To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I Ogólne - Naped 4x4 w Outlander 2.0T

Anonymous - 12-07-2007, 07:57
Temat postu: Naped 4x4 w Outlander 2.0T
Prosze o pomoc ze znalezieniem iformacjo o napedzie 4x4.
Nie moge dopasc informacji w jaki sposob funcjonuje naped 4x4 w Outlander. Czy to jest system podobny do tych w Subaru? Bo taki sam chyba nie jest?

JCH - 12-07-2007, 08:16

tomekrvf napisał/a:
W nowym Outlanderze nie ma centralnego dyfra. "Zamiast" niego jest sprzęgło(sterowane elektronicznie) na wejściu do tylnego dyfra. Czyli w normalnych warunkach Out będziw 2WD. W momencie wystąpienia różnicy prędkości obrotowych pomiędzy osiami, mądra elektronika dołaczy tył. Rozwiązanie ma jakieś tam plusy czyli auto może być bardziej ekonomiczne i taki system napędu lepiej współpracuje z wszelkimi systemami typu ESP itp itd. Jak dla mnie lipa. Wolę full time 4WD. Nie ma to jak na stałe zazębione koła zębate i dyfry ze szperą.


Był jeszcze post Jackie'go ale w tej chwili nie umiem znaleźć. Poszukaj dobrze po Forum, pewnie gdzieś jest.

edit:
Chyba źle Ci odpowiedziałem, bo odpowiedź Tomka dotyczy Outlandera II, natomiast Twój to 2.0 T benzyna, tak?

W takim razie o napędzie masz tutaj.

Gene - 12-07-2007, 09:00

Outlander spełnia wymagania stawiane samochodom podróżnym, bezproblemowo poruszając się w terenie lub po utwardzonej nawierzchni, dzięki nowemu systemowi napędu czterech kół All Wheel Control. Połączenie elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy Active Stability Control (zawierającego system kontroli trakcji Traction Control) i sterowanego elektronicznie systemu napędu wszystkich kół, pozwala w trudnych warunkach pogodowych lub na luźnych nawierzchniach na płynne przełączanie pomiędzy trybem „2WD” i „Lock 4WD”. Zawieszenie Outlandera to ta sama konfiguracja, co u poprzednika z kolumnami MacPhersona z przodu i wielowahaczowym układem typu wleczonego z tyłu. System aktywnej kontroli stabilności ASC, standardowo montowany we wszystkich wersjach Outlandera, zapobiega poślizgowi kół spowodowanemu nagłymi ruchami kierownicą lub utratą przyczepności na śliskich nawierzchniach. System wykorzystuje dane przesyłane przez liczne czujniki umieszczone w pojeździe oraz przez jednostkę sterującą pracą układu (ECU), wykrywając każdą różnicę między torem ruchu pojazdu, a działaniem kierowcy. W przypadku wykrycia nadsterowności lub podsterowności, ASC zaaplikuje odpowiednią siłę hamowania i odpowiednią ilość momentu obrotowego do poszczególnych kół oraz wyśle odpowiednie sygnały kontrolne do przekładni CVT i do systemu 4WD poprzez magistralę komunikacyjną CAN (Control Area Network System), aby przywrócić pojazd na właściwy tor jazdy. ASC standardowo zawiera system kontroli trakcji, który działa podobnie jak mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, kontrolując uślizg kół podczas ruszania z miejsca bądź przyspieszania. Do tej pory system ASC był automatycznie wyłączany, gdy kierowca wybierał tryb 4WD LOCK. Wprowadzenie zintegrowanego systemu kontroli oznacza, iż kierowca może korzystać z dobrodziejstw systemu ASC nawet w trybie napędu wszystkich kół. Mimo, że priorytetem było zapewnienie kierowcy maksymalnego bezpieczeństwa we wszystkich warunkach, nie osiągnięto tego kosztem przyjemności z jazdy. ASC działa płynnie i niemal niezauważalnie, pozwalając czerpać z jazdy dużo radości. Pięknem nowoczesnego SUV-a jest jego możliwość jazdy terenowej nieznanym szlakiem (bez jazdy w ciężkim terenie), zdolność pokonywania ośnieżonych wzniesień i nieodzowna pomoc w holowaniu przyczepy. Inną zaletą napędu na cztery koła jest uzyskane dzięki niemu większe bezpieczeństwo aktywne. Co więcej, celem inżynierów MMC było również zapewnienie następnej generacji Outlandera doskonałych właściwości jezdnych. Outlander wykorzystuje kontrolowany elektronicznie system 4WD, który oferuje kierowcy wybór trzech trybów pracy dopasowanych odpowiednio do jego preferencji i warunków podróżowania. Centralny dyferencjał zawiera elektronicznie kontrolowane sprzęgło, które wykorzystuje sterowanie antycypacyjne, aby rozdzielić odpowiednią ilość momentu obrotowego pomiędzy przednią a tylną oś, wykorzystując w tym celu dane z czujnika otwarcia przepustnicy oraz bazując na prędkości pojazdu, warunkach drogowych i działaniach kierowcy:

