[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C62A] 1.5 Pytań kilka - sprzęgło i okolice
Anonymous - 05-07-2007, 08:17 Temat postu: [C62A] 1.5 Pytań kilka - sprzęgło i okolice Zbliża się urlop więc będzie chwila czasu żeby się zająć miśkiem bo nie pamiętam kiedy ostatni raz zrobiłem coś poważniejszego jak wymiana świec czy oleju.
Po ostatnich 2 tygodniach gdzie przejechał prawie 10kkm przyda mu się trochę odpoczynku .
Zamierzam wymienić sprzęgło, rozrząd, kilka gum w zawieszeniu. Przy okazji wymiany sprzęgła chcę wymienić olej w skrzyni. Pytanie tylko na jaki i ile go tam wchodzi. Planuje też wymienić uszczelniacz na wale, czy żeby go wyjąć trzeba zdejmować miskę, czy jest do niego dojscie od zewnątrz (4G15 12V) ?
KaWu - 05-07-2007, 10:13
Cytat: | chcę wymienić olej w skrzyni. Pytanie tylko na jaki i ile go tam wchodzi. |
Pelen syntetyk 75W90 - okolo 2 litrow.
Krzyzak - 05-07-2007, 10:16 Temat postu: Re: [C62A] 1.5 Pytań kilka - sprzęgło i okolice
burst napisał/a: | Planuje też wymienić uszczelniacz na wale, czy żeby go wyjąć trzeba zdejmować miskę, czy jest do niego dojscie od zewnątrz (4G15 12V) ? |
rozumiem, ze pytasz o strone gdzie przychodzi skrzynia - jest dojscie z zewnatrz
taki spory uszczelniacz - chyba 72 mm srednicy
musisz tylko odkrecic kolo zamachowe i podkladke pod nim - przydaje sie blokada kola, ale mozna ja zrobic samemu z 2 srub i kawalka metalu
KaWu - 05-07-2007, 10:23
Zapomnialem dodac ze olej powinien byc GL-4
Anonymous - 06-07-2007, 20:30
Krzyzak, Tak jak napisałeś uszczelniacz od strony skrzyni, zresztą rozrząd też będzie wymieniany. Możesz przybliżyć konstrukcję tej blokady z kawałka metalu i 2 śrub, bo na pewno będzie ona potrzebna.
Co do oleju to mam już przejechane 289kkm więc nie wiem czy syntetyk to dobry pomysł ?
Anonymous - 06-07-2007, 20:42
Jak nie masz wycieków ze skrzynki to czemu nie syntetyk, ja mam 238 tys i właśnie zmieniłem olej 75W90 GL4
wichura1 - 06-07-2007, 22:03
Półsyntetyk Motul Motylgear 75W90 API GL4/5. Litr kosztuje około 45PLN, szukaj w internetowych sklepach motocyklowych. Co do blokady, wystarczy klucz francuski (ten wyglądający jak młotek.)
josie - 08-07-2007, 00:39
burst napisał/a: | Możesz przybliżyć konstrukcję tej blokady z kawałka metalu i 2 śrub, bo na pewno będzie ona potrzebna. |
To może ja przybliżę, bo zdaje się Darek na moim silniku widział.
Kawałek płaskownika - jakieś 20-25cm, 2 otwory na końcach.
Przez 1 otwór przykręcasz płaskownik do koła zamachowego w dziurę po śrubie docisku
przez 2 otwór dajesz długą śrubę lub pręt i przetykasz przez jeden z otworów w bloku służących do przykręcania obudowy skrzyni.
Anonymous - 16-07-2007, 12:04
Wiec tak, skrzynia wyciągnięta, sprzęgło w stanie nienajgorszym ale całe zalane olejem. Cieknie uszczelniacz w skrzyni chciałem go wymienić ale nie moge rozebrać tej ... skrzyni. Odkręciłem wszystkie możliwe śrubki a ona nic nie chce się rozpaść. Wydaje mi się, że trzymają ją wodziki. Czy ktoś to już wcześniej rozkręcał, jak to rozłożyć ?!
josie - 16-07-2007, 13:20
burst, ano rozkręcał ja
Z Krzyzakiem - jego Coltową skrzynię.
