Problemy techniczne - Sonda lambda czteroprzewodowa brak napięcia
Anonymous - 01-07-2007, 13:59 Temat postu: Sonda lambda czteroprzewodowa brak napięcia Mam pytanie jeżeli chodzi o sprawdzanie sondy lambda. Posiadam sondę 4-przewodową z grzałką. Sprawdzając napięcie na odpowiednich złączach wg autodaty i znalezionej w internecie dokumentacji.
link
Na złączach gdzie powinno występować napięcie nie ma nic woltomierz widzi przerwę w obwodzie. W tej chwili obserwuję auto z odłączoną sonda. Na razie nie występuje szarpanie podczas rozgrzewania silnika. Czy uszkodzona sonda lambda może być powodem dość drastycznego szarpania silnika zaraz po nagrzaniu, po pewnym czasie problem ustępował. Reszta czujników silnika wydaje się w porządku. Dodam że sprawdzałem napięcie wszystkich złączy sondy względem masy, oraz złączy między sobą nigdzie nie występowało napięcie.
saphire - 01-07-2007, 16:08
Skoro - jak twierdzisz - twoja lambda nie daje żadnego napięcia na działającym i rozgrzanym silniku to znaczy że zdechła i trzeba ją wymienić. Objawy uboczne to zwykle nadmierne spalanie, czarny nagar na świecach czasem zalewanie silnika.
Anonymous - 02-07-2007, 19:06
Przy czym sprawdzam na odłączonej wtyczce od sondy czy to ma wpływ-przecież sonda to ogniwo sama wytwarza napięcie. Może mierzyć na podłączonej do ECU.
saphire - 02-07-2007, 20:25
Masz się wkłuć w kabelki przy normalnie podpiętej lambdzie po nagrzaniu silnika i na jego chodzie i wtedy mierzyć napięcie na zakresie miernika max kliku Volt.
josie - 03-07-2007, 11:24
saphire napisał/a: | Masz się wkłuć w kabelki przy normalnie podpiętej lambdzie |
Nie trzeba na podpiętej - tak jak pisze rozewo, sonda to ogniwo - jak bateryjka
saphire - 04-07-2007, 11:06
No jasne że sonda to termoogniwo ale chodzi o zasilanie grzałki sondy by grzała sondę w trakcie pomiaru jeśli zimna a silnik nie rozgrzany.
Anonymous - 04-07-2007, 14:19
Sonda musi być wpięta w układ elektryczny - na przewodzie zasilającym grzałkę powininno pojawić sie napiecie (na zimym silniku).
Sondę lepiej badać oscyloskopem ponieważ multimetr moze mieć słabą reakcję i wykazywać błędy w odczycie.
Anonymous - 04-07-2007, 19:21
Faktycznie na podłączonej wtyczce zaczeło coś pokazywać jednak max 0,4 V co świadczy o tym, że sonda do wymiany teraz staję przed wyborem jaką sondę najlepiej kupić. NGK pod model to 570zł. Jednak lepszym rozwiązaniem będzie sonda uniwersalna NTK.
Anonymous - 04-07-2007, 23:33
wkrec go kilka razy na obroty i obserwuj miernik, powinno skoczyc duzo wyzej niz 0,4. Jak skoczy to nie szukaj przyczyny w sondzie tylko gdzie indziej. Nie pali ci najprawdopodonie jeden gar i trzeba znalesc dlaczego. Sprawdź kable, swiece, cisnienie paliwa, kompresje, wtryskiwacze, aparat zaplonowy tez nie zaszkodzi.
Anonymous - 05-07-2007, 20:05
Po odłączeniu sondy auto chodzi idealnie. Przewody WN, świece, kopółka wymienione. Pali co prawda więcej ale nie szarpie po nagrzaniu. Mam jednak problem zakupiłem sondę w JC firmy ceradex (made in taiwan) 210 zł. I co się okazuje masa jest na obudowie (szary przewód) a w oryginalnej masa nie ma połączenia z obudową (masa sygnałowa), nie wspomnę że grzałka jest mniejszej mocy. Tak dobierają zamienniki panowie w JapanCars. Czy mogę ją zamontować. Mam problem bo podłączyłem już wtyczkę. Co robić?
josie - 05-07-2007, 23:08
rozewo napisał/a: | zakupiłem sondę w JC firmy ceradex (made in taiwan) 210 zł. |
No to pojechałeś po całości
Za 100zł masz uniwersalną sondę NTK made in Japan na Allegro.
Anonymous - 06-07-2007, 12:35
Wiem ale na allegro są uniwersalne. A ta którą ja zakupiłem wydaje sie sondą pod konkretny model auta, choć nikt tego do końca nie wie-nawet pan w sklepie. Po podłączeniu sondy silnik pracuje dobrze choć na biegu jałowym obroty lekko falują. Zobaczymy co sie będzie działo podczas nagrzewania silnika.
Anonymous - 23-07-2007, 17:20
podłączam się pod temat.
z 2 tygodnie temu wymieniłem w warsztacie "pana Kazia" sondę w swoim Galancie 2.0 V6 z 1996 roku. Sonda typu uniwerslanego marki Bosal - 4 przewodowa, o kolorach przewodów CZARNY, SIWY, 2 X BIAŁE.
okazało się będąc u gazownika, że sonda nie podaje żadnego napięcia - nic (diagnoza na podstawie wskazań komputera podłączonego do instalacji gazowej II generacji). Domyślam się, że "pan Kazio" źle podłączył przewody....
jak powinny być podpięte? w aucie mam NIEBIESKI, 2 X CZARNE i BIAŁY.
Karol208 - 23-07-2007, 22:42
Najlepiej sprawdzic sonde ktory kabelek to masa a ktore grzalka. Grzalka jak to grzalka ma opor. Grzalka sluzy do podgrzewania sondy .Aby sonda działała prawidłowo jej temperatura musi przekraczać 300°C, gdyż dwutlenek cyrkonu dopiero w tej temperaturze osiąga właściwość przewodnictwa jonów tlenu.
Zobacz TU moze cos ci to pomoze
|
|
|