* W trybie 2WD, moment obrotowy przekazywany jest jedynie na przednie koła, co pozwala na sprawną i oszczędną jazdę.
* W trybie 4WD AUTO, przekazywanie momentu obrotowego jest kontrolowane automatycznie, co zapewnia odpowiednią kierowalność na luźnych nawierzchniach i/lub w niesprzyjających warunkach drogowych.
* W trybie 4WD LOCK, około 1,5-raza więcej momentu obrotowego niż w trybie 4WD AUTO jest przekazywane do tylnych kół, aby zwiększyć właściwości terenowe na nieutwardzonych nawierzchniach oraz w sytuacji, gdy pojazd utknie. Tryb ten zapewnia znakomite właściwości 4WD na wszystkich nawierzchniach i we wszystkich sytuacjach. Przełączanie pomiędzy poszczególnymi trybami pracy jest bardzo łatwe i ogranicza się jedynie do przekręcenia podświetlanego przełącznika, umieszczonego między przednimi fotelami. Elektronicznie kontrolowany system 4WD nowego Outlandera zawiera skrzynię rozdzielczą nowej generacji. W tym przypadku, rozdzielacz momentu obrotowego zlokalizowany jest bliżej tylnego mechanizmu różnicowego, co jest prostszym rozwiązaniem niż umieszczenie go w okolicach centralnego dyferencjału, jak to miało miejsce w poprzedniej generacji Outlandera. Rozdzielacz jest również lżejszy o 7.6 kg i ma bardziej kompaktową budowę. Częścią nowego układu jest mniejszy mechanizm różnicowy oraz zmienione przełożenia biegów, dzięki czemu zużycie paliwa zostaje obniżone.

Anonymous - 12-07-2007, 10:47

Witam wszystkich. Pojawiam sie pierwszy raz. Czekam na Outlandera, ma być we wrześniu.
Gene napisał/a:
W trybie 4WD AUTO, przekazywanie momentu obrotowego jest kontrolowane automatycznie, co zapewnia odpowiednią kierowalność na luźnych nawierzchniach i/lub w niesprzyjających warunkach drogowych

Tutaj moje pytania: Czy w tym trybie cały czas część momentu jest przekazywana na tylną oś, czy dopiero kiedy zdecyduje o tym komputer ?. Czy to nie przeszkadza w skrajnych sytuacjach, kiedy instyktownie bronisz się przed np. poślizgiem i nagle dochodzi ci nowy element do kalkulacji: włącza sie tylna oś ?

Hubeeert - 12-07-2007, 11:54

Fajny wyklad - w skrocie jest tak, ze na co dzien masz FWD a naped na tyl jest dolaczany.
Anonymous - 12-07-2007, 12:46

No ale ja nie kupilem tego w nowej budzie tylko poprzedniego, 2.0 Turbo full wypas za dosc mila cene :-) az strach bylo niekupowac.

