniu, ale to działoby się ciągle przy tych samych obrotach (np. dochodzi do 1500 RPM, następuje ta "dziura", po czym auto znów zaczyna ładnie przyspieszać). Zresztą przestawiony TPS = problemy z wolnymi obrotami (znaczy się auto gaśnie i te sprawy...) Zatem to raczej nie będzie jego wina...
suaby napisał/a:
na lpg pali chyba troche wiecej ale różnica nie jest tak znaczna

Dodatkowy argument wskazujący na sondę lambda...

edit:
hm...właśnie doczytałem, że to się dzieje również na zimnym silniku. Zatem sonda by odpadała...
Suaby, co rozumiesz poprzez stwierdzenie "na zimnym silniku"? Od razu po ruszeniu, czy auto najpierw chwilkę stoi na wolnych obrotach?

BUBU - 06-05-2007, 20:35

dm17 napisał/a:
Cenna porada- jak sprawdzić :?: :?: gdzie znajduje sie czujnik :?: :?:

Czujnik znajduje się przy przepustnicy od czoła ,patrząc od przodu autka,jeśli mnie pamięć nie myli ma czarną plastikową obudowę, odchodzą od niego bodajże 4 kabelki, jest przykręcony na 2 śruby na klucz 8 + gniazda na śrubokręt krzyżakowy.
Można go w pewnym stopniu regulować po poluzowaniu tych dwóch śrub, najłatwiejszym sposobem sprawdzenia jest poluzowanie tych śrub i lekkie przestawienie (w lewo lub w prawo).
Generalnie czujnik powinien znajdować się w środkowym położeniu.

Pozdrav

[ Dodano: 06-05-2007, 20:37 ]
Kamilek bawiłem się z przepustnicą , przestawiłem trochę czujnik i ....... objawy były dokładnie jak wyżej , i tylko na benzynce :wink:


Pozdrav

kamilek - 06-05-2007, 20:40

BUBU napisał/a:
bawiłem się z przepustnicą , przestawiłem trochę czujnik i ....... objawy były dokładnie jak wyżej

Dobra, to ja już więcej się nie udzielam, bo w takim razie tylko wprowadzam ludzi w błąd... :)

Anonymous - 06-05-2007, 20:47

BUBU czy na gazie tez by sie tak zachowywał :?: :?: Przy przetstawionym czujniku...............czy tylko na PB :?:
Anonymous - 06-05-2007, 20:54

kamilek napisał/a:

edit:
hm...właśnie doczytałem, że to się dzieje również na zimnym silniku. Zatem sonda by odpadała...
Suaby, co rozumiesz poprzez stwierdzenie "na zimnym silniku"? Od razu po ruszeniu, czy auto najpierw chwilkę stoi na wolnych obrotach?


na zimnym silniku oznacza od razu po odpaleniu/ruszeniu - bezpośrednio po odpaleniu obroty są podbijane do ok 2000 i wtedy wskazówka obrotomierza skacze między 2000 a 1800 obr, po chwili obroty spadają, a wskazówka dalej skacze.

- chętnym do zdiagnozowania przyczyny w okolicach warszawy moge pokazać o co chodzi na żywo

BUBU - 06-05-2007, 21:00

dm17 napisał/a:
BUBU czy na gazie tez by sie tak zachowywał :?: :?: Przy przetstawionym czujniku...............czy tylko na PB :?:


Tylko na PB

Stała prędkość , jednakowe utrzymywanie pedału gazu i co chwilę odczuwalne szarpnięcia (jakby się dławił), przy przyśpieszaniu nieodczuwalne .

Pozdrav



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group