To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Dlaczego samochod sie szybciej nagrzewa ...

Artii - 08-12-2005, 23:08
Temat postu: Dlaczego samochod sie szybciej nagrzewa ...
Mógłby mi ktos naukowo wyjasnic dlaczego samochod jadac sie szybciej nagrzewa niz stojac?
Anonymous - 08-12-2005, 23:16

poniewaz samochod jadac pracuje na wyzszych obrotach niz obroty jalowe i przez to szybciej sie nagrzewa silnik i im szybsze sa obroty tym szybszy przeplyw plynu?

zauwazylem u mnie cos takiego ze jak przyspieszam do czerwonego pola to ogrzewanie wydajniej dziala.

czyli :?: silnik osiaga wieksza temperature i rozgrzewa plyn chlodniczy.

Karwoś - 08-12-2005, 23:23

No wszystko to prawda ale czy ciągniecię zimnego samochodu do czerwonego pola jest rozsądne ?? Nie powiedziałbym.
Artii - 08-12-2005, 23:31

Chodzilo mi raczej o to ze na ssaniu sa obroty ok 1600rpm, jechac mozna tez bez problemu na takich obrotach. Moze mi sie wydaje ale szybciej mi sie auto nagrzewa jak jade niz jak odpale i czekam az sie zagrzeje.
Anonymous - 08-12-2005, 23:32

Karwos nikt tu nie mowi o wkrecaniu zimnego auta na czerwone pole.


deenbe napisał/a:
zauwazylem u mnie cos takiego ze jak przyspieszam do czerwonego pola to ogrzewanie wydajniej dziala.

czyli Question silnik osiaga wieksza temperature i rozgrzewa plyn chlodniczy.


tutaj sytuacja z wpelni rozgrzanym autem.

[ Dodano: Czw Gru 08, 2005 11:33 pm ]
Artii napisał/a:
Chodzilo mi raczej o to ze na ssaniu sa obroty ok 1600rpm, jechac mozna tez bez problemu na takich obrotach. Moze mi sie wydaje ale szybciej mi sie auto nagrzewa jak jade niz jak odpale i czekam az sie zagrzeje.



no ale tez jezdzisz przynajmniej w zakresie 2000obr i powyzej.

slyszalem ze podobno nagrzewanie silnika bez obciazenia nie sluzy mu, ktos moze wie dlaczego? :?:

Chooper - 08-12-2005, 23:34

Cytat:
No wszystko to prawda ale czy ciągniecię zimnego samochodu do czerwonego pola jest rozsądne ?? Nie powiedziałbym.

no tak od razu to nie, ale potem to nie przeszkadza, przecież od momentu zapłonu silnik dąży do osiągnięcia optymalnej temperatury własnie podwyższonymi obrotami.

Anonymous - 08-12-2005, 23:34

Szybciej jedziesz = wiecej mocy = więcej ciepła
Anonymous - 08-12-2005, 23:40

zulu napisał/a:
Szybciej jedziesz = wiecej mocy = więcej ciepła


no tak, ale chodzi o niekorzystne efekty rozgrzewania bez obciazenia... jak to jest?

Anonymous - 08-12-2005, 23:45

Bez obciazenia jest mniejsze cisnienie oleju, czyli slabiej smaruje silnik.

Z obciazeniem - wieksze obroty- wieksze cisnienie oleju- lepiej smarowany silnik?

Anonymous - 08-12-2005, 23:50

deenbe napisał/a:
Bez obciazenia jest mniejsze cisnienie oleju, czyli slabiej smaruje silnik.

Z obciazeniem - wieksze obroty- wieksze cisnienie oleju- lepiej smarowany silnik?


plus do tego -> wysokie obroty i brak obciazenia - latwiej uszkodzic pasek rozrzadu ktory tam podobno tancuje

czyli sami sobie odpoowiedzielismy dlaczego w miare szybko trzeba ruszyc :)

Karwoś - 08-12-2005, 23:51

Ale trzeba też pamiętać że jak dasz ogrzewanie samochodu na full (szczególnie jak jest porządnie zimno) to samochód wolniej się rozgrzewa bo płyn bardzo mocno chłodzi się w nagrzewnicy - nie jest to wielka ilość ale zawsze zwiększa czas osiągnięcia wyższej temperatury. A co do przeciążania - to właśnie przez to ciśnienie oleju - niepowinno się rozgrzewać samochodu na postoju (szczególnie jak jest bardzo zimno) bo wtedy smarowanie niejest zbyt dobre. Najlepiej osiągać obr optymalne dla benzynki - tak od 2200 do 2500. Ale każdy samochód i tak inaczej się rozgrzewa - ja po przejechaniu 800m przy 2 - 0 st mam rozgrzany płyn do 20 st i przełącza się na gaz. Więc to chyba dość szybko.
Anonymous - 09-12-2005, 00:56

Zgadzam się. Ruszać od razu i obroty na poczatku 2000-2500, ale nie wolno też deptać gazu mocno na niskich obrotach. Kiedyś czytałem, że w ekstremalnie niskich temperaturach zalecają ruszać jak tylko można, przejechać 100 metrów, poczekać chwilę i znowu ruszyć.
Anonymous - 09-12-2005, 10:39

Pompa z reguly daje wieksze cisnienie na zimnym.. moze tu chodzi nei o wartosc cisnienia tylko jakies paramtery smarowania?
Karwoś - 09-12-2005, 17:18

zulu napisał/a:
przejechać 100 metrów, poczekać chwilę i znowu ruszyć.

To zauważyłem - że jak podjadę gdzieś ok 200m i zgasze silnik - po ponownym włączeniu po jakichś 5 min - wskazówka temp jest wyżej niż po zgaszeniu - i to sporo.

Anonymous - 10-12-2005, 00:15

a ja myslalem ze zalecane jest ruszanie zaraz po odpaleniu ze wzgledu na katalizator a nie na jakis rozrzad i smarowanie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group