Wiec ten moj napewno nie ma takiego napedu jak ten nowy. Moze mac cos z EVO w sobie?

Anonymous - 12-07-2007, 12:59

Chyba kiedyś zadawałem dokładnie to samo pytanie. Ale nie pamiętam odpowiedzi :( , więc może mi się wydaje że zadawałem :lol:

W każdym razie nadęd jest dość podobny do subaru. Nie jestem pewien czy jest to sprzęgło wiskotyczne czy coś innego, ale też jest to stałe 4x4. W odróżnieniu do obecnego Outlandera.

Forysia masz wolnego ssaka??

Hubeeert - 12-07-2007, 13:06

Umbert napisał/a:
No ale ja nie kupilem tego w nowej budzie tylko poprzedniego,
minimus napisał/a:
Chyba kiedyś zadawałem dokładnie to samo pytanie. Ale nie pamiętam odpowiedzi :( , więc może mi się wydaje że zadawałem :lol:


Zeby nie bylo to sam udzieliles odpowiedzi :D
http://www.mitsubishi-gra...p?p=94814#94814

Anonymous - 12-07-2007, 13:14

haha, faktycznie

i też właśnie też to znalazłem

Anonymous - 12-07-2007, 23:11

Tak Forysia mam niezaturbionego bo czesto sie taplam w blocie/sniegu w okolicach Mikolajek wiec chcialem miec reduktor a zaturbiony nie mial. Teraz jak chwile pojezdzilem Mitsu to chcialbym miec 2.5XT bo mi starszy chce uciekac :-) .
Anonymous - 12-07-2007, 23:33

Gene napisał/a:
W trybie 4WD AUTO, przekazywanie momentu obrotowego jest kontrolowane automatycznie, co zapewnia odpowiednią kierowalność na luźnych nawierzchniach i/lub w niesprzyjających warunkach drogowych


w moim odczuciu tryb 4WD AUTO znakomicie sprawdza się podczas deszczu i śliskiej nawierzchni przy ruszaniu z miejsca. Auto szybciej przyśpieszy niż z napędem na 2WD. Jak jest deszcz i ślisko to zawsze przerzucam na 4WD :-)

Anonymous - 13-07-2007, 08:39

Ja do tej pory zylem z luksusem nie martwienia sie takimi sprawami jak sucha/sliska nawierzchnia bo Subaru ma staly 4x4 i wali mnie czy jade w sniegu po oski czy na suchym asfalcie. Ruszam, jade, dojezdzam, staje.

Mam nadzieje ze Outlander 2.0T tez ma cos z napedu od EVO i mnie nie zawiedzie.

Pierwsze wrazenia sa OK. Dzisiaj o 16:30 odbieram fure. Juz wycyganilem od nich ubezpieczenie na pol roku, czapke, kurtke, dywaniki, sruby do felg i pewnie cos jeszcze wycyganie. Czasem warto podjechac Subaru pod salon Mistu i mowic ze sie nie jest zdecydowanym czy wziasc Forestera czy Outlandera :-) .

[ Dodano: 13-07-2007, 08:46 ]
Znalazlem nareszcie opis systemu 4WD dla Mistu ale po...FINSKU! Prezentuja wszystkie systemy 4x4 Mistu. Obrazki mowia za siebie.

Strona 28 i wszystko jasne! Troche to inne niz w Subiem ale bedzie dzialac.

http://www.totuusnelivedo...ikirja_2006.pdf

Jackie - 13-07-2007, 12:37

Umbert napisał/a:
Znalazlem nareszcie opis systemu 4WD dla Mistu ale po...FINSKU!

ło matko bosko z corleone...Toż to trudniejsze niż japoński.... ;)
Umbert napisał/a:
Strona 28 i wszystko jasne! Troche to inne niz w Subiem ale bedzie dzialac.

Zasada dziania jest ta sama, rozwiązanie symetrii napędu jest domeną Subru ale tak jak pisałem 3 dyfry i VCU, czy STAŁY napęd ;)
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group