To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - cos mi puka w lewym kole przednim

zbyszek05 - 15-06-2007, 21:07
Temat postu: cos mi puka w lewym kole przednim
witam. otóż mam problem.Zauważyłem ostatnimi dniami iz coś puka mi w lewym przednim kole/nadkolu/.defekt przedstawia się następująco .W chwili ruszania na 1 po wysprzęgleniu słychać z lewej strony koła głuche łupnięcie. /napisze też że sprzęgło bierze przy podłodze/ przy szybszej jezdzie przy redukcji też coś od czasu do czasu łupnie głucho .pytanie - co to może być amor,końcówka jakaś, sprężyna ,magiel kierownicy bo to sie zdarza przy skręcaniu częsciej a lewa strona jest delikatnie niżej...pozdrawiam zbych
Anonymous - 15-06-2007, 23:14

Witam !
Jeśli Ci się to zdarza przy skręconych kołach to pomyśl o przegubie. Na razie można jeździć z czasem jednak przy ruszaniu zacznie terkotać. Jest to tylko jedna z możliwości którą należy brać pod uwagę, może to być również górne łożysko amortyzatora.
Pozdrawiam

saphire - 16-06-2007, 07:26

Ewentualnie jeszcze może być wyluzowany sworzeń.
zbyszek05 - 16-06-2007, 19:53
Temat postu: coś puka cz.2
wielkie dzieki ,w poniedziałek postaram się to dokładnie sprawdzic więc bede dokładnie wiedział.pozdrawiam

[ Dodano: 19-07-2007, 16:00 ]
Witam, zajrzałem do tego w końcu i ...po długich,dokładnych oględzinach auta od spodu
mogę stwierdzić że ...niewiem :idea: .Wszystko jest sztywne /sprawdzałem wsio z kumplem diagnostą na kanale diagnostycznym/ amory ok,nie ma luzów na gumach, końcówkach,sworzniach,tuleje też nie wykazują luzów ,oczywiście nie fabryka z tym zawieszeniem ale na samochodzik z tych lat to wg.mnie tip-top takie 98%.Stwierdzilismy, iż może to faktycznie przyszedł czas na przeguby,ale które ? Wygląda to tak ,są 3.od skrzyni ,środkowy łączący,i zewnętrzny przy kole.Teraz mam pytania do was moi drodzy sigmiarze...czy może to być również coś w skrzyni manualnej /mechanizm różnicowy?/ chociaż chodzi płynnie ,idealnie .Czy jazda na sport /ecs/ powoduje inne ustawienie tych przegubów/kąt/ co powoduje ten stuk co jakiś czas./auto siedzi nisko/ i który z przegubów oprócz zewnętrznego/tego od koła/jest bardziej narażony na wyeksploatowanie /od skrzyni wychodzący czy ten środkowy/ osłony na przegubach po 2 z każdej strony też są tip-top/A dzwięk głuchy dla mnie uciążliwy... wydobywa się co jakiś czas przy kołach skręconych jak i prostych przy redukcji ,mocnym depnięciu.Pytanie nastepne - jaka jest cena owych przegubików? tego od skrzyni i środkowego bo ten od koła znalazłem za 189 zł.
pozostałych nie mam u siebie bo sigma jest nietypowym samochodem :mrgreen: pozdrawiam

Anonymous - 27-09-2007, 22:18

U mnie takie głuche łupnięcie, to jak się wyraził mechanik z ASO Sattal, to kwestia uszkodzonej gumy, która powinna trzymać końcówkę sworznia na wahaczu, czy coś tam, w każdym razie jak się odkręci koło, to jest to od góry widoczne gołym okiem na końcu drążka kierowniczego(? chyba)

mniejsza o to, chodzi o to że guma nie trzyma i to wyskakuje, ponoć na dłuższą metę ma tylko drażnić słuch ale warto to wymienić... :roll:

zbyszek05 - 02-10-2007, 13:04

witaj czarcik ,zobaczę co będzie bo wymieniam tuleje w poniedziałek wymienię tez sworzeń w wachaczu no i czekam....czekam....pozdrawiam
sebi629 - 09-11-2007, 13:59

Ja bym obstawił gumy drążka stabilizatora. Proponuje sprawdzić odrazu i z tyłu bo też często siadają. Pozdro.
Anonymous - 10-11-2007, 12:16

Witam !
Ostatnio stukało coś w prawym kole przy ruszaniu ze świateł - przyczyną był luz na kocówce drążka kierowniczego(koszt 27 pln). Ale to tylko przy ruszaniu, podczas jazdy było OK!
Natomiast stukanie podczas jazdy u kolegi w ROVER- luz na łożysku w skrzyni + przegub do wymiany bo była uszkodzona gumowa osłona i wyrzuciło cały smar na nadkole.
Pozdrawiam!

zbyszek05 - 10-11-2007, 20:56

mam już sworzeń wachacza i komplety tulei na przód ,jeszcze się do tego nie zabrałem/wstyd/ no ale....brak czasu niestety.dzieki i pozdr.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group