To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Najlepszy GAZ do auta

Krzyzak - 03-01-2006, 10:03
Temat postu: Najlepszy GAZ do auta
Tworzę temat, aby każdy posiadacz instalacji gazowej lub ktoś, kto się na tym zna, mógł się wypowiedzieć i polecić innym co akurat jest na topie. Lub też zwyczajnie doradzić, aby nie popełniać błędów.
Mam nadzieję, że się nie narażę, ale potrzebuję od Was informacji:

Jaki najlepiej gaz (generacja, producent podzespołów: wtryski, zbiornik, komputer itd., przykładowa cena, miejsce zufanego zakładu montażowego) założyć do... Mercedesa ML 430. Pytanie całkiem poważne. Wiem, że to musi być wtrysk sekwencyjny, prawdopodobnie NIE w fazie ciekłej (za drogi i brak dobrych serwisów) - czyli taki za ok. 4-5 tyś. Auto nie jest paliwożerne jak na taki silnik (na trasie z Hannoweru spaliło średnio 10.5 litra/100 km), ale lepiej się zabezpieczyć na przyszłość. Pytam szczególnie posiadaczy V6, bo w tym aucie jest V8 (4.3 litra pojemności).

Anonymous - 03-01-2006, 10:46

ja pier.... ale ROTFL, sorry darku ale jak zwykle sie nie moglem powstrzymac :lol: powiedz ze to kawal i ze to nie jest taka osoba jak moj znajomy ktory ostatnia kase wydal na lexa gs300 i pozyczal kase aby zalozyc gaz do niego bo nie stac go bylo na wache.
wiem, wiem zaraz wielu mi przychylnych napisze ze: a co to nie mozna wstawic do ml gazu? wiec od razu odpowiadam mozna ale jak potem takie auto tankowac? ten moj znajomek tankuje na uboczu i to po godzinie 24 :D

Krzyzak - 03-01-2006, 11:30

Nie - bynajmniej nie chodzi tu o brak pieniazkow na benzyne, lecz o oszczednosci. Zeby rozwiac watpliwosci - auto jest mojej siostry, bynajmniej nie wydala ostatnich pieniedzy, bo ma czym jezdzic. Na poczatek zalozenie bylo, ze ma byc terenowe. ML moze nie jest terenowy, ale niestety Pajero bylo w wersji Wagon i odpadlo - tym bardziej, ze Mes byl tanszy. Nie sadze, zeby sie wstydzili tankowac - to nie jest auto do lansu czy na laski - ma po prostu robic ok. 500 km DZIENNIE (jak dotychczasowy C250 td) i ma to byc tanie jezdzenie. Kupno auta bylo okazyjne - naprawde nie jest to zakup w stylu: zastaw sie a pokaz sie.
Bartek - 03-01-2006, 13:17

Jezeli ML kupiony zostal okazyjnie, to proponuje go sprzedac za rynkowa cene i (w zaleznosci od potrzeb) kupic Tico, jezeli ma jezdzic tanio lub diesla jezeli ma byc terenowka.


Nie zgadza mi sie jeszcze jedno - 500 km dziennie terenowka mozna traktowac jako dobry zart, bo po tygodniu mozna sie wlasna piescia zabic nawet po ML'u.

Bez urazy Darku, wiesz ze Cie lubie i szanuje powtorze:

sprzedac MLa i na dlugie trasy kupic E klasse diesla / BMW 535 TDs / Phaetona TDi......

Edit. PS ML to lansowoz i takim pozostanie, czy bedziesz nim jezdzil pod disko w remizie, po zakupy do Biedronki czy do pracy....

Anonymous - 03-01-2006, 13:27

dokladnie, kupic cos bardziej ekonomicznego (zamiast pakowac gaz), tym bardziej ze ml to najbardziej tandetnie wykonany (w srodku) merc, imho.
bartku, darek sie na nas nie obrazi za rady zupelnie nie zwiazane z tematem, za bardzo nas lubi :D

Krzyzak - 03-01-2006, 14:51

Bardziej spodziewałem się tego, o co chodziło mi w temacie - czyli porad, jaki gaz zamontować. Bo decyzja została podjęta, a ja nie mam na nią wpływu. Miałem tylko dowiedzieć się co najlepiej tam włożyć.
ML terenówką nie jest - tylko tak wygląda, nie wiem, czy jest tandetnie wykonany - wygląda (w środku, bo na zewnątrz to design kiepski) na dopracowany. Trudno się we wszystkim połapać - nawigacja z TV, podgrzewana skóra, tempomat i wiele innych rzeczy - takie centrum dowodzenia dla osoby, która w aucie tylko nie śpi a tak to niemal cały dzień w nim spędza - takie są fakty. Jeździ się dobrze - nawet w długie trasy. Może nie tak komfortowo jak w E3x czy EAx, ale jest nieźle.

