[92-96]Galant E5xA - [2.4 benzyna wersja USA 1995r] Poszukuje danych technicznych
Anonymous - 06-07-2007, 21:32 Temat postu: [2.4 benzyna wersja USA 1995r] Poszukuje danych technicznych Poszukuje coś na temat tego autka jakieś dane techniczne typu prędkość max, przyspieszenie, ogólne dane dotyczące spalania benzyny, oraz jakiś instrukcji dotyczących tego modelu. Na bloku widnieje napis a właściwie jakiś symbol 4G64 wyglądający na oznaczenie modelu silnika.
[Do moderatora/administratora]
Jako że jestem nowy to nie wiedzialem w jakim pod forum umiescic ten temat więc gdyby bylo cos nie tak prosze o przeniesienie do odpowiedniego.
kruku - 09-07-2007, 11:50
mam podobny egzemplarz z 93 roku. postaram się sfotografować kilka tabelek z parametrami z instrukcji i podesłać. moja wersja silnika to 4G64 SOHC, prawdopodobnie też masz taki.
na codzień pomiarów spalania nie robię, nie chcę sobie psuć humoru ;)
ale kiedyś udało mi się w trasie zejść do 7.5 litra/100 (bez klimy).
Anonymous - 09-07-2007, 21:02
kruku napisał/a: | mam podobny egzemplarz z 93 roku. postaram się sfotografować kilka tabelek z parametrami z instrukcji i podesłać. moja wersja silnika to 4G64 SOHC, prawdopodobnie też masz taki.
na codzień pomiarów spalania nie robię, nie chcę sobie psuć humoru
ale kiedyś udało mi się w trasie zejść do 7.5 litra/100 (bez klimy). |
Jesli chodzi o spalanie to u mnie moze byc tylko lepiej :D bo jezdzilem przez pewien czas jeepem grand cherokee 5.2 :D a tam spalanie w miescie srednio wychodzilo 25 litrow na 100 :D. :D owszem gdzies na amerykanskiej stronie znalazlem ze moj model posiada silnik g64 sohc. Jak bys mogl przeslac pare tych fotek z tabelkami bylbym wdzieczny.
kruku - 09-07-2007, 22:20
wrzuciłem kilka stron z manuala do tego zipa.
nie ma tam nic o HP, ale wg forów z US&A 4G46 SOHC powinien mieć 141 koników.
Anonymous - 10-07-2007, 19:01
Dzieki wielkie napewno przyda sie przy wymainie olejow :D bo wiadomo ile kupic :D no i swieczek . Z tej instrukcji wynika ze mam nieoryginalne felgi gdyz wszystkie sa 14x5.5JJ a na tyle powinny byc 14x6JJ ale narazie sobie szukac nie bede gdyz auto jedzie pewnie i trzyma sie drogi nawet przy znacznych predkosciach .
Jeszcze mam pytanie o O/D (overdrive) chodzi o skrzynie automatyczna jak podaje instrukcja? Mozna kozystac w pelnym zakresie obrotow czy jak to mialo miejsce w Jeepie do 35MPH czyli okolo 60 km/h? Pytanie jeszcze o predkosc maksymalna i przyspieszenie gdyz nie moglem doczytac sie tego w tych tabelkach.
KrzychoP - 10-07-2007, 20:56
Witam,
zanim kupiłem mojego gala przymierzałem się do zakupu amerykańca od mojego kuzyna i przy tej okazji zrobiłem też mały "wywiad" w necie jak się z nim sprawy mają. Jak pogoglujesz to znajdziesz kilka stron oferujących manuale (np. http://www.autopartswareh..._number=68035). Sprowadzenie niektórych części zza wielkiej wody też może być opłacalne. W moim przypadku chodziło przegub na prawą (krótką) półoś. Regenerowana z oboma przegubami w sklepie internetowym kosztowała coś ok 63$ z kosztami frachtu i opłaty za niezwrócenie używki wyszłoby ok 450 zł. A sam przegub u nas jak się dowiadywałem od 200 zł w górę. z niektórymi częściami mogą być problemy większe niż w europejczykach. Nie mam pewności, ale silnik ten był chyba montowany w Hyundai'u Sonacie - może w ich sieci są dostępne jakieś części do silnika?
Co do overdrive to można to można przełączać bez ograniczeń. Za radą kolegów z forum w ruchu miejskim jeżdżę z overdrive na OFF, włączam go jedynie na obwodnicach i poza miastem.
Trochę dodatkowych informacji o hamerykańskich galach znajdziesz na stronie:
http://consumerguideauto....hi-galant-6.htm
Pozdrawiam i życzę samych miłych wrażeń z jazdy
Anonymous - 10-07-2007, 22:34
Dzieki KrzychoP za wyjasnienie jesli chodzi o O/D. owszem tez tak jezdze na od off po miescie a poza na wlaczonym. Nie jest to moja pierwsza przygoda z automatem ale niektorzy producenci narzucali pewne ograniczenia co do O/D dlatego chcialem rozwiazac watpliwosci.
Jesli chodzi o ten silnik to napewno byl montowany w Mitsubishi L300, space wagon, i wielu innych miskach oraz w Jeep 2500.
Jesli chodzi o czesci to zobaczymy w przyszlosci narazie (odpukac) nie ma powaznych usterek, chciaz nie ma jedna ale fabryczna nie skladaja sie lusterka. :D
KrzychoP - 11-07-2007, 00:15
Dodam tylko, że raczej unikałbym wyłączania OD powyżej 120-130 km/h żeby nie przekroczyć dopuszczalnych dla 3 biegu obrotów silnika. Nie mam danych dotyczących silnika 2.4, ale wg instrukcji którą posiadam do wersji europejskiej maksymalne prędkości dla silnika 2.0 SOHC (R4) na poszczególnych biegach wynoszą: dla 1 biegu 45km/h, dla 2 85 km/h, dla 3 125 km/h i dla 4 175 km/h.
Natomiast dla wymuszonych trybów pracy skrzyni maksymalne prędkości dla tego samego silnika wynoszą: w trybie L 50 km/h, w trybie 2 95km/h, w trybie D z wyłączonym OD 155 km/h (tak myślę bo niemieckiego nie znam dobrze, a w oryginale pisze "Bei ausgeschaltetem OD-Schalter").
Anonymous - 11-07-2007, 13:01
Dobrze myslisz gdyż ausgeschaltetem oznacza tyle co "przy wyłączonym"
Wydaje mi sie ze szybciej pojedzie gdyz przy 160 na km/h mialem jeszce spory zapas pod pedalem. Byc moze to tylko zludzenie. Narazie nie mialem okazji na przetestowanie tego. A to 160 to oczywiscie nie na Polskich drogach bo po nich tak nie wolno jezdzic ;D
KrzychoP - 11-07-2007, 19:28
To nie złudzenie. Ten "Zapas" jest na swoim miejscu , oczywiście przy włączonym OD.
|
|
|