Problemy techniczne - Silnik 4G32 - w jakich jeszcze Mitsu występuje ??
Anonymous - 11-12-2005, 21:43 Temat postu: Silnik 4G32 - w jakich jeszcze Mitsu występuje ?? Nie wiem, czy ten wątek może tutaj być czy w dziale FAQ, ale mam pytanie. Otóż w moim Celeste jest silnik 4G32, i właśnie chciałbym się dowiedzieć, czy był on jeszcze montowany w innych modelach Mitsu, oraz czy części można bez problemu do niego podejść.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Markheim
Anonymous - 11-12-2005, 22:22
http://en.wikipedia.org/w...i_Saturn_engine
The Mitsubishi Saturn is series of straight-4 internal combustion engines, along with the Astron, Orion, and Sirius. Displacement ranges from 1.4 L to 1.8 L.
4G32
The 4G32 displaces 1.6 L (1597 cc). It is an 8-valve SOHC design with an aluminum head and iron block. The engine has five main bearings, a cross flow head and a single up draught carburetor. Firing order is 1-3-4-2.
Bore x Stroke: 76.9 x 86 mm (3.03" x 3.39")
Applications:
* Mitsubishi Galant
* Hyundai Stellar
* Hyundai Pony
* Dodge Colt
* Plymouth Arrow
* Mitsubishi Galant
* Mitsubishi Lancer
* Mitsubishi Sapporo
4G33
The 4G33 displaces 1.4 L (1439 cc).
Applications:
* Dodge Colt
* Hyundai Pony
* Hyundai Stellar
* Plymouth Arrow
* Mitsubishi Celeste
* Mitsubishi Colt
* Mitsubishi Lancer
* Mitsubishi Galant
4G36
The 4G36 displaces 1.2 L (1238 cc).
Applications:
* Mitsubishi Celeste
* Mitsubishi Colt
* Mitsubishi Lancer
[edit]
4G37
The 8-valve SOHC 4G37 displaces 1.8 L (1755 cc).
Applications:
* Mitsubishi Cordia
* Eagle Talon
* Mitsubishi Eclipse
* Plymouth Laser
Anonymous - 11-12-2005, 23:25
Dzieki serdeczne. Powinienem części do tego jeszcze dostać.
Anonymous - 11-12-2005, 23:26
ten silnik możesz wytargać za psie pieniądze z galanta e11... takie gale na giełdzie można trafić za 500 zł...
Anonymous - 17-12-2005, 19:20
Co nieco już znalazłem na temat tego silnika, ale nigdzie nie mogę znaleźć żadnych danych na temat jakie świece zapłonowe powinny być zastosowane w tym silniku.
Nie interesują mnie żadne europejskie (Bosch, Magneti Marelli, Beru itd) ale jakieś japońskie (np NGK).
Z góry dzięki za pomoc
Anonymous - 17-12-2005, 22:10 Temat postu: Myśle Mysle że Shovell powinien conieco się wypowiedzieć na temat swiec ....swego czasu wykazał duuuużo determinacji jak jego Gal kilował jedną świece na chyba 1500 km
Anonymous - 17-12-2005, 23:12
chwałow: killował komplet świec:]
NGK.. moje prywatne zdanie - przereklamowane ostro i niewiele warte. przynajmniej te co są w sklepach po 15 złotych. W e15 najlepiej zachowywały się BERU, i najdłużej wytrzymały (do końca auta) przy czym auto jakby lepiej chodziło.
WSZYSTKIE ngk bez końcówki -ES dla mitsu (BPR6E, BPR7E) to można sobie od razu w du... wsadzić a nie w otwory w głowicy. ESki trochę lepiej, ale po jednym zalaniu olejem były do wyrzucenia (Beru misiek mógł zalewać ile chciał). DENSO miałem w GTi i zdechły śmiercią tragiczną po 14 tyś km (z 12 na gazie) - złom.
teraz z braku Beru jeżdże na NGK BPR6ES i jest ok. zobaczymy jak długo.
ale MARKHEIM, tanie NGK to wcale dobre świece nie są. nie są produkowane w japonii, tylko to są jakieś składaki... albo w usa albo w francji je robią, nie pamiętam.
edit:
BOSCH-e dośc dobrze sprawowały się w e15 -> jakieś 4000 zrobiłem bezproblemowo na WR7DCX (chyba) mimo kilkukrotnego zalania.
dobra, ale kończe już bo na samą myśl o E15 mnie trzepie. BRR
Anonymous - 18-12-2005, 16:03
Ja natomiast mam zaufanie do NGK. Miałem je w Maździe 626 `83 i okazały się dużo lepsze od Boschów. Na Bosch`ach silnik zaraz nierówno pracował. Przyczyną najprawdopodobniej było to, że NGK mają dużo większą przestrzeń pomiędzy izolatorem elektrody środkowej a obudową gwintowaną. I dzięki temu pewnie nie nagrzewały się tak bardzo i poprawiało to wychładzanie świecy (albo odwrotnie - nie jestem specem od świec )
Anonymous - 18-12-2005, 16:36
a może po prostu miałeś je dobrze dobrane w przeciwieństwie do boschy?
Anonymous - 18-12-2005, 17:22
Zarówno NGK jak i Bosch`e były dobierane z katalogu i obydwa były zalecane do tego silnika, samochodu, rocznika itd.
|
|
|