Anonymous - 03-01-2006, 15:09

no tak, ale sadze ze nie bedzie tobie latwo uzyskac odpowiedz na twoje pytanie bo porostu zagazowane ml mozna liczyc na palcach, nawet na allegro na dwie strony ogloszen sa dwie sztuki (w tym jeden z moich wiejskich rejonow :D )
w ogloszeniach sprzedawcy pisza ze maja zamontowane najlepsze sekwencje dostepne na rynku, czyli mercedes w mercedesie http://motoallegro.pl/sea...ion=1&country=1

Krzyzak - 03-01-2006, 15:45

arturro napisał/a:
pisza ze maja zamontowane najlepsze sekwencje

no - a jeden to nawet ma "sekfencje"

Anonymous - 03-01-2006, 16:06

Krzyzak napisał/a:
arturro napisał/a:
pisza ze maja zamontowane najlepsze sekwencje

no - a jeden to nawet ma "sekfencje"


to ten z moich terenow :twisted:

[ Dodano: Wto Sty 03, 2006 4:08 pm ]
i z wyposazenia ma
Cytat:
Wyspozarzenie posiada dużo większe niż opisałem bo za dużo by było pisania

krzysio1972 - 03-01-2006, 18:23

Duzy silnik V8, spora moc, to ja proponuje VSI Prins z cysterna na gaz przy takich przebiegach ;-) Zdecydowanie wtryskiwacze keihin najlepsze i najbardziej trwale obecnie wtryskiwacze, ale i tak co 60kkm pewnie trzeba bedzie wpasc na czyszczenie, to samo z reduktorem (prins), ktory ta moc spokojnie obsluzy, jest wydajny, nie podatny na kierunek montarzu, zmiany temperatury i cisnienia. Mysle, ze cena powinna byc w okolicy 6kpln, ale tu trzeba bedzie dobrac naprawde duzy zbiornik. Sam zbiornik i wielozawor to juz mniejszy problem, poza tym pewnie trzeba bedzie polaczenie zbiornika z reduktorem na rurkach 8mm zrobic. Zobaczcz galerie na stronach http://www.prins-lpg.com/...ated/index.html (dedykowane i uniwersalne) i http://www.egp.pl
MLa akurat nie ma, ale jakies wyobrarzenie co i czym sie gazuje bedzie ;-)

Matejko - 03-01-2006, 20:16

Darku ale 4-5tys to za malo, zobacz temat na forum mkp o gazie w galantach V6 ile kosztuja a tu masz kolejne dwa cylindry, plus jak wiadomo moce wieksze, gdzies czytalem o zagazowanym ml-u sekwencja za cos kolo 7tys.zl, chyba ze to podtlenek byl :D

mozna tez skontaktowac sie z gosciem z allegro jaka ma instalke i jak sie spisuje :D

tak btw. chyba tez sie zgodze z chlopakami ze lepiej sprzedac - profanacja delikatna,
mam znajomych ktorzy kupili BMW 750
(bi-em-dablju)
no i niby kase maja ale jednak nie podolali zuzyciu auta 25l i wiecej /100km po miescie, a o zagazowaniu nie chca slyszec i rozgladaja sie za siodemka z dieslem, a ta jak widac chca sprzedac :D pikne autko

Maciek - 21-04-2006, 07:45

Temat o gazie jest to coby nie tworzyć 2-go się dopiszę. Instalka jaka by nie była nie jest najlepszym rozwiązaniem pomijam takie wypasione za 4-5 tysi. Mając już jakąś instalke zamontowaną musimy się z nią męczyć lub odłączyć (gdyby nie cena paliwa już dawno bym to zrobił).
Pytanie nr 1 jest takie czy zastosowanie blos'a pomoże na problemy dławienia się silnika pow 3,5-4000 obr oraz inne objawy typowe dla inst gazowych? Nie szukam złotego środka który nie istnieje poza odłączeniem oczywiście. Mam inst 2 gen z emulatorem problemy z obrotami, gasnącym silnikiem, kontrolką CE. Pytam bo ceny tych ustrojstw spadły i można by sobie cosik takiego zapodać :) .
Pytanie nr 2 to czy ktoś wie gdzie można dobrać właściwy (a nie jak to robią gazownicy prawdopodobnie właściwy lub z reguły stosowany w takich przypadkach) emulator który by pasował do konkretnego auta tej właśnie inst o takich a nie innych parametrach?

Anonymous - 21-04-2006, 10:29

Maciek napisał/a:
problemy dławienia się silnika pow 3,5-4000 obr oraz inne objawy typowe dla inst gazowych?


to nie takie typowe - moj ciagnie do 5-6k bez problemu - to ze ma juz wtedy niewiele mocy
to inna sprawa :) miales tak zawsze czy nie? - jak cos to wymien filtr gazu tuz przed elektrozaworem
znajdujacym sie przed (dokladnie nad) parownikiem. - pozdr

Bartek - 21-04-2006, 10:45

Nie jest to typowe. Agusi GTi ciagnie na gazie od samego dolu az do 7000 rpm bez zadnego problemu. Instalka 2 gen. Autronic - ale.... reduktor jest do auta ponad 150 km wiec zwezka w dolocie jest malo restrykcyjna....
krzysio1972 - 21-04-2006, 11:14

A jakie sa inne objawy typowe dla instalacji gazowych? Pytam powaznie.

U mnie rowniez bez problemu, a ja w carismie mam (podobno) dosyc slaby reduktor tomasetto (100HP, moja cari ma 90) i nie ma zadnych problemow, ale przy ok 7000 to mi automat przelacza na PB.

Blosa teoretycznie nikt Ci w Polsce nie powinien zalozyc, brak homologacji, ale wielu jezdzi. Problem tylko w tym, ze niewielu potrafi to wyregulowac, a z tego atrykulu wynika, ze dla malych silnikow jest praktycznie nieoplacalny, a kluczem przy mikserze jest pozadna regulacja. U mnie jest mikser 32mm, czyli zaslania mi ok 75% dolotu, pewnie jest slabiej na PB, na tyle, ze zasadniczej roznicy z LPG nie ma, ale ja jezdze na lpg i to co jest (moc) mi wystarcza ;-) .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group