To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] Chyba padła mi uszczelka pod głowicą .. Help

Anonymous - 07-06-2007, 08:39
Temat postu: [C52A 1.5] Chyba padła mi uszczelka pod głowicą .. Help
Witam

Jadąc samochodem dojechałem do skrzyżowania, chciałem ruszyć i auto straciło moc!! Strasznie nim telepało, tak jakby chodził na 3 gary. A jak dodawałem gazu coś w silniku stukało. Jak wszedł na wysokie obroty stukanie ustawało. Na wysokich obrotach i max 3 biegu dojechałem do domu. Sprawdziłem z tatą ciśnienie ma cylindrach i okazało się, że na pierwszych dwóch tłokach jest ok, ale na 3 i 4 jest coś nie tak... Jak ciśnieniomierz założyłem na 3 tłok, to wskaźnik nic nie pokazywał, za to na 4 tłoku zwiększał się wydmuch ciśnienia powietrza wychodzącego przez otwór od świecy. I odwrotnie było to samo, jak założyłem do 4 cylindra, to wybijało na 3. Przy tym towarzyszył znowu ten dźwięk stukania.

Podejrzewam, że padła uszczelka między 3 i 4 cylindrem, ale nie jestem pewien tego... Chcę jeszcze dodać, że gdy jechałem tym samochodem, to auto bardzo się grzało, choć było zimno, a nie zauważyłem, żeby wentylator się włączał. Poza tym cieżko było odpalić silnik, jak był rozgrzany. Jak już odpalił to dymił jak szalony na biało! Jak jest zimny, to pali i nie dymi! Ale cały czas chodzi na 3 tłokach!

Czy to może być wina uszczelki pod głowicą?? Proszę o waszą pomoc i porady

Aha auto to: Mitsu Colt C52A 1500GLXi 12V 1991r

pozdro
SebaD

Anonymous - 07-06-2007, 09:08

gdy auto sie przegrzewa to jest niebespieczenstwo uszkodzenia uszczelki pod glowica
nastepstwem tego jest np woda w oleju ktora przedostaje sie z ukladu chlodzenia (poprostu poziom oleju wzrasta)

Hugo - 07-06-2007, 09:31

SebaD, objawy, które opisałeś pasują idealnie do uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Mam nadzieję, że nie zagotowałeś płynu chłodzącego.
Anonymous - 07-06-2007, 12:28

Czyli jadnak uszczelka...

Hugo napisał/a:
Mam nadzieję, że nie zagotowałeś płynu chłodzącego.


Dlaczego pytasz?? heh

pozdro
SebaD

Hugo - 07-06-2007, 13:53

SebaD napisał/a:
Dlaczego pytasz??
Bo wtedy jest raczej nieciekawie. Może dojść do pęknięcia głowicy itp. a czasami silnik będzie już kaput.
Anonymous - 07-06-2007, 14:35

Silnikowi i głowicy nic się nie stało, bo szybko zauważyłem wysoką temperaturę i dalej już nie jechałem. Silnik normalnie odpala, tylko, że na 3 cylindrach, tłoki nie chwyciły

No to będzie trzeba wymieniać uszczelkę

Dzięki
pozdro
SebaD

Hugo - 07-06-2007, 17:19

SebaD napisał/a:
Silnikowi i głowicy nic się nie stało, bo szybko zauważyłem wysoką temperaturę i dalej już nie jechałem. Silnik normalnie odpala, tylko, że na 3 cylindrach, tłoki nie chwyciły
W takim razie raczej luzik.
Anonymous - 07-06-2007, 19:16

A powiedz mi jeszcze jakiego to klucza należy użyć do odkręcenia tej głowicy?? Śruby te wyglądają jakby były na imbuls, ale nie jestem pewien bo były zaolejone, a nie miałem czasu sie im przyglądać...

pozdro

Hugo - 08-06-2007, 07:19

SebaD, nie pamiętam co to za imbus. Chyba 10.
Anonymous - 08-06-2007, 07:26

To muszę poszukać teraz po sklepach dobrego i mocnego imbusu 10... Nie mogli dać zwyklych śrub....
Bartek - 08-06-2007, 08:46

4g15 ma ampula zwykłego 8..... nie 10!!!
Po 92 jest dwunastokątna 10 - zwykła, tyle, że gęsta

Kup porządną nasadkę (irwin, proxxon, lux profi itp.), bo dokręcać musisz dynamometrem - z doświadczenia polecam Ci długą - jest o niebo wygodniejsza......

PS. Dziś wyciągam 4g63DOHC z identycznie przejaraną uszczelką, tyle, że między 2 a 3 garem....

Jak

Anonymous - 27-06-2007, 16:30

Witam

Właśnie przysłali mi pocztą komplet uszczelek góry silnika. Ja mam silnik 4G15 12V, a na opakowaniu piszem że jest to do G15B (MD997235, Takoma 111116)

Będzie to pasować pod moją głowicę?? Proszę o szybką odpowiedź

pozdro
SebaD

Hugo - 28-06-2007, 09:51

Będzie pasować. G15B to oznaczenie silnika Hyundai'a, który jest odpowiednikiem 4G15 w Mitsubishi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group