[92-96]Lancer CB0 - [CB4W 1.6] sonda lambda - co jest grane, czy to możliwe ?
wpie0 - 18-05-2007, 18:35 Temat postu: [CB4W 1.6] sonda lambda - co jest grane, czy to możliwe ? W moim lancerze jest cztero-przewodowa (biały,niebieski i 2 czarne). Wpiąłem się więc miernikiem wskazówkowym do białego i niebieskiego wcześniej rozgrzałem silnik. Wskazania miernika były co najmniej dziwne, po przygazowaniu na pół pedała (ile było obrotów nie wiem nie mam obrotomierza) napięcie skoczyło gwałtownie aż do 12V. Puszczając pedał zmalało gwałtownie na 0 a nawet wskazywało minus.
Czy to możliwe żeby w taki sposób była uszkodzona sonda lambda czy może jest to związane z uszkodzeniem komputera spowodowane tym, że mechanik podczas spawania tłumika nie odłączył klemy od akumulatora ? A może coś źle robię ?
Wiem, że normalnie napięcie powinno się wachać od 0.2V do 0.8V.
Jeżeli dobrze zrozumiałem to sondę sprawdza się podczas gdy jest ona wpięta do obwodu.
Swoją drogą to skoro sonda wytwarza napięcie to dlaczego nie może być wypięta do pomiarów, wydaje się, że jedynie grzałka nie będzie działać.
Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, przy wypiętej sondzie i przekręconym kluczyku (bez uruchamiania silnika) sprawdziłem napięcie na wtyczce i jest tak: między białym a czarnym przewodem jest 12V i tym samym czarnym a niebieskim 6V. Wydawało mi się, że powinno być 12V między dwoma czarnymi czyli grzałką no chyba, że pojawia się ono dopiero po uruchomieniu silnika. Swoją drogą to nasuwa się następne pytanie kiedy grzeje grzałka sondy, czy przez cały czas ?
Dodam jeszcze, że wcześniej sprawdziłem miernik mierząc napięcie na 1,5 V bateryjce.
I jeszcz jedno: czy uniwersalne sondy NTK sprzedawane na Allegro można zakładać bez obaw do miśków ?
Karwoś - 19-05-2007, 13:12
Jeżeli lambda jest 0-1 to powinno być między tymi wartościami - ale są też inne lambdy.
wpie0 - 19-05-2007, 15:03
Udało mi się wykręcić sondę, ma jakieś nietypowe oznaczenia coś jakby "N" złączone z "D" i liczba 068500-8778 11P (nie jestem pewien cyfr 85, były niewyraźne). Na głównej otulinie (izolacji) sondy jest napis SUMITOMO ale wydaje mi się, że to tylko producent izolacji.
Anonymous - 23-05-2007, 23:40
a wbij sie miedzy niebieski kabelek i mase (najlepiej z akumulatora). Pewnie sie podpiąleś w podgrzewanie sondy.
wpie0 - 24-05-2007, 07:49
Sonda już działa, sam się dziwię dlaczego ale wygląda na to, że pomogło oczyszczenie jej z nagarów. Auto mniej pali i lepiej się wkręca na obroty.
Wczoraj pojechałem do Siedlec na założenie gazu. Zrobiłem kawałek drogi na benzynie, przy prędkości 90km/h wyszło mi spalanie 5.3 L. Założyłem sekwencję Staga 3000 za 1850zł. Przy takiej samej prędkości jak poprzednio spalanie na gazie wyszło 7 L, po cichu myślałem, że będzie mniej. W końcu mówi się, że powinno podskoczyć 5%.
Zapala mi się również na gazie check engine, instalator powiedział, że w Mitsubishi to normalne i nic się nie dzieje, ja myslę inaczej i coś będę kombinował chyba na własną rękę.
Anonymous - 24-05-2007, 08:04
wpie0 napisał/a: | Sonda już działa, sam się dziwię dlaczego ale wygląda na to, że pomogło oczyszczenie jej z nagarów. Auto mniej pali i lepiej się wkręca na obroty.
Wczoraj pojechałem do Siedlec na założenie gazu. Zrobiłem kawałek drogi na benzynie, przy prędkości 90km/h wyszło mi spalanie 5.3 L. Założyłem sekwencję Staga 3000 za 1850zł. Przy takiej samej prędkości jak poprzednio spalanie na gazie wyszło 7 L, po cichu myślałem, że będzie mniej. W końcu mówi się, że powinno podskoczyć 5%.
Zapala mi się również na gazie check engine, instalator powiedział, że w Mitsubishi to normalne i nic się nie dzieje, ja myslę inaczej i coś będę kombinował chyba na własną rękę. | Bo tak to jest kiedy zakłada się byle gdzie - oby taniej. Jeśli świeci się CE, to znaczy że jest źle i nie pozwól sobie wmawiać iNSTALATOROWI, że tak być powinno! Jest źle i powinno być poprawione.
Anonymous - 24-05-2007, 10:12
Normalne nie jest to swiecenie CE ale bardzo popularne w Mitsubishi z gazem i już czesto były gadki na temat dobierania oporników jako emulatorów wtrysków.Najczesciej pojawiała się wartość 56 Ohm.Może podpowiedz gazownikowi tę wartość i on coś wymyśli.
saphire - 24-05-2007, 10:18
Pewnie ten mechanior-gaziarz nie wie że wtryski w miśku mają inny opór i trzeba oporniki inne dać by ECU się nie skapnęło że nie działają.
Anonymous - 14-04-2008, 23:05
Witam! Mam ten sam problem swieci mi sie na gazie CE. Gazownik powiedzial ze wystarczy wymienic oporniki z 56 na 100 i bedzie dobrze o tej samej mocy oczywicie.
wpie0 - 15-04-2008, 06:44
Wymieniłem oporniki na 56OHM i dalej Check się zapala, co prawda rzadziej ale jednak zapala.
akbi - 15-04-2008, 08:57
Maxiu napisał/a: | Mam ten sam problem swieci mi sie na gazie CE |
wpie0 napisał/a: | Wymieniłem oporniki na 56OHM i dalej Check się zapala |
Proponuję podjechać do dobrego warsztatu i odczytać kody błędu, wówczas będzie można powiedzieć coś bliżej w czym tkwi problem.
wpie0 - 15-04-2008, 13:02
Kody błedów odczytałem, błąd wtryskiwaczy. Mam wrażenie, że wtryskiwacze gazowe nie wyrabiają z szybkością wtrysku, check zapala sie przede wszystkim na wolnych obrotach gdzie czasy wtrysku są najkrótsze . Na benzynie jest wszystko OK.
|
|
|