[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C62A 1.5] Automatyczna skrzynia biegów.
Anonymous - 07-05-2007, 10:57 Temat postu: [C62A 1.5] Automatyczna skrzynia biegów. Witam serdecznie,mam taki mały problem,że nie moge nigdzie znależdż informacji na temat automatycznej skrzyni biegów w lancerze z 92r,silnik 1,5/12V-C62A.A ściślej mówiąc co jaki przebieg należy wymieniać olej,na jaki olej i ile litrów.Za pomoc z góry dziękuje.
tomusn - 07-05-2007, 21:41
Co 4 lata? / 60-80tys? / w tym roku latem?
olej klasy Dexron lub Dexron II
około 6 litrów
nie zapomnij o filtrze (jest w środku, więc trzeba kupić zestaw z uszczelką pod miskę oleju również)
Anonymous - 07-05-2007, 23:23
wymianę oleju w AT robisz co 45tyś/km. Jest to tzw. częściowa wymiana bo po odkręceniu spustu schodzi ok. 3 do 3.5l oleju (ze sprzęgła hydrokinetycznego nie jesteś w stanie spuścić oleju bez demontażu skrzyni) z olejem zmieniasz koniecznie filtr. Olej w specyfikacji japonskiej to DIA QUEEN ATF SP lub wyższy.W praktyce jak poradził mi znajomy mechanik to co najmniej DEXRON II. Pojemność skrzyni-6,1l. Powodzenia
tomusn - 08-05-2007, 08:09
dominikpb napisał/a: | wymianę oleju w AT robisz co 45tyś/km | dzięki za poprawkę, właśnie sprawdziłem w książce dominikpb napisał/a: | est to tzw. częściowa wymiana bo po odkręceniu spustu schodzi ok. 3 do 3.5l oleju | czyli lepiej wymieniać w firmie specjalizującej się w ASB i zażądać odpowiedniego oleju, ile wleją - tyle zapłacisz, po co kupować za dużo dominikpb napisał/a: | z olejem zmieniasz koniecznie filtr | filtra też lepiej nie kupować na własne ryzyko...
Anonymous - 08-05-2007, 11:37
Dzięki serdeczne,o to właśnie mi chodziło,te wiadomości mi wystarczą.Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam.Odezwe się jak wszystko doprowadze do porządku.
Anonymous - 08-05-2007, 23:14 Temat postu: olej w automacie lancer c62a mała poprawka!-odpowiednikiem dia queen atf sp jest dexron II. Nie ma sensu wlewac wyższej klasy bo pewnikiem masz właśnie ten. Trzymajcie się!
Anonymous - 09-05-2007, 12:40
Tak właśnie zrobiłem,mechanik zalecił dextronII poniewż taki przewiduje producent.A poza tym podobno po zalaniu dextronemIII mogą pojawić się kłopoty związane z przepuszczaniem jakiś uszczelniaczy.Dzękuje i pozdrawiam.Napisze jak się sprawuje po odebraniu od mechanika.
[ Dodano: 18-05-2007, 12:12 ]
Witam wszystkich serdecznie,pare dni temu odebrałem samochód od mechanika.Różnica jest niesamowita,wszysko pięknie chidzi i zmienia biegi.Mam tylko taki mały dylemat,bo na zimnym silniku podczas zmiany z pierszego biegu na drugi troche szarpie i zastanawia mnie to ,czy to nie przypadkiem oznaki jakiejś nieuchronnej usterki.
Anonymous - 15-06-2007, 20:49
Lepiej póżno niż wcale! To raczej normalne-zawsze tak miałem w pierwszej mojej skrzyni od nowości i po 2-óch naprawach,także w mojej drugiej skrzyni jeszcze bez napraw.
Anonymous - 25-06-2007, 22:07
Dzięki dominikpb będe teraz przynajmniej spał spokojnie.W miedzyczasie zrobiłem remont głowicy (wymiana uszczelniaczy,prowadnic,dotarcie zaworow z gniazdami) i teraz lancerek chodzi jak nowy.Żadnych problemow.Pozdrawiam i dziękuje serdecznie za pomoc i życze szerokich drog.
saphire - 26-06-2007, 22:20
Automat na zimno ma prawo szarpnąć przy pierwszym wrzuceniu biegu. Nie wymagajmy cudów grunt by po chwili nic już nie szarpało a w szczególności po nagrzaniu skrzyni.
Anonymous - 28-06-2007, 21:16
saphire, musisz wymienic filtr to nie bedzie szarpac
saphire - 28-06-2007, 21:28
Tomeki23 - po pierwsze ja nie muszę bo mnie nie szarpie a po drugie dwa miesiące temu wymieniłem i filtr i olej w automacie a po trzecie jak skrzynia jest "ostana" i zmarznięta to po odpaleniu silnika przy pierwszym wrzuceniu biegu z pozycji P na D zawsze szarpnie bo dopiero wtedy puści ciśnienie na obwody skrzyni
tomusn - 29-06-2007, 01:05
marcin1_30, ile zapłaciłeś za wymianę?
czy sam kupowałeś filtr? jaki, gdzie i za ile?
jaki konkretnie olej i ile weszło?
|
|
|