Ściągnij manuala - będziesz miał krok po kroku jak rozbierać. Trochę zabawy jest ale w sumie nie taki wilk straszny.
Jak padł Ci uszczelniacz, to będziesz miał wysiepane łożysko na wałku sprzęgłowym - z tego co pamiętam taki defekt w tych autach.
Najpierw odkręcasz tylko pokrywkę z tyłu skrzyni - także resztę poskręcaj. Wodziki owszem trzymają, do tego 2 wielkie nakrętki i kilka pierścieni, no i będziesz musiał synchronizator 5 biegu zdjąć
Hugo - 16-07-2007, 14:03
I rozkręcałem ja z identycznego powodu jak Ty burst. josie, napisał wszystko dokładnie, tylko mam jedno ale... u mnie uszczelniacz padł, ale łożysko wałka sprzegłowego było OK.
wichura1 - 16-07-2007, 15:51
josie napisał/a: | burst.
.........Najpierw odkręcasz tylko pokrywkę z tyłu skrzyni - także resztę poskręcaj. Wodziki owszem trzymają, do tego 2 wielkie nakrętki i kilka pierścieni, no i będziesz musiał synchronizator 5 biegu zdjąć |
Czyli dobrze pamiętałem, napisałem mu że musi zdjąć 5 bieg, pod tą pokrywką i wtedy skrzynia się rozpołowi.
Anonymous - 16-07-2007, 22:47
No więc wichura1, wielkie dzięki za pomoc i podesłanie manuali, ściąganie ich przez Edga trwało prawie 30 minut ale były bardzo przydatne. Trochę czasu mi to zajęło ale dostałem się do środka po odkręceniu nakrętek (rozmiar jak na słonia - 36) reszta była już prosta do uszczelniacza dotarłem, łożyska wszystkie wyglądają rozsądnie. Co do reszty tematu wymienilem sprzęgło, termostat, czujnik oleju ale pokonała mnie śruba od koła pasowego i nie mogę wymienić rozrządu. Zablokowałem koło zamachowe (wbiłem klucz w stary docisk i zaparłem go o belkę silnika) ale śruba na kole nawet nie drgnęła. Trzaskałem młotkiem mało co nie połamałem klucza a ona nic. Pewnie oddam to do jakiegoś mechaniora.
Hugo - 17-07-2007, 09:01
burst napisał/a: | pokonała mnie śruba od koła pasowego i nie mogę wymienić rozrządu | Załóż mocny oczkowy klucz na tę śrubę, zaprzyj o półośkę i "strzel" ze 2 razy z rozrusznika. U mnie zadziałało w 100% (czyt. śruba puściła).
josie - 17-07-2007, 10:11
Hugo napisał/a: | Załóż mocny oczkowy klucz na tę śrubę, zaprzyj o półośkę i "strzel" ze 2 razy z rozrusznika. |
Nie zapomnij tylko wyjąć bezpiecznika ECU, albo odłączyć aparatu zapłonowego, bo jak śruba puści to Ci silnik może odpalić i się bałagan zrobi.
O półośkę też nie polecam, lepiej o ścianę grodziową odpowiednio z czymś podłożonym, a najlepiej o glebę.
A jak masz zdjętą skrzynię i nie można strzelać, to załóż blokadę na koło zamachowe taką jak opisałem. Klucz do odkręcania przedłużyć gazrurką, szarpnąć odpowiednio i puści.
Śrubę powinno się wkręcić spowrotem z klejem do gwintu. Bez kleju nie powinna się odkręcić ale są takie przypadki.
|